Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMalene Kristoffersen Redigeret for ca. et år siden
1
En ny skolehverdag Faaborg Gymnasium
2
Baggrund og formål Udfordringer Undervisningen i de gymnasiale uddannelser er tilrettelagt i en forholdsvis koncentreret periode af året, hvilket medfører at der i eksamensperioden ikke er opretholdt et tilstrækkeligt læringstryk. Vores elever får skriftlige eksamenskarakterer i dansk, engelsk og matematik under landsgennemsnittet Målsætning: at få hævet det skriftlige eksamenskaraktergennemsnit
3
Allerede eksisterende tiltag Omlagt skriftlighed i alle fag med skriftlig dimension Skrivemetro (stilladsering, struktur, øvelser, eksempler mv) Skriftlighedsgruppe Nuværende udnyttelse af eksamensperioden efter 1g Et AT-forløb (AT3 af 5 dages varighed) Da/Hi opgaven (4 dages varighed) Sidste sommer: en matematikdag (pilotprojekt) Nuværende udnyttelse af eksamensperioden efter 2g Et AT-forløb (AT7 af 4 dages varighed)
4
Nye tiltag Den endelige udformning er op til faggrupperne Matematik En dag efter 1g for alle, der fortsætter med matematik. For alle eller kun den svageste? Engelsk En dag efter 1g for hele årgangen For alle eller kun de svageste? Dansk 2 dage efter 2g. Der ligger i forvejen en skriftlig årsprøve, så en mulighed er at bruge dagen før For alle eller kun de svageste? Generelt: det er ikke almindelig undervisning, der bare forskydes (jvf årsnorm)
5
Status og udfordringer Dialogproces Orienterende møde med faggrupperepræsentanter -> blandet modtagelse Faggruppemøde med danskfaggruppen på tirsdag Opfølgningsmøde i uge 9/10 Eksamensperioden Lærernes tid Elevernes indstilling? Lærernes indstilling?
8
Dette skal gøres Faggrupperne melder tilbage Ønsket placering i eksamensperioden Forslag til lærerbemanding (afhænger af udtræk) Plan/struktur for de små bootcamps Læringsmål Materialer Alle elever, eller kun udvalgte -> screening Evaluering (kort og lang sigt)
9
Evaluering Tidligere årganges karakterer? Før og efter de små bootcamps (i henhold til læringsmålene) Kvantitative tests? Elevers kvalitative selvevaluering? Lærernes kvalitative evaluering? Karakterer næste år (lille skole -> lille population -> usikkerheder)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.