Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren."— Præsentationens transcript:

1 Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren Helten behøver ikke være en bestemt person eller figur, men kan være en arketype som Nikes vinder Idol kan genbruges i forskellige former, der passer til tidens øvrige mode og luner. (Adidas kan skifte den ene fodboldstjerne ud med den anden)

2 Tidligere story telling Ofte fortalte man historier om det gode, produktet kunne udrette: - ”jeg købte en ny bil, og så scorede jeg drømmepigen” - ”før havde jeg ikke tid til familien, så fik vi opvaskemaskine, så nu har vi masser af tid”

3 Tendens I : historien tillægges større betydning Eks 2: legos bionicle produkter ◦ Produktuniverset startede som en fortælling om nogle krigere og monstre ◦ Efter at historien var skabt, blev figurerne skabt.  Historien er produktbærende, ikke omvendt

4 Tendens II: den virkelige historie Varens oprindelse Hvordan varen er forarbejdet – og evt. af hvem? Det unikke ved produktet Tilfredsstiller kunder, som har brug for det nære, det personlige og individuelle, som vi kan identificere os med Ved at fortælle hvor produktet kommer fra, får produktet et skær af autencitet – og ofte også af kvalitet

5 MUMS…….. Er en sardin en sardin? Skidtfisk i Danmark – Årgangsbrisling i Norge

6 Norske årgangsbrislinger Hver dåse vedlægges en folder:

7 Norske årgangsbrislinger Flot emballage, hvor sardinerne er pakket i foret trææske Hver dåse angiver hvor og hvornår brislingerne er fanget Hver dåse angiver fiskekutterens navn Hver dåse angiver fiskeskippernes navn - produktet tillægges en identitet

8 Vigtige begreber og påstande Hukommelsesteknik: ◦ lettere at huske fortællinger end fakta Overskuelighed: ◦ En fortælling hjælper os til at se livet i samlede rammer, som er til at forstå Identifikation og identitet: ◦ Vi kan bedre relatere os til personer i fortællinger ◦ Fortællinger er med til at definere vores egen identitet og holdning til, hvad der er godt og ondt- skurke og helte

9 Opsummering Skabe oplevelser Tilføje personlighed Fremkalde følelser Formidle værdier og holdninger Skabe og sikre et stærkt brand


Download ppt "Idoler og arketyper som argument Vi køber produktet, fordi det har symbolværdi Produktets værdier formidles via fortællingen og helten til forbrugeren."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google