Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende"— Præsentationens transcript:

1 Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Af Adam Alaoui Ismaili H.C. Ørsted Gymnasiet Semester 2 – 6

2 Fokusområde SO-faglig mål Arbejder Vælge og anvende relevante studiemetoder, teknikker og arbejdsformer. Notater fra undervisning kontra studielæsning Dokumentere viden om og anvende forskellige formidling- og præsentationsformer. Poster om Snells lov Kontra en videnskabelig poster Demonstrere praktisk indsigt i innovative processer og metoder. Kreativ ide generering- Inversebrainstorm Sætte faglige og personlige mål og evaluere kvaliteten af eget arbejde Personlige mål og evaluering i dansk

3 “Vælge og anvende relevante studiemetoder, teknikker og arbejdsformer”

4 Kolbs læringscirkel De fire indlæringsfaser Min Læringsfase
Fordele Ulemper Læringsteorien i praksis

5 Hvorfor tager jeg notater
Holde mit fokus i løbet af undervisningen Fremme min forståelse Senere fordybelse Udfordre mig selv Organisering af det der indlæres

6 Hvorfor tager jeg notater
Notater fra undervisning [A. 9] Notater fra lektielæsning [A.10] Struktur Visualisering Vigtige formler og fremgangsmåder Korte præcise sætninger Stikord og tegninger Reflekterende spørgsmål (for at øge min forståelse) Nedskrivning af nye begreber Fremhævning af vigtige punkter (fra teksten)

7 “Dokumentere viden om og anvende forskellige formidling- og præsentationsformer”
Formidlingsformer

8 Kommunikation Kommunikations - situationen Målgruppeanalyse
Virkemidler Præsentationsform Formidling

9 Udvikling af videnskabeligformidling (poster)
Poster fra PLS [A. 6] Poster fra Forældreaften [A. 5] Afsender: PLS elever Budskab: formidling af en empirisk analyse Modtager: Folk med samme faglige niveau Udvikling af udarbejdelsen af poster Afsender: HTX elev Budskab: promovering af skolen samt studieretningen Modtager: Forældre og 9. klasses elever Taget hensyn til målgruppe

10 Tilpasning af medie Brev til mormor [A. 7] Mælkekarton [A. 8]
Formidle videnskab Forståeligt sprog Personligt Spænding Konkurence

11 “Demonstrere praktisk indsigt i innovative processer og metoder”
Idegenerering

12 Idegenerering Hjerneflade: Logisk tækning Kreativ tækning
Ide udviklingsmodel Ide værktøjer (især fase 2) Udvikling af kreative ide kompetencer

13 Omvendt brainstorm Ide værktøjer Brugt til Teknik og teknologi

14 Personlige mål &Evaluering
“Sætte faglige og personlige mål og evaluere kvaliteten af eget arbejde” Personlige mål &Evaluering

15 Evalueringsteori Summativ evaluering Formativ evaluering
Evalueringsværktøj: KIF modellen (Kvalitetsstjernen) Udviklingsspiral

16 Mine mål og evalueringer
Udviklingsspiralen Formativ evaluering Fremmedrettet procesudvikling Benyttet især i dansk Personlig fremgang

17 Mine mål og evalueringer
KIF-modellen Projekt planlægning Formativ evaluering & summativ evaluering Fordele & ulemper Evalueringsplan

18 SLETTET SLIDES, ELLER TING TIL OVERVEJELSE

19 Fokusområde SO-faglig mål Arbejder
Vælge og anvende relevante studiemetoder, teknikker og arbejdsformer. Dokumentere viden om og anvende forskellige formidling- og præsentationsformer. Demonstrere praktisk indsigt i innovative processer og metoder. Sætte faglige og personlige mål og evaluere kvaliteten af eget arbejde. Notater fra undervisning kontra studielæsning Poster om Snells lov Kontra en videnskabelig poster Kreativ ide generering- Inversebrainstorm Personlige mål og evaluering i dansk

20 Læringsstil

21 Gardners intelligenser


Download ppt "Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google