Prækonfigureret forretningsekspertise SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Advertisements

Konsignationsbehandling SAP Best Practices Baseline Package
Salgsmulighedsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Levering uden beregning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center salg (med ERP-kundeordre) SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Kreditstyring SAP Best Practices Baseline Package
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
BI rapportering SAP Best Practices for Customer Relationship Management SAP Best Practices.
Anskaffelsesaftale SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tilbagekaldelse af batch SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Intern ordre for marketing og andre indirekte faktiske omkostninger SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
SAP TechEd ‘04 SAP Best Practices Færdigpakket branchespecifik og brancheovergribende knowhow Kom godt i gang med implementeringen med SAP Best Practices.
Behandling af kreditnotaer SAP Best Practices Baseline Package
Tilbud SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Intern faktisk ordre for F&U SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kundeordrebehandling med samlefakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Salg af ikkelagerført materiale med ordrespecifik anskaffelse SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Virksomhedsstruktur Oversigt
Salg af planlagte serviceydelser SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Indtægtsplanlægning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Prisplanlægning for indkøbsmateriale SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interne projekter SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Behandling af kundeordrer for kundeemne SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reklamations- og returneringsbehandling SAP Best Practices for CRM
Kundeordrebehandling med forudbetaling fra kunde SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Salg: Periodeafslutningsarbejder SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lean-kampagnestyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Returneringer til leverandør SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
©2012 Experian Limited. All rights reserved. Experian and the marks used herein are service marks or registered trademarks of Experian Limited. Other products.
Beregning af standardomkostninger SAP Best Practices Baseline Package
Tilbud om anskaffelse SAP Best Practices Baseline Package
Omlagring uden levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tidsregistrering SAP Best Practices Baseline Package
Forudsatte procestrin SAP Best Practices Baseline Package
Segmentrapportering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tilgang af anlægsaktiver via direkte aktivering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceydelser med tids- og materialebaseret fakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Funktionsopdelt resultatopgørelse SAP Best Practices Baseline Package
Lead Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerstyring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Controlling af indirekte faktiske omkostninger SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Intern vedligeholdelse SAP Best Practices Baseline Package
Aktivitetsstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kunde- og kontaktstyring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Udførelse af efterbehandling (varer under fremstilling) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center Service SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Scenarieoversigt – 1 Formål og fordele: Formål Fordele
Aktivering af bilagsopdeling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Behandling af returemballage SAP Best Practices Baseline Package
Lean-lagerstyring SAP Best Practices Baseline Package
Intern anskaffelse: Firmakodeovergribende omlagring SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceordrer ved periodeafslutning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Udførelse af efterbehandling (lagerfremstillet materiale) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Bonusbehandling: Naturalrabat SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Omlagring med levering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Spotkonsulentydelser med fast pris-fakturering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serviceordrebehandling SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Territory Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kreditorregnskab SAP Best Practices Baseline Package
Beholdningsstyring: Kassation og spærret beholdning SAP Best Practices.
SAP Best Practices Færdigpakket branchespecifik og brancheovergribende knowhow Tilgængelighed for SAP-kunder og SAP-partnere.
Præsentationens transcript:

Prækonfigureret forretningsekspertise SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices

Indeks   Hvad er “SAP Best Practices” SAP Business All-in-One-løsninger & SAP Best Practices SAP Best Practices: Anvendelse Building Block-princippet SAP Best Practices for CRM Fordele ved SAP Best Practices

SAP Best Practices: Færre omkostninger, kortere tid og lavere risiko Tid Risiko Pragmatisk metodik Gennemprøvet prækonfiguration Omfattende dokumentation SAP Best Practices Omkostninger Komponenter  SAP Best Practices danner det perfekte grundlag for standardforretningsløsning er, der er klar til brug.  SAP Best Practices omfatter gennemprøvede forretningsscenarier, der hjælper dig med at få det fulde udbytte af SAP- løsningerne  Den fleksible Building Block-teknologi giver dig mulighed for at implementere og skræddersy løsningen til dine behov. Omfattende prækonfiguration ved opsætning af a) hele systemlandskabet b) samlede forretningsscenarier Detaljeretdokumentation om indstillinger og processer Klar og tydeligmetode: Letforståelig trinvis tilgang

SAP Best Practices Sparer dig både tid og kræfter! I løbet af få dage får du en funktions- dygtig fuldstændigt dokumenteret prototype, som hurtigt kan gøres til en produktiv løsning Demo af en løsning, der er nem at: blive fortrolig med implementere tilpasse til specifikke behov Muliggør hurtig og nem implementering Med SAP Best Practices Traditionelt projekt Identifikation af og forventning til genanvendelige forretningsprocesser og projektaktiviteter

SAP Best Practices: Deliverables Metodik og indhold Dokumentation Scenariebeskrivelse Slutbrugerdokumentation Konfigurations- og installationsdokumentation Prækonfiguration Konfigurationsindstillinger (BC-set) Eksempelstamdata (eCATT) Solution Builder Printformularer Dokumentations- dvd Forretningsdokumen- tation, teknisk dokumentation System-add-on Add-on indeholder alle de elementer, der er nødvendige for SAP Best Practices- installationsprocessen Levering

Tre forskellige slags SAP Best Practices- pakker SAP Best Practices Baseline Packages Kan anvendes alle de steder, hvor der ikke findes branchespecifikke pakker. Den indeholder generiske forretningsscenarier, fx SAP Best Practices Baseline Package for Danmark SAP Best Practices for -pakker Er designet til at løse branchespecifikke behov, fx SAP Best Practices for High Tech SAP Best Practices for pakker indeholder foruddefinerede forretningsscenarier med hovedvægt på brancheovergribende indhold, fx SAP Best Practices for CRM

Indeks   Hvad er “SAP Best Practices” SAP Business All-in-One-løsninger & SAP Best Practices SAP Best Practices: Anvendelse Building Block-princippet SAP Best Practices for CRM Fordele ved SAP Best Practices

SAP Best Practices En fundamental del af SAP's tilgang til SMV-portefølje Lokal forretningsløsning med omfattende branchespecifikt kendskab til best practices og mulighed for at konfigurere og udvide Komplet forretningsløsning skræddersyet til dine behov Individuel forretningsapplikation der dækker små virksomheders grundlæggende behov Partnere Branche- løsninger Optimerede løsninger via SAP Best Practices

SAP Business All-in-One Business suite med omfattende branchespecifikt kendskab til best practices og mulighed for at udvide Integreret suite, der demonstrerer SAP-løsningernes alsidighed og mange muligheder Omfattende branchekendskabsfunktion med løsninger for branchesegmenter baseret på SAP Best Practices Mulighed for at skræddersy løsningen til specifikke kundekrav Forudsigelig periode, indtil der opnås fordele - typisk under 16 uger ved at anvende forretningsscenarier, der er tilpasset på forhånd Disponibel globalt med mere end kunder og mere end 50 landeversioner 1100 certificerede, erfarne partnere med mere end 660+ udvidelser

Partner- udvidelser Kvalificeret SAP Business All-in-One- partnerløsning Stykliste til partnerløsninger Partnerløsningsregistrering Partnerløsningskvalificering Partnerløsningsgennemgang SAP Best Practices-pakker Det perfekte grundlag for SAP Business All-in-One-løsninger SAP Best Practices SAP Best Practices-konfigurations-dvd SAP Best Practices-dokumentations-dvd Integreret værktøjsstruktur Demosystemeksport og referencesystemer Marketing- acceleratorer Implementerings- acceleratorer SAP Business All-in-One- løsning Marketingfølgemateriale Udvidet demosystem ASAP Focus-implementeringsmetode Projektplan og bemandingsskabelon Partneruddannelse

Dagsorden   Hvad er “SAP Best Practices” SAP Business All-in-One-løsninger & SAP Best Practices SAP Best Practices: Anvendelse Building Block-princippet SAP Best Practices for CRM Fordele ved SAP Best Practices

Anvendelse af SAP Best Practices omfatter fem enkle trin 5. Tilpasning og udvidelse 4. Præcisering 3. Aktivering 2. Installation 1. Gennemgang og download Gennemgå SAP Best Practices-dokumentationen og scenarieomfanget for at vælge de passende implementerings- scenarier på SAP Help Portal, og download derefter den valgte pakke Installer SAP-applikationer og de nødvendige noter Upload og aktiver de prækonfigurerede scenarier, eller konfigurer systemet manuelt Identificer og tilføj øvrige behov ud over de prækonfigurerede scenarier fra SAP Best Practices Tilpas og udvid systemet, så det lever op til kundernes eller branchesegmenternes krav

Hvordan kommer jeg i gang? Forudsætning Den nødvendige software til din løsning er installeret i dit systemlandskab (såsom SAP CRM) SAP Best Practices-pakken indeholder to komponenter: Dokumentations-dvd med forretningsdokumentation, teknisk dokumentation, dokumentations- skabeloner og personaliseringsguide System-add-on. Add-on indeholder alle de elementer ( SAP Best Practices Installation Assistant, eCATT-procedurer, BC-sets…), der er nødvendige for at installere SAP Best Practices Start Importer SAP Best Practices-add-on til dit system for at forberede installationen af SAP Best Practices

Hvad er Solution Builder til Business All-in-One-løsninger? Forbedret SAP Best Practices Installation Assistant Bagudkompatibilitet Fuldt kompatibel med den eksisterende tekniske struktur i SAP Best Practices Fokus på “Løsninger” (SAP Best Practices-pakker) Klarere adskillelse mellem slutbrugerens og udviklingsafdelingens opgaver Udvidet funktionalitet til udvikling & implementering

Samling af scenarier i løsnings- eller pakkeomfang Allokeres til installationsdataset (mappe) Hoster scenarieovergribende information (applikationsområder, skabeloner, metainfo.) Samling af påkrævede Building Blocks Skal installeres enkeltvist Mindste enhed i konsulentens omfangsplanlægningsproces Genanvendeligt forretningsindhold Opgaver for implementeringsaktiviteter Strukturen afgøres af aktiveringsrækkefølgen Løsningsomfang Scenarier Building Blocks Solution Builder Indholdstaksonomi

Direkte relation Indholdskomponenter – værktøjskomponenter Løsningsomfang Scenarier Building Blocks Solution Builder Implementation Assistant Building Block Builder

Solution Builder Styrer forskellige løsnings- eller pakkeomfang Grafisk omfangsplanlægnings-engine Org.strukturcomposer/personalisering Applikationsområdeeditor + allokering Styrer + overvåger implementeringen af en løsning/pakke (scenariebaseret), adgang til logs Building Block-allokering, vedligehold af information om scenarieniveau/scenarie- redigeringsview (fx prisfastsættelsesparametre) Oprettelse af Building Blocks Indføjning af forskellige opgavetyper for implementeringsaktiviteter Vedligehold af installationsdata Solution Builder Implementation Assistant Building Block Builder Solution Builder Komponenter + basisfunktion

IMPLEMENTERING - Solution Builder Forenklet sti til aktivering af SAP Best Practices OMFANGSPLANLÆGN. AKTIVERING TILPASNING Grafisk scenarieselektion Standardomfangsskabeloner leveres af SAP Best Practices Nem mulighed for at udvide med yderligere skabeloner Personlige organisationsdata og stamdata Automatisk installation af valgte scenarier med personlige data Forbedret performance og større brugervenlighed

Direkte adgang til alle funktionaliteter, der er relevante for slutbrugeren Funktionsknapper sikrer den rigtige rækkefølge, når du modificerer eller implementerer en pakke eller en løsning START Solution Builder Visning og styring af tilgængelige pakker eller løsninger

1 IMPORT af XML-fil til pakke/løsning XML-filen indeholder definitionen på de prækonfigurerede scenarier for en SAP Best Practices-pakke, en Business All-in-One-løsning eller en kundespecifik løsning. Importer scenarieselektionen fra den webbaserede løsningskonfigurator. SAP Best Practices- pakke SAP Business All-in- One-partnerløsning Partner SAP Business All-in- One-løsning Løsnings- konfigurator

Installationsdata er de eksterne filer, der er uploadet af eCATTS og BC-sets under implementeringen De repræsenterer også de værdier, der er blevet vist og modificeret af organisationsstrukturcomposeren og personaliseringscomposeren Konsistenskontrol 2 UPLOAD af installationsdata Løsningsspecifikke datafiler til installation

Standardskabeloner leveres af SAP Best Practices Omfanget kan nemt udvides og tilpasses SAP-partnere kan oprette egne skabeloner 3 OMFANGSPLANLÆGNING af løsningen Grafisk omfangsplanlægning af en kundespecifik løsning baseret på skabeloner

Funktionsomfang som personaliseringsguide 4 SAMMENSÆTNING af generisk personalisering Yderligere personalisering

Download alle de nødvendige data til aktivering af de valgte scenarier Indeholder ligeledes de tilpassede personlige data 5 DOWNLOAD af installationsdata

Kontrol af scenarier, releases, support packages og SAP-noter Hurtigere scenarieaktivering Generering af protokolfiler 6 AKTIVERING af løsningen Automatisk aktivering af de valgte scenarier

Omdannelse af SAP Best Practices til et produktivt system SAP Best Practices danner grundlaget under hele implementerings- projektet Kundespecifik deltacustomizing Prototype QAS PROD SAP Best Practices- add-on Instal. af alle scen. ■Understøttelse af (for)salgsaktiviteter ■Identifikation af den ønskede prækonfiguration ■Valg og plukning af Building Blocks ■Uddannelse af projektteam ■Videnoverførsel UDV Kundespecifik deltacustomizing Installation af udvalgte scenarier

Dagsorden   Hvad er “SAP Best Practices” SAP Business All-in-One-løsninger & SAP Best Practices SAP Best Practices: Anvendelse Building Block-princippet SAP Best Practices for CRM Fordele ved SAP Best Practices

Definition af Building Blocks - indhold Building Blocks er genanvendelige enheder, der omfatter 1. Forretningsindhold (løsninger, scenarier, processer eller kombinationer) 2. Tekniske procedurer (connectivity, teknisk systemindstilling) 3. Fælles standarder (organisationsstrukturer, grundlæggende logistik) Kriterier: Hvad kræves der? Hvad kan genanvendes (reduktion af overflødige udviklingstiltag)? Building Blocks omfatter ikke statiske kriterier for indhold

Building Block-princippet En SAP Best Practices-pakke er ikke en monolitisk blok, men struktureret i Building Blocks Building Blocks… er den tekniske metode til udvikling og levering af SAP Best Practices giver SAP Best Practices-brugere små, fleksible og transparente funktionalitetsenheder, fx et specifikt scenario, der kan implementeres som en add-on til en eksisterende løsning støtter interoperabilitet og genanvendelighed ved at levere de nødvendige retningslinier og værktøjer, som gør det muligt for udviklerne at oprette Building Blocks, der følger en fælles struktur

Building Block-princippet i SAP Best Practices For at opsætte et SAP Best Practices-scenario skal der installeres en række Building Blocks i en foruddefineret rækkefølge Ved at anvende SAP Best Practices-installationsguiden udføres installationen automatisk i den rigtige rækkefølge

Hurtigguide til installation af SAP Best Practices Hurtigguide til SAP Best Practices Sikrer en vellykket installation Forhindrer eventuelle fejl Giver vigtige oplysninger om værktøjerne, konfigurationen og dokumentationen, der følger med til SAP Best Practices Beskriver generiske installationsaktiviteter

Dagsorden   Hvad er “SAP Best Practices” SAP Business All-in-One-løsninger & SAP Best Practices SAP Best Practices: Anvendelse Building Block-princippet SAP Best Practices for CRM Fordele ved SAP Best Practices

SAP Best Practices for CRM: Kendetegn Kampagnestyring Indgående Lead Management Udgående Lead Management Acktivitets- styring Salgsmuligheds- styring Telesalg indgående Telesalg udgående CRM E-Commerce B2C CRM E-Commerce B2B Udvidet ordrebehandling Fleksibilitet Building Block- tilgang til modulopbygget anvendelse af CRM- komponenter Generiske scenarier, der let kan kombineres til komplekse løsninger CRM Core Udvidet Core Kanaler Understøttelse af faseoriente- ret CRM- implementering Stor virk- somhed Mellemstor virksomhed Lille virksom- hed Scenarieomfang tilpasset optimalt til SMV-markedet (forretningsmæssige krav og systemlandskab) Fokus BP CRM BP Baseline BP- branche SAP CRM SAP BW SAP ERP Prækonfigureret integration med øvrige versioner af SAP Best Practices Integration med øvrige SAP Business Suite-løsninger Integration

SAP Best Practices for CRM: Indhold (1) Scenarieliste SERVICESCENARIER Interaction Center Service Serviceordrebehandling Reklamations- og returneringsbehandling E-service: Løsningsunderstøttelse E-service: Servicerekvireringsstyring E-service: Reklamations- og returneringsbehandling ANALYSESCENARIER Rapportering for marketing-, salgs- og servicescenarier via SAP BI eller CRM interaktiv rapportering MARKETINGSCENARIER Lean-kampagnestyring Lead Management Interaction Center Marketing SALGSSCENARIER Kunde- & kontaktstyring Aktivitetsstyring Salgsmulighedsstyring Territory Management Pipeline Performance Management Interaction Center Salg

SAP Best Practices for CRM: Indhold (2) Yderligere deliverables UI-KONFIGURATION Prækonfigurerede roller for CRM WebClient tilpasset til BP CRM-scenarieomfanget GROUPWARE Mindre kompleksitet via groupware- integration på klientsiden og en-til-en RAPPORTERING Forenklet kundesøgningsrapportering uden SAP BW ERP-INTEGRATION Integration af stamdata og transaktionsdata mellem SAP ERP og SAP CRM skræddersyet til BP CRM-scenarieomfanget Grundlæggende UI-integration mellem ERP NetWeaver Business Client og CRM WebClient

SAP Best Practices for CRM: Building Blocks (1) Lag 0 Building Blocks BB-navn B08CRM Cross-Topic Functions C41CRM Interactive Reporting C11CRM Marketing Master Data C23CRM Basic Sales C13CRM Service Master Data Lag 1 Building Blocks Grundlæggende BBs Obligatoriske for alle scenarier BB-navn B01CRM Generation C71CRM Connectivity C72CRM Connectivity Standalone C04CRM WebClient User Interface B09CRM Customizing Replication C01CRM Organizational Model C02CRM Organizational Model Standalone C05CRM Organizational Model with HR Integration C03CRM Master Data Replication C10CRM Central Master Data C09CRM Central Master Data Standalone Scenarieovergribende BBs Kun obligatoriske for specifikke scenariegrupper eller valgfri

SAP Best Practices for CRM: Building Blocks (2) Lag 2 Building Blocks BB-navn C22CRM Lean Campaign Management C37CRM Lead Management C31CRM Activity Management C36CRM Account and Contact Management C32CRM Opportunity Management C06CRM Territory Management C26CRM Service C28CRM Complaints C78CRM Interaction Center C33CRM Teleservice C74CRM E-Service Scenariespecifikke BBs Kun obligatoriske for ét specifikt scenario

Prækonfigureret WebClient UI De følgende WebClient UI- elementer er prækonfigureret til SAP Best Practices- scenarieomfanget:  Navigationslinie  Link til hurtig oprettelse  Områdestartside  Linkgruppe for områdestartside  Logiske links

Prækonfigurerede WebClient-brugerroller Marketingmedarbejder Marketingchef IC Agent marketing IC Manager Salgsmedarbejder Salgschef IC Agent salg IC Manager Marketing Salg IC Agent service IC Agent support Servicemedarbejder Servicetekniker Service manager Service

SAP Best Practices for CRM V Integrationsemner SAP CRM SAP ERP SAP Best Practices for CRM Deliverables System- landskab Bruger- grænseflade Organisations- model Stamdata- customizing Scenario ERP CRM Tilbuds- og ordrebehandling sker udelukkende i SAP ERP, fx  ERP-tilbud/kundeordre fra CRM Interaction Center  ERP-tilbud baseret på CRM-salgsmulighed  Direkte oprettelse af ERP-tilbud/kundeordre fra CRM WebClient UI med begrænset funktionalitet  Ingen udveksling af salgsbilag mellem SAP ERP og SAP CRM 3 varianter for integration af organisationsmodel understøttes:  Kun integration med ERP SD-salgsområde  Integration med ERP HR-organisationsmodel  Ingen integration i tilfælde af selvstændig CRM  Fleksibilitet i henhold til specifikke kundekrav Udveksling af stamdataobjekter mellem SAP ERP og SAP CRM:  Kunder, kontakter  Produkter  Betingelser (basispris) Anbefalinger til integration: Hovedsystemer, nummerområder, etc. Integration mellem SAP ERP NWBC og SAP CRM WebClient ERP NWBC  CRM WebClient  Rendering af komplet CRM WebClient i NWBC  Startniveau: CRM-aktivitet, fx lead CRM WebClient  ERP NWBC  ERP SAP GUI-transaktion kører i CRM WebClient-ramme  Startniveau: ERP-transaktion Konfigurationssupport for forbindelse mellem SAP ERP og SAP CRM

Dagsorden   Hvad er “SAP Best Practices” SAP All-in-One-løsning & SAP Best Practices SAP Best Practices: Anvendelse Building Block-princippet SAP Best Practices for CRM Fordele ved SAP Best Practices

Tidsbesparelser Færre omkostninger og lavere risiko Styrkelse gennem konkurrencedygtig forretningsekspertise Den direkte vej til udvidelse af forretningsløsningen med nye forretningsprocesser Ingen testkørsler, start med en fuldstændigt dokumenteret prototype, der er helt igennem genanvendelig Kommunikationen mellem projektteammedlemmer og ledelse bliver effektiviseret Forretningsplatform til partnerevaluering, fælles udvikling og egenudvikling Ensartet fremgangsmådemed fokus på integrerede, samlede forretningsprocesser Fleksibilitet via muligheden for en personligt tilpasset installation

Information om SAP Best Practices Flere informationer og kontaktoplysninger (Internet) (SAP Service Marketplace) Help Portal) Bestilling  Bestilling af præsentation til kunder/partnere og intern brug gratis

Copyright 2009 SAP AG All rights reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. SAP, R/3, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, SAP Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned and associated logos displayed are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non-infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages. Weitergabe und Vervielfältigung dieser Publikation oder von Teilen daraus sind, zu welchem Zweck und in welcher Form auch immer, ohne die ausdrückliche schriftliche Genehmigung durch SAP AG nicht gestattet. In dieser Publikation enthaltene Informationen können ohne vorherige Ankündigung geändert werden. Einige von der SAP AG und deren Vertriebspartnern vertriebene Softwareprodukte können Softwarekomponenten umfassen, die Eigentum anderer Softwarehersteller sind. SAP, R/3, xApps, xApp, SAP NetWeaver, Duet, SAP Business ByDesign, ByDesign, PartnerEdge und andere in diesem Dokument erwähnte SAP-Produkte und Services sowie die dazugehörigen Logos sind Marken oder eingetragene Marken der SAP AG in Deutschland und in mehreren anderen Ländern weltweit. Alle anderen in diesem Dokument erwähnten Namen von Produkten und Services sowie die damit verbundenen Firmenlogos sind Marken der jeweiligen Unternehmen. Die Angaben im Text sind unverbindlich und dienen lediglich zu Informationszwecken. Produkte können länderspezifische Unterschiede aufweisen. Die in diesem Dokument enthaltenen Informationen sind Eigentum von SAP. Dieses Dokument ist eine Vorabversion und unterliegt nicht Ihrer Lizenzvereinbarung oder einer anderen Vereinbarung mit SAP. Dieses Dokument enthält nur vorgesehene Strategien, Entwicklungen und Funktionen des SAP®-Produkts und ist für SAP nicht bindend, einen bestimmten Geschäftsweg, eine Produktstrategie bzw. -entwicklung einzuschlagen. SAP übernimmt keine Verantwortung für Fehler oder Auslassungen in diesen Materialien. SAP garantiert nicht die Richtigkeit oder Vollständigkeit der Informationen, Texte, Grafiken, Links oder anderer in diesen Materialien enthaltenen Elemente. Diese Publikation wird ohne jegliche Gewähr, weder ausdrücklich noch stillschweigend, bereitgestellt. Dies gilt u. a., aber nicht ausschließlich, hinsichtlich der Gewährleistung der Marktgängigkeit und der Eignung für einen bestimmten Zweck sowie für die Gewährleistung der Nichtverletzung geltenden Rechts. SAP übernimmt keine Haftung für Schäden jeglicher Art, einschließlich und ohne Einschränkung für direkte, spezielle, indirekte oder Folgeschäden im Zusammenhang mit der Verwendung dieser Unterlagen. Diese Einschränkung gilt nicht bei Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die gesetzliche Haftung bei Personenschäden oder die Produkthaftung bleibt unberührt. Die Informationen, auf die Sie möglicherweise über die in diesem Material enthaltenen Hotlinks zugreifen, unterliegen nicht dem Einfluss von SAP, und SAP unterstützt nicht die Nutzung von Internetseiten Dritter durch Sie und gibt keinerlei Gewährleistungen oder Zusagen über Internetseiten Dritter ab. Alle Rechte vorbehalten.