Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Marketing Plan – Mediehuset København

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Marketing Plan – Mediehuset København"— Præsentationens transcript:

1 Marketing Plan – Mediehuset København

2 Forløb Opnå Mediehusets mål Målgruppe Behovsbaseret kommunikation
Hvordan kan digital marketing hjælpe virksomheden at opnå sine forretnings mål? Målgruppe Hvem skal MK nå til? Er der evt. overset segmenter, som kan give god afkast – og som er nemme at nå? Behovsbaseret kommunikation Situation: Hvorfor er der behovet for produktet i markedet? Differentiering: Hvorfor vil kunden netop vælge virksomheden frem for andre? Processen: Vejen til målet for kunden? Nuværende indsats Hjemmesiden Andre indsats Cases Fremtidig indsats Salgsværktøj Markedsføring

3 Mediehusets mål Producere video til virksomheder og organisationer.
Vi vil specialisere os levering af totalløsninger fra video til markedsføring, instruktion og undervisning på de almindeligste digitale platforme: , sites, share – og sociale medier

4 Målgruppen Offentlig virksomheder
Kommunerne (borgmestrene -> kommunal direktør -> marketingchef/ kommunikationsmedarbejder) Organisationer: Lønmodtager og arbejdsgiver organisationer, tænketanker og dansk erhverv: profilering af diverse modeller, f.eks. Genplacering (til kommunerne, lønmodtagere, arbejdsgivere, corporate social responsibility) Uddannelsessektoren EU (Kommissionen- og Parlamentets kontor, Europanævnet) Private virksomheder (direktør-> marketing direktør ) Produktions virksomheder (fremstilling) Medicinale (produktion) Videnservice (f.eks. Konsulent virksomheder, forskning, undervisning, mv.) Transport og Logistik Service og handel (primære mindre virksomheder) Energiforsyning Private personer Filme arrangementer og store events (satsningsområde: 1-3%)

5 Prioritering: de nemmeste målgrupper at opnå gennembrud med
Offentlig (længerevarende samarbejde): Uddannelsesinstitutioner av-undervisningsmaterialer, profil-, instruktion, testimonials med elever. Politiske organisationer (f.eks. Europanævnet) Private virksomheder Profil-, produkt, proces- og instruktionsvideoer Intern instruktion og uddannelse af medarbejdere

6 Høst af lav hængende frugter
Dyrke tidligere kunder: Vælg de kunder som kunne have glæde af at konvertere markedsføring på tv til web. Har de behov for flere videoer? Følge op på hvordan de bruger det de allerede har produceret Kan de få større gavn af at bruge materiale i online media? (salg af Facebook-marketing tjenester) Private personer (optagelse af private events) Teste konceptet gennem Facebook kampagne Special Landing page til private personer

7 Behovsbaseret kommunikation

8 Situation Vi er er i den grad blevet vant til at se video på håndholdte devices – i samme grad er vort forbrug af almindelig tv faldende. Forbrugerne forventer at ”interagere” og nøjes ikke længere om at være tilskuer. Der er en tendens til at vi i stigende grad anvender flere skærme på én gang: når vi sidder foran tv’et, sidder flere samtidigt med deres smartphone eller tablet. I 2013 brugte 75% af smartphones ejere mobile tjenester mens de så tv (Nielsen). I følge eMarketer var tallet af solgte smartphones nået i 2012 nået 1 milliard og i dag forventes der at være nået til 2,5 milliarder enheder – som er i stand til at vise video. Mellem Q og Q1 2014, steg visninger af video på smartphones og tablet med 133% Det dalende forbrug af traditionel tv sening begrundes bl.a. i stigningen i forbruget af VOD tjenester såsom Netflix, HBO, etc. – og i høj grad forbrug af share-medier som YouTube og Vimeo. Kilder: Global video index Q1 2014, Nielsen: SHIFTS IN VIEWING THE CROSS-PLATFORM REPORT SEPTEMBER 2014, Ooyala Global Video Index Q1 2014

9 Online video vokser stærkt i forhold til TV
En video online er både viral og mobil. Video som er online følger ofte en cyklus: god kampagner får mange visninger, interessen vil dale, for pludselig komme til ”live” igen - uden ekstra indsats eller omkostninger. 100 mio. internet brugere ser online video hver dag. Her iblandt dem der ser tossede katte og nuttede børn – men rigtig mange ser også videoer med how-to-do og anbefalinger til produkter. Online reklamekampagner er målbare og langt mere fleksible: Virksomheden kan fokusere indsatsen til den specifikke målgruppe uden spild af ressourcer budskaber kan testes og justeres forholdsvis billigt Resultaterne er direkte målbare – og billige at opnå Kilder: GoViral, comScore & Nielsen

10 Online Videoer 90% af de informationer, der sendes til hjernen er visuelle, og behandles 60,000x hurtigere i hjernen end tekst. 40% af befolkningen reagerer bedre på visuel information end tekst. Online videoer deles på sociale netværk og er uafhængige af trends, om målgruppen er på Facebook, Google+ eller et helt nyt sted YouTube er internettets 2. største søgemaskine, da brugerne hellere vil have svar på spørgsmål gennem video fremfor teksttunge sider. Hvert minut uploades 48 timers video til YouTube. Den gennemsnitlige video på YouTube har en længde på 4 min og 12 sek. 45% af internetbrugerne ser mindst 1 video online i løbet af en måned. Den gennemsnitlige videoseer ser ca. 32,2 videoer per måned Der kan laves reklamekampagner blandt visninger af andre videoer på YouTube. Der kan laves reklamekampagner i nyhedsstrømmen på Facebook. Flere virksomheder foretrækker en Vimeo-kanal på deres site, fremfor YouTube, da de bedre kan styre indholdet af "Se næste video". Forholdet ændres i takt med forbedringer i YouTube. Kilder: comScore, Nielsen & GoViral, 3M Corporation, Zabisco

11 Video og forretningen s med henvisning til marketing- eller instruktionsvideo, har en øget click-rate på 200% - 300% Den gennemsnitlige besøgstid på websider er DOBBELT for sider med video Besøgende der ser video, bruger i gennemsnit 2 minutter ekstra på sitet end på sites uden video. Detailhandlere, som præsenterer produkter vha. videoer, rapporterer, at produkter med video sælger betydelig mere end produkter med uden video Der er 85% større tilbøjelighed til at brugere handler efter at have set en produktvideo 80% af internetbrugerne husker en videoannonce set blandt de besøgte sites i de seneste 30 dage. 46% af de som så hele videoen, foretog en handling Der er 75% færre afmeldinger af nyhedsmails når en indeholder videoer I gennemsnittet er der 65% mere brugeraktivitet på virksomheders Facebook-sider med video Kilde: Forrester, MarketingSherpa, comScore, Internet Retailer, Online Publishers Association, Eloqua Simply Measured

12 Video og Business-to-Business kunder
90% af online besøgende på en større B2B-handelsplatform beretter til analysen, at de synes video virker afklarende i relation til beslutninger og indkøb. 75% af virksomhedslederne ser arbejdsrelaterede videoer på business-sites mindst 1 gang pr. uge 59% af alle virksomhedsledere vil hellere se video end læse tekst 65% af de ledere der ser en business-video, klikker videre og besøger sælgerens website. Ca. 50% søger mere information efter at have set en video Ca. 45% oplyser, at de kontaktede leverandøren efter at have set en produkt- eller reklamevideo til ende. Ca. 50% oplyser at de, efter at have set en markedsføringsvideo til ende, foretog et køb for deres virksomhed til følge. Kilde: Forbes

13 Online Video paradigmeskift
2000: Online video er et lejlighedsvis set medie for lavkvalitets video 2011: En regelmæssigt målrettet medie med video af høj kvalitet, for et engageret medieforbrug 2014: Store brands udfører succesfulde online kampagner, hvor online video er den primære indsats område – som i stor udstrækning deles gennem sociale medier.

14 Egenskaber, Fordele og Udbytter for kunderne
Fokus on kundebehov

15 EFU for Mediehuset (1) Egenskab Fordele Udbytte Rådgivning
Løsninger tilpasset kundebehovet Formindsker kundens usikkerhed om hvad der er bedst for hans/hendes virksomhed. Fra idé til målgruppen Hjælp igennem hele processen fra konceptet til deling til målgruppen Hjælp i enkeltstående dele i processen Kunden behøver ikke interne ekspertise til at føre succesfulde kampagner Kunden kan nøjes med at få hjælp til de dele af processen virksomheden ikke har ressourcer eller kompetencer til. Fleksibel løsninger: tilbyder både studie set-up og optagelse ”on location” Tilpasset kundebehovet Højeste kvalitet til den bedste pris Kunden spilder ikke ressourcer på ”halve løsninger”, men får det virksomheden har behov for , for den bedste pris Den høje kvalitet styrker kundens image Studie set-up Hurtig produktionstid Fleksibelt: kan bruge ”Temaer” eller være kundetilpasset Tilpasse studiet til virksomhedens brand Professionel løsning med meget høj kvalitet Virksomhedens daglig dag bliver ikke afbrudt af produktions teamet Interne ressourcer bruger kortere tid på at medvirke i optagelserne Styrker kundens image Kan være den billigste løsning (hvis virksomheden vælger eksisterende temaet) On location Skaber autenticitet og ærlighed Det foregår i miljøet Genkendelighed for kunders interessenter (kunder, medarbejdere, investorer, m.v.)

16 EFU for Mediehuset (2) Egenskab Fordele Udbytte
Live / Aktuelle nyheder Giver puls Mulighed for interaktion med brugerne, kunderne, medarbejdere, m.v. Brander virksomheden som en som er med ”på beatet” Skabe nyhedsværdi Videoer Gør virksomhedens online tilstedeværelse (især på sitet) stærkere og mere interessant for målgruppen Kundens målgruppe vil være villig til at bruge længere tid i virksomhedens site (og evt. andre online medier relateret til virksomhedens brand) Kører sikkert og stabilt på alle mobile devices og skærmtyper Formaterede så de kan deles per eller social medier, m.v. Videoer på virksomhedens hjemmeside styrker virksomhedens placering på søge maskiner Synliggøre virksomhedens social responsibility (csr) Styrker virksomhedens forhold til kunderne Styrker forholdet til investorer, potentielle medarbejdere og andre interessenter. Kundens målgruppe vil ikke få en dårlig oplevelse ved en video som ikke fungerer ordentlig eller ikke kan loade Styrker online tilstedeværelse – herunder i de sociale medier Målgruppen kan hurtigere finde frem til virksomheden igennem internetsøgninger Kan positivt påvirke kundens image og brand

17 EFU for Mediehuset (3) Egenskab Fordele Udbytte Facebook ekspertise
Design af Facebook-sider Konvertering eller produktion af video til effektiv Facebook-kampagner Strategi for Facebook-kampagne Facebook erstatter ofte tv-reklamekampagner Kompetent styring af Facebook indsats Test af forskellige budskaber ved A/B-analyse A/B analyse sikrer, at det optimale budskab når målgruppen og dermed forhøjer det kampagnens effektivitet Optimal og professionel indsats styrker kundens image hos sin målgruppe Billigere end reklamekampagner på tv Kampagner når målgruppen meget præcist uden ressource spild Resultaterne / KPI er målbare og kan derfor bedre afgøre indsatsens ROI Større ROI end tv-kampagner Bedre målgruppe-kommunikation styrker kundens brand og reach Facebook AB-analyser er ekstremt meget billigere og hurtige i forhold til normale AB-analyser udført af kommunikations bureauer.

18 EFU for Bestemte Produkter (1)
Egenskab Fordele Udbytte Instruktionsvideo 90% af oplysninger, der sendes til hjernen er visuelle, og de behandles betydelige hurtigere end tekst, dvs. at video som gennemgå instruktioner og processer er mere effektive end tekster Bidrager stort til sitets placering i Google søgeresultat - dels pga. links til det Google-ejet YouTube, dels pga. video favoriseres af Google, og dels forhøjer video besøgstiden på sitet, som ligeledes belønnes af Google. Der bliver brugt dobbelt så lang tid på sider der indeholder videoer Der er 85% større tilbøjelighed til køb af et produkt efter at have set et produktvideo Virksomhedskunder begår færre fejl mht. til anvendelse af et produkt - endvidere; det der instrueres om: opfattes af kunderne som god kundeservice medvirker til færre henvendelse til kundeservice eller teknisk support – og det udmønter i besparelse i de afdelinger op til 20-40% afhængigt af mikset mellem produktets/processens kompleksitet og kundeekspertise. Styrker virksomhedens image Større sandsynlighed for positiv påvirkning i salgsresultatet Proces video

19 EFU for Bestemte Produkter (2)
Egenskab Fordele Udbytte Profil video Effektiv og personlig metode til formidling af virksomhedens ånd på værdier. Argumenter dybere end tekst (tekstside bør ikke scrolles eller indeholde flere end 50 anslag, for at budskabet kan nå igennem til målgruppen) 59% af ledende medarbejdere vil hellere se en video end læse tekst 65% af de ledere, der ser en video klikker på linket og besøger sælgerens website 50% af disse søger mere information efter at have set en video 45% af disse oplyser, at de kontaktede en sælger efter at have set en video 50% af de, der så en markedsføring video, foretog efterfølgende et køb for deres virksomhed Styrker virksomheds brand Skaber genkendelighed, anerkendelse og måske sympati. Kunder og potentiale kunder vil få en mere personlig forhold til virksomheden og opnå større viden, som de nemmere vil kunne huske. Det kan føre til større loyalitet end de ellers ville have haft, samt større tilbøjelighed til at gennemføre et køb

20 EFU for Bestemte Produkter (3)
Egenskab Fordele Udbytte CSR-video Gør virksomhedens online tilstedeværelse (især på sitet) stærkere og mere interessant for målgruppen Kundens målgruppe vil være villig til at bruge længere tid i virksomhedens site (og evt. andre online medier relateret til virksomhedens brand) Kører sikkert og stabilt på alle mobile devices og skærmtyper Formaterede så de kan deles per eller social medier, m.v. Videoer på virksomhedens hjemmeside styrker virksomhedens placering i søgemaskiner Synliggøre virksomhedens social responsibility (csr) Øget troværdighed samt reducere sandsynligheden for at medierne kan sætte spørgsmål ved motiverne, ved at vise hvad virksomheden faktisk gør af initiativer. _______ OGSÅ OM CSR (positivt/negativt): Medierne forudsætter, at motivet for at virksomheder støtter gode initiativer er 100 procent kommercielle Medierne har en kynisk indstilling til CSR Medierne skriver gerne entusiastisk om huller i en virksomheds CSR arbejde Gennem globale netværk opdager medierne hurtigt forsøg på vildledning Erhvervspressen ser normalt med mere milde øjne på virksomheders generøse bidrag, så længe dette ikke medfører økonomisk tab for virksomheden Medierne påtager sig gerne rollen som uofficielle overvågere og kontrollanter af, om virksomhederne lever op til deres CSR vision Medierne har en indbygget skepsis over for CSR, og at dette er noget, virksomhederne skal indtænke i den strategi, som man udvikler for CSR-arbejdet og i de issues eller fokusområder, virksomheden definerer som centrale.

21 EFU for Bestemte Produkter (4)
Egenskab Fordele Udbytte HR: medarbejdervideo Gør virksomhedens online tilstedeværelse stærkere og mere interessant for målgruppen, udover de mange andre fordele der videoer (se EFU for videoer) Gør virksomheden HR sider mere levende og mere interessante at besøge Større troværdighed ved medarbejdere og leder ”testimonials” Giver ”et ansigt” til virksomheden som arbejdsplads og gør det nemmere for potentiale medarbejde at relatere til virksomheden og mærke efter, om de ”passer ind” Større tillid til video ”testimonials”: de ikke er skrevet af HR, men kommer fra de fremtidige kolleger. Der kan ses på personen, om de mener, hvad de siger. OGSÅ OM HR-video (positivt/negativt) ____________________________ HER ER DET MEGET VIGTIGT AT VIDEOER AF TIDLIGERE MEDARBEJDER BLIVER FJRNET STRAKS, ellers kan det påvirke virksomhedens troværdighed. Det er også vigtigt, at testimonials er lavet frivilligt af medarbejdere, og at de bruger deres egne ord, ellers lyder det falsk.

22 Proces for MKs kunder Synlighed Idé Produktion Koncept
Afdækning af kundens behov MK hjælper med at justere idéen for at matche kundens præcis behov. Koncept MK hjælper med at videreudvikle konceptet så den holder i videoudgaven Beslutning om formen (on location, studie, testimonials, m.v.) Beslutning om hvor den skal vises (distribution og kampagne) Design og udvikling MK anvender profes-sionelle manusforfattere som hjælper med at formidle budskabet klart MK har en 2D/3D-afdeling til design og produktion af digitale scenografiske bagrunde og grafik Produktion Implementering af studie scenografisk (Tema eller tilpasset) baggrund Forberedelse af location Produktion af video Bearbejdning til et færdigt produkt Synlighed Design / produktion af Facebook/ kampagne side Strategi for Facebook kampagner og etablering af KPI’er (måling af resultatet) Update/prod af website Prod af kampagne A/B-test af faf budskaber og tilpasning til målgruppe/ segmenter Resultater Vurdering af resultaterne i forhold til de prædefinerede KPI’er og evt. ROI

23 Hjemmesiden, andre indsats, Cases
Nuværende Indsats

24 Functionalism Approach klassificering af sider
Side type klassificering Format: Farve legende: Engagerende Router Overtalende Får gæsten til at gøre noget på sitet Driver gæsten til bestemt sted på site Sælger produkt eller service Forklarende Informerende Lukkende Konverterende Fremmer forståelse om produkt/ service egenskaber Basisk information el. nyhed om produkt, virksomheden el. branchen Får gæsten til at gå ind i en konverterings-proces Sider som samler information/ aftale, som afslutter i en lead/ salg Ikke kvalificerende Bekræftende Værktøj Afsluttende Bekræfter gæsten ang. potentiale problemstillinger Samler eller giver information (uden for salgsprocessen) (f.eks. Vejviser) Tak-sider, som afslutter en proces – eller driver ny engagement.

25 Mediehusets website Home Router med engagerende element Nyheder Informerende med router element Services Overtalende med router element Video-produktioner Forklarende Kunder Informerende med router element Priser Overtalende med router element Mediehusets hjemmeside fokuserer især på information og overtalelse uden stor fokus på skabelse af leads Der meget lidt engagerende: der er blot et element på forsiden Der er intet Lukkende eller konverterende Der skal undersøges, hvor stort succes siderne har med at udfylde deres formål Kontakt Værktøj med lukkende element

26 Andre indsats Nyhedsbreve: Facebook side
Udkommer efter behov i forbindelse med ny teknik, tiltag, nyhed (ny produkt), tips og tricks, markedsinfo, m.v. Database er delt op i brancher, samt en base med tidligere betalende kunder. Typisk sendt ud til bestemt brancher, f.eks. Uddannelsesinstitutioner Den totale database har ca modtagere Facebook side Opdateringer 3 gange om md. Ca. 430 likes (1/3 af det er relevante likes) Ingen kampagner Deling af fotos fra Mediehuset Google+ Kanal med knap visninger. Deling af fotos fra Mediehuset Linkedin: der er en side, men ikke særlig aktivitet pt. Opdateringer ca. 4 gange om året Twitter: Ca følgere Pinterest: Deling af fotos fra Mediehuset Vimeo: Kanalens ikke bliver promoveret men brugt som online video platforme YouTube: Der er en kanal men ikke struktureret AdWords: (14 dage) eksponering – 550 views, 2 click

27 Samarbejdet med Mediehuset skaber konkurrencefordel til Sund Livsstil
Arrangøren Loyale udstiller, som prioriterer ved deltagelsen i messen ”Word of mouth”: udstillerne deler ud i deres netværk, at messen giver dem større indtjening og mulighed for forbedre deres markedsføring Behov for mindre marketing indsats for at sælge alle stands Udstillerne Marketing værktøj, inklusiv Facebook reklame i deltager pakken som forhøjer deres mulighed for en større indtjening som følge af messen Markedsførings værktøj som også kan bruges efter messen er overstået Medvirker til flere messe besøgende Messe side markedsfører både messen og de enkelte udstiller Deltagerne er medadministratorer og derfor fri til at markedsføre deres egne ydelser/ produkter Messevideo med profil af de enkelte udstiller, som de hver især kan bruge til markedsføring undermessen og senere hen Udstillere får yderligere rabatpakker til at udvikle flere marketingsmateriale, til udførelse af online kampagner Skaber trafik på siden uden behov for stor indsats af arrangøren Video delt i ”bider” så hver udstiller får en video om sig selv Ekstra værdi til udstilleren der går udover messe-eventen

28 Fremtidig indsats


Download ppt "Marketing Plan – Mediehuset København"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google