Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback."— Præsentationens transcript:

1 Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback

2 2 ▪ Regionshospitalet Randers Beslutning Alle uddannelseslæger ansat på RRA skal have foretaget 360°’s feedback mindst én gang i løbet af deres ansættelse  KBU-læger efter 4 måneders ansættelse  I-læger efter 8 måneders ansættelse  H-læger 6 måneders før ophør af ansættelse AP- læger efter 3 måneders ansættelse i akutafdelingen

3 3 ▪ Regionshospitalet Randers Hvad er 360°’s feedback 360°’s feedback er en formativ helhedsorienteret kompetencevurderingsmetode. Data indsamles fra et antal samarbejdspartnere, der oplever, hvordan personen fungerer i praksis. Data sammenholdes med personens egen vurdering af egen adfærd. Metoden kan anvendes til at udpege mulige udviklingsområder.

4 4 ▪ Regionshospitalet Randers Fokusområder I den lægelige videreuddannelse sætter modellen fokus på kompetencer indenfor de fire ”bløde” lægeroller:

5 5 ▪ Regionshospitalet Randers SAMARBEJDER 1. Empati - kan omgås andre - beder om input fra andre, når det er relevant - stiller afklarende spørgsmål i en samtale - er i stand til at sætte sig ind i andres situation - evner at opfange og forstå hvad andre føler 2. Tillidsskabende - udviser tillid til kollegers evner, beslutninger mv. - patienter har tillid til denne person - andre samarbejdspartnere har tillid til denne person 3. Kender egne grænser - beder om hjælp ved for store belastninger - involverer kolleger når det er nødvendigt - er bevidst om egne grænser KOMMUNIKATOR 4. Lytte - lytter aktivt i en samtale - er nærværende under en samtale - giver andre ”plads” i en samtale - har situationsfornemmelse - udviser indlevelsesevne 5. Samtale - tilpasser sit sprog til målgruppen - tilpasser sit sprog til situationen - forklarer tingene enkelt og forståeligt - giver andre tid til at formulere spørgsmål 6. Kritik - agerer konstruktivt på kritik - kan acceptere kritik fra andre PROFESSIONEL 7. Ansvarlighed - respekterer andres roller - kommer til tiden - følger op på egne arbejdsopgaver - giver rapport struktureret og udtømmende - udviser ansvarlighed over for fælles arbejdsopg. - arbejder på at forbedre egne præstationer 8. Ansvarlighed overfor patienter - tager hånd om og guider patienten - informerer patienterne om evt. komplik ved beh. - Involverer patienten i beslutninger om behandling - omtaler patienter respektfuldt 9. Beslutningsevne - indhenter nødvendige informationer - træffer beslutninger i tide - omsætter beslutning til handling LEDER / ADMINISTRATOR / ORGANISATOR 10. Stress tolerance - bevarer overblikket under pres - prioriterer opgaver under pres - bevarer roen under belastninger 11. Prioritering - evner at udnytte egne ressourcer - kan træffe vanskelige beslutninger - prioriterer arbejdsopgaverne - prioriterer ressourcer, tid mv. - udviser overblik - uddelegerer arbejdsopgaver 12. Feedback - giver feedback - er konstruktiv i sin feedback

6 6 ▪ Regionshospitalet Randers  Uddannelseslægen selv  Yngre læge kollegaer  Speciallæge kollegaer  Plejepersonale  Andre 1 fx ambulatorie- og operationssygeplejersker, jordemødre m.fl.  Andre fx sekretærer, eksterne samarbejdspartnere m.fl. Min. 12 og max. 16 respondenter Respondentgrupper

7 7 ▪ Regionshospitalet Randers  En feedbackfacilitator (FF) sætter evalueringen i gang med en invitationsmail til YL  YL besvarer selv spørgeskemaet og inviterer de respondenter, der ønskes  De inviterede respondenter modtager deres invitation pr. mail. og besvarer spørgeskemaet elektronisk og anonymt via link  FF danner en rapport med data og afholder feedbacksamtalen med YL på baggrund af rapporten  YL og FF udarbejder en udviklingsplan, som præsenteres for hovedvejleder Proces

8 8 ▪ Regionshospitalet Randers Flere oplysninger På RRA’s hjemmeside for lægelig videreuddannelse findes  Manual for elektronisk 360°’s feedback på RRA  Pjecer til uddannelseslæger hhv. respondenter  Liste over FF’ere Yderligere oplysninger fås hos RRA’s uddannelseskoordinerende læge  Anita Sørensen anison@rm.dk, 784 20177anison@rm.dk


Download ppt "Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google