Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes."— Præsentationens transcript:

1 Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes principper for begrebsdannelse og - modellering kan (og b ø r) spille en central rolle i forbindelse med objektorienteret modellering og programmering. Endvidere er det m å let at den studerende opn å r kendskab til et s æ dvanligt programmeringssprog og dertil h ø rende grundbegreber, samt udvalgte klassebiblioteker. Efter modulet vil den studerende kunne programmere med grundl æ ggende konstruktioner i et moderne programmeringssprog kende (2) til principper for begrebsdannelse og -modellering og kunne anvende (4) disse i simple oo-modeller l æ se (2) simple oo-modeller og realisere (4) disse i et moderne programmeringssprog samt kende til (2) udvalgte klassebiblioteker og l ø se (4) programmeringsproblemer med disse

2 Eksamensform Eksaminanden skal individuelt l ø se en praktisk programmeringsopgave. Ved starten af eksamen udleveres eksamensopgaven i form af et opgaveark best å ende af en r æ kke delopgaver af stigende sv æ rhedsgrad.eksamensopgaven Vurderingskriterier For at best å skal man "med sikker h å nd" kunne l ø se en p æ n del af disse opgaver, herunder realisering af associationer mellem klasser og programmering af simple l ø kker.

3 Undervisningsformer og -aktiviteter Forelæsning er: 4 timer/uge (2+1) - overblik, konceptualisering, demonstration (p å forkant) - udfoldning af detaljer (p å bagkant) Video: 1 time ugentligt (demonstration) Ø velser: 4 timer/uge (2+2) Ugentlig afleveringsopgave - venskabeligt spark i r.... - feedback til os - feedback til den studerende Fagspecifikt projekt - motivation ved at opleve anvendelse af det l æ rte

4 Education as a Goal-Oriented Activity 1.Articulate aims and goals –Short as well as long term –Micro as well as macro level (assignment, lecture, course, degree) 2.Design assessment method –According to Brousseau á la Rump (winning strategy...) 3.Design teaching and (intended) learning process –Progression, abstract vs. concrete, general vs. special, apprenticeship approach, spiral approach, early bird,... 4.Decide on dissemination methods –Material (textbook, web, learning objects, videos, sample programs,...) –Teaching method (lecture, class, lab, student collaboration, project work, supervision,...)

5 Vurderingskriterier ift. ny karakterskala KarakterPræstation 12 10 7 4 2 0 -3

6 Evalueringsform

7 I ndhold G rundl æ ggende programmeringsbegreber og teknikker til systematisk konstruktion af simple programmer. Basale programmeringsbegreber Variabel, v æ rdi, type, udtryk, objekt, klasse, indkapsling, kontrolstruktur, metode/procedure, rekursion, typehierarkier. Objektorientering Modellering; klassestrukturer (specialisering, aggregering og associering); brug af udvalgte klassebiblioteker (specielt containerklasser), interfaces og abstrakte klasser. Systematisk udvikling af mindre programmer Modularisering, trinvis forfinelse/inkrementel udvikling, afpr ø vning.


Download ppt "Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google