Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik."— Præsentationens transcript:

1 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2.Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer på skærmen 3.Sæt hak ved ”Fastgør objekter til gitter” 4.Vælg OK The use of data in school leadership Søren Hornskov Program manager, Leadership and Organizational Learning

2 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Agenda Share reflexions on the use of data in schools Provide examples of theoretical and empirical practice-oriented research at the UCC. Discuss use of data in and international perspective

3 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ How research at the UCC approach the use of data The basis of this presentation: Selective literature review on the use of data (in progress) Research project: An organisational perspective on data use in Danish schools (in progress) Translation, test and implementation of CALL-DK survey concept (completed May 2015)

4 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ An example – first meeting with the principal

5 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Policy context: ambitions for efficiency Continuing push for professional reform in Denmark Growing emphasis on data use International inspiration, e.g. Hattie (2007) and the Ontario reform

6 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Directions for school leadership Key capabilities ‘(…) Being able to analyze data and results, and implement adequate follow-up. Being able to closely follow teaching progress and provide feedback [for teachers, paedagogues and leaders].’ (Pejlemærker for skoleledelse, Danish Ministry of Education, n.d.. My translation)

7 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Organizational perspectives on the use of data: key problems What are the key barriers and enablers of the professionally productive use of data in Danish schools? What tools and interventions may provide valuable improvement of the use of data in Danish schools?

8 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Theory The definition of data Narrow (student learning): ‘…any information that helps an educator know more about their students.’ (Wayman, Jimerson and Cho) Broad (organizational perspective): ‘…the multiple types of data that teachers and school leaders need for decision-making.’ (Schildkamp, Ehren, Lai)

9 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Key factors in an organisational perspective. Preliminary review findings Structural restraints and enablers Professional learning and implementation processes Subjective attitudes and values Professional education

10 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Key factor #1: structural restraint and facilitation Ownership, control, and access (Schildkamp, Ehren, Lai) Use of anecdotal evidence (Ingram) Support structure, e.g. coaching (Vanhoof et al.), curriculum guides (Levin and Datnow)

11 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Key factor #2: professional learning and implementation process Building common understanding (Wayman et al.) Envisioning of relevance to systemic aims (Wayman and Stringfield) Implementation process (Schildkamp and Visscher) Investment in feedback (Vanhoof and Verheaghe) Creating climate of trust and collaboration (Levin and Datnow)

12 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Key factor #3: subjective attitudes and values Attitude among principals (Vanhoof et.al) Mistrust and aversion (Ingram) Identification and form: design (Kelly and Downey) and familiarity with technology (Levin and Datnow)

13 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Key factor #4: Professional education Level of data literacy (Levin and Datnow, Vanhoof et al.) Research skills (Vanhoof et al.) Recognized knowledge forms (Ingram)

14 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Conclusions: How to promote the use of data Foster meaningful conversations within the organization (Wayman et al.) Invest sufficient time Sort out ownership Move beyond anecdotal reasoning Set collective goals

15 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Revisiting the example of the principal Leadership questions for the principal: How do we promote ownership of data? How do we counter aversions among staff? Do we take enough time to foster meaningful conversations informed by data and analysis? Do we need to discover alternative forms of evidence?

16 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Discussion Have you seen similar restraints to data use? What do you consider efficient methods to support more systematic use of data? What do you see as the benefits and drawbacks of the push for efficiency?

17 Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Challenges for use of data in Danish schools Strongly individualized decision processes Relatively recent academic turn in teacher education – very little training in the use of data Ambivalence towards common goals after the reform (may affect motivation) Data-overload rather than scarcity


Download ppt "Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google