Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning SAP Best Practices.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Advertisements

Salgsmulighedsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Levering uden beregning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center salg (med ERP-kundeordre) SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kreditstyring SAP Best Practices Baseline Package
Anskaffelsesaftale SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tilbagekaldelse af batch SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Periodeafslutningsprojekter SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Intern ordre for marketing og andre indirekte faktiske omkostninger SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Behandling af kreditnotaer SAP Best Practices Baseline Package
Tilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Intern faktisk ordre for F&U SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kundeordrebehandling med samlefakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salg af ikkelagerført materiale med ordrespecifik anskaffelse SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Virksomhedsstruktur Oversigt
Salg af planlagte serviceydelser SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salgskontrakt med fastpris- og tids- og materialefakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Beholdningsvurdering for årsafslutning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Indtægtsplanlægning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Prisplanlægning for indkøbsmateriale SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interne projekter SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Behandling af kundeordrer for kundeemne SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Oversigt over virksomhedsstruktur
Kundeordrebehandling med forudbetaling fra kunde SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lean-kampagnestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Anskaffelse og forbrug af konsignationsbeholdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Returneringer til leverandør SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Beregning af standardomkostninger SAP Best Practices Baseline Package
Debitorregnskab SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tilbud om anskaffelse SAP Best Practices Baseline Package
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele Hovedpunkter
Omlagring uden levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tidsregistrering SAP Best Practices Baseline Package
Forudsatte procestrin SAP Best Practices Baseline Package
Lønforarbejdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serieproduktion SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Segmentrapportering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tilgang af anlægsaktiver via direkte aktivering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceydelser med tids- og materialebaseret fakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Indkøb af forbrugsmateriale SAP Best Practices Baseline Package
Funktionsopdelt resultatopgørelse SAP Best Practices Baseline Package
Lead Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Controlling af indirekte faktiske omkostninger SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Intern vedligeholdelse SAP Best Practices Baseline Package
Aktivitetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kunde- og kontaktstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Udførelse af efterbehandling (varer under fremstilling) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center Service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Aktivering af bilagsopdeling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Behandling af returemballage SAP Best Practices Baseline Package
Lean-lagerstyring SAP Best Practices Baseline Package
Intern anskaffelse: Firmakodeovergribende omlagring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceordrer ved periodeafslutning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Udførelse af efterbehandling (lagerfremstillet materiale) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Bonusbehandling: Naturalrabat SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Omlagring med levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Spotkonsulentydelser med fast pris-fakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceordrebehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Returneringer og reklamationer SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Territory Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Projekt med fastpris- og tids- og materialefakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kreditorregnskab SAP Best Practices Baseline Package
Anskaffelse uden QM SAP Best Practices Baseline Package
Præsentationens transcript:

Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning SAP Best Practices

©2013 SAP AG. All rights reserved.2 Formål, fordele og primære procestrin Formål  Dette scenario omhandler de forskellige processer ved returneringer fra kunde, efterbehandling fra produktion og andre logiske forretningsprocesser Fordele  Understøttelse af procesrelaterede omposteringer  Understøttelse af lovpligtige omposteringer Primære procestrin  Kassation af kundereturneringer: Vareafgang til CO-PA  Kassation af generel beholdning: Vareafgang til omkostningssted  Spærring af materiale – ompostering fra frit anvendeligt til spærret  Ophævelse af materialespærre – ompostering fra spærret til frit anvendeligt  Ophævelse af materialespærre – ompostering fra spærret til kvalitetskontrolbeholdning

©2013 SAP AG. All rights reserved.3 Nødvendige SAP-applikationer og virksomhedsroller Nødvendige SAP-applikationer  Enhancement package 6 til SAP ERP 6.0 Virksomhedsroller  Lager Medarbejder

©2013 SAP AG. All rights reserved.4 Detaljeret procesbeskrivelse Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning  Dette scenario omhandler de forskellige processer ved returneringer fra kunde, efterbehandling fra produktion og andre logiske forretningsprocesser.  Målgruppen er lagerforvaltere.

©2013 SAP AG. All rights reserved.5 Flowdiagram Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning Hændelse Regnskab Kvalitetskontrollant/ Lager Medarbejder Returnerin- ger og reklama- tioner (111) Omlagring: Frit anvendelig til spærret Ikkekunderela- teret disposition (produktion, MRO) Kassation af beholdning: Vareafgang til omkostningssted Kassation af beholdning: Vareafgang til CO-PA Omlagring: Spærret til frit anvendelig Udgift til beholdnings- kassation Udgift til beholdningskassa- tion Returneringer og reklamationer (111) Kontrol af produkt Andre posteringer Kontrol af produkt

©2013 SAP AG. All rights reserved.6 Forklaring SymbolBeskrivelseBemærk- ninger til anvendelsen Række: Identificerer en brugerrolle, såsom fakturakontrolmedarbejder eller salgsansvarlig. Rækken kan også identificere en organisatorisk enhed eller gruppe som alternativ til en bestemt brugerrolle. De øvrige forløbssymboler i tabellen placeres i disse rækker. Der er lige så mange rækker, som der er brugerroller i scenariet. Brugerrolle- rækken indeholder typiske opgaver for brugerrollen. Eksterne hændelser: Indeholder hændelser, der starter eller afslutter scenariet eller påvirker hændelsesforløb i scenariet. Forløbslinie (ubrudt): Linien angiver den normale rækkefølge for trin og flowretningen i scenariet. Flowlinie (stiplet): Linien angiver forløbet for sjældent anvendte eller betingede opgaver i et scenario. Linien kan også føre til relevante bilag for procesforløbet. Forbinder to opgaver i en scenarieproces eller en hændelse uden trin Forretningsaktivitet/-hændelse: Identificerer en handling, som fører enten ind i eller ud af scenariet, eller en ekstern proces, som finder sted under scenariet Modsvarer ikke et opgavetrin i dokumentet Enhedsproces: Identificerer en opgave, der er omfattet af et trindelt scenarieforløb Modsvarer et opgavetrin i dokumentet Reference til proces: Hvis scenariet gengiver et andet scenario i sin helhed, anføres scenariets nummer og navn her. Modsvarer et opgavetrin i dokumentet Reference til underproces: Hvis scenariet gengiver dele af et andet scenario, anføres scenariets nummer, navn og trinnumrene fra scenariet her Modsvarer et opgavetrin i dokumentet Procesbeslutning: Identificerer en beslutning/forgrening, som angiver et valg, slutbrugeren har truffet. Linier angiver forskellige valg, som udgår fra forskellige dele af romben. Modsvarer normalt ikke et opgavetrin i dokumentet. Angiver, at der skal træffes et valg efter udførelsen af trinnet. SymbolBeskrivelseBemærkninger til anvendelsen Til næste/fra forrige diagram: Fører til næste/forrige side i diagrammet Flowdiagrammet fortsætter på næste/forrige side Udskrift/dokument: Identificerer et printet dokument, rapport eller formular Modsvarer ikke et opgavetrin i et dokument, men anvendes derimod til at angive et dokument, der er oprettet af et opgavetrin. Denne form har ingen udgående flowlinier. Økonomisk fakta: Angiver et journalpostdokument Modsvarer ikke et opgavetrin i et dokument, men anvendes derimod til at angive et dokument, der er oprettet af et opgavetrin. Denne form har ingen udgående flowlinier. Budgetplanlægning: Angiver et budgetplanlægningsdokument Modsvarer ikke et opgavetrin i et dokument, men anvendes derimod til at angive et dokument, der er oprettet af et opgavetrin. Denne form har ingen udgående flowlinier. Manuel proces: Omfatter en opgave, der udføres manuelt Modsvarer normalt ikke et opgavetrin i et dokument, men anvendes derimod til af angive en opgave, der udføres manuelt, såsom losning af en lastbil på lageret, som påvirker procesforløbet. Eksisterende version/data: Denne blok omfatter data, der tilgår fra en ekstern proces Modsvarer normalt ikke et opgavetrin i et dokument, men angiver derimod data, der tilgår fra en ekstern kilde. Dette trin har ingen indgående flowlinier. Systembeslutning godkendt/fejl: Denne blok omfatter en automatisk beslutning, der træffes af softwaren Modsvarer normalt ikke et opgavetrin i dokumentet, men anvendes derimod til at angive en automatisk systembeslutning, der træffes efter udførelsen af et trin. Ekstern til SAP Forretningsak tivitet/- hændelse Enhedsproces Proces- reference Reference til under- proces Procesb e- slutning Diagramfor- bindelse Udskrift/ dokument Økonomisk fakta Budget- planlægning Manuel proces Eksisterende version/data System- beslutni ng godkend -else/fejl

©2013 SAP AG. All rights reserved.7 No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. National product specifications may vary. These materials are provided by SAP AG and its affiliated companies ("SAP Group") for informational purposes only, without representation or warranty of any kind, and SAP Group shall not be liable for errors or omissions with respect to the materials. The only warranties for SAP Group products and services are those that are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services, if any. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. SAP and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. Please see for additional trademark information and notices.