Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen."— Præsentationens transcript:

1 Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen

2 Undersøgelsen – online feb.- marts 2015 En følge af Folkeskolereformen, fokus på læring og trivsel Første gang i 2015, derefter hvert år 0.-3.klasse – 20 spørgsmål 4.-9. klasse – 40 spørgsmål Resultaterne til skolen: Klasseresultater Årgangsresultater Kommuneresultater Landsresultater Anonymiserede

3 Hvordan arbejder vi med sådan en datamængde? Fokus på at dette kan være et øjebliksbillede, særligt i de yngste klasser Svært at skelne mellem meget tit – og tit fx – derfor samle i kategorier Ledelsen gennemgår alle klassers resultater Den enkelte lærer får egen klasse resultat Årgangsteamet gennemgår årgangen resultater og følger op på undersøgelsen: Kendte elever, hvor handleplanen justeres Der kan dukke ukendte op AKT-lærere kan/skal inddrages, hvis der er temaer, der peger på det Ledelsen inddrages og der lægges handleplaner for den enkelte klasse Alle lærere/ pædagoger præsenteres for undersøgelsen i uddrag Skoleinitiativer/tiltag kan iværksættes ved behov

4 Er du glad for din skole 0.-3.klasse

5 Er du glad for din skole 4.-9.klasse

6 Er du glad for din klasse 0.-3.klasse

7 Er du glad for din klasse 4.-9.klasse

8 Er du glad for dine lærere 0.-3.klasse

9 Er der nogen, der driller dig, så du bliver ked af det? 0.-3.klasse

10 Føler du dig ensom 4.-9.klasse

11 Er du med til at bestemme, hvad I skal lave i timerne 0.-3.klasse

12 Er du med til at bestemme, hvad I skal lave i timerne 4.-9.klasse

13 Jeg føler jeg hører til på min skole 4.-9.klasse

14 Er du blevet mobbet i dette skoleår 4.-9-klasse

15 Har du selv mobbet i dette skoleår 4.-9.klasse

16 Fremhævet i medierne: Er det svært at høre, hvad lærerne siger i timerne 0.-3.klasse

17 Fremhævet i medierne: Er det let at høre, hvad lærerne siger i timerne 4.-9.klasse

18 Betragtninger/ konklusioner Mange elever, der er meget glade for deres skole og hører til her Mange elever, der er meget glade for deres klasse Mange elever, der er meget glade for deres lærere Få, der føler sig ensomme – men hver og en er en for meget! Få, der føler sig mobbet, men der er elever, der oplever det – og det kræver handling Der er få elever, der ikke føler, de hører til her –det kræver en indsats På en del punkter følger vi lands og kommunegennemsnit På rigtig mange meget vigtige områder har vi supergode resultater, der viser elever i trivsel Det skal vi værne om – og fortsat tage fat i de steder, det halter


Download ppt "Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google