Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAdam Holmberg Redigeret for ca. et år siden
1
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Af Adam Alaoui Ismaili H.C. Ørsted Gymnasiet Semester 2 – 6
2
Fokusområde SO-faglig mål Arbejder Vælge og anvende relevante studiemetoder, teknikker og arbejdsformer. Notater fra undervisning kontra studielæsning Dokumentere viden om og anvende forskellige formidling- og præsentationsformer. Poster om Snells lov Kontra en videnskabelig poster Demonstrere praktisk indsigt i innovative processer og metoder. Kreativ ide generering- Inversebrainstorm Sætte faglige og personlige mål og evaluere kvaliteten af eget arbejde Personlige mål og evaluering i dansk
3
“Vælge og anvende relevante studiemetoder, teknikker og arbejdsformer”
4
Kolbs læringscirkel De fire indlæringsfaser Min Læringsfase
Fordele Ulemper Læringsteorien i praksis
5
Hvorfor tager jeg notater
Holde mit fokus i løbet af undervisningen Fremme min forståelse Senere fordybelse Udfordre mig selv Organisering af det der indlæres
6
Hvorfor tager jeg notater
Notater fra undervisning [A. 9] Notater fra lektielæsning [A.10] Struktur Visualisering Vigtige formler og fremgangsmåder Korte præcise sætninger Stikord og tegninger Reflekterende spørgsmål (for at øge min forståelse) Nedskrivning af nye begreber Fremhævning af vigtige punkter (fra teksten)
7
“Dokumentere viden om og anvende forskellige formidling- og præsentationsformer”
Formidlingsformer
8
Kommunikation Kommunikations - situationen Målgruppeanalyse
Virkemidler Præsentationsform Formidling
9
Udvikling af videnskabeligformidling (poster)
Poster fra PLS [A. 6] Poster fra Forældreaften [A. 5] Afsender: PLS elever Budskab: formidling af en empirisk analyse Modtager: Folk med samme faglige niveau Udvikling af udarbejdelsen af poster Afsender: HTX elev Budskab: promovering af skolen samt studieretningen Modtager: Forældre og 9. klasses elever Taget hensyn til målgruppe
10
Tilpasning af medie Brev til mormor [A. 7] Mælkekarton [A. 8]
Formidle videnskab Forståeligt sprog Personligt Spænding Konkurence
11
“Demonstrere praktisk indsigt i innovative processer og metoder”
Idegenerering
12
Idegenerering Hjerneflade: Logisk tækning Kreativ tækning
Ide udviklingsmodel Ide værktøjer (især fase 2) Udvikling af kreative ide kompetencer
13
Omvendt brainstorm Ide værktøjer Brugt til Teknik og teknologi
14
Personlige mål &Evaluering
“Sætte faglige og personlige mål og evaluere kvaliteten af eget arbejde” Personlige mål &Evaluering
15
Evalueringsteori Summativ evaluering Formativ evaluering
Evalueringsværktøj: KIF modellen (Kvalitetsstjernen) Udviklingsspiral
16
Mine mål og evalueringer
Udviklingsspiralen Formativ evaluering Fremmedrettet procesudvikling Benyttet især i dansk Personlig fremgang
17
Mine mål og evalueringer
KIF-modellen Projekt planlægning Formativ evaluering & summativ evaluering Fordele & ulemper Evalueringsplan
18
SLETTET SLIDES, ELLER TING TIL OVERVEJELSE
19
Fokusområde SO-faglig mål Arbejder
Vælge og anvende relevante studiemetoder, teknikker og arbejdsformer. Dokumentere viden om og anvende forskellige formidling- og præsentationsformer. Demonstrere praktisk indsigt i innovative processer og metoder. Sætte faglige og personlige mål og evaluere kvaliteten af eget arbejde. Notater fra undervisning kontra studielæsning Poster om Snells lov Kontra en videnskabelig poster Kreativ ide generering- Inversebrainstorm Personlige mål og evaluering i dansk
20
Læringsstil
21
Gardners intelligenser
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.