Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAmanda Mikkelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Kundeperspektivet
2
Baggrund Målsætning, strategi og vision ofte(st) markedsrelateret
Målene skal identificere den værdipakke, der skal leveres til de udvalgte segmenter Fravalg af segmenter er den vanskeligste og væsentligste rolle for strategien Kundeperspektivet udarbejdes oftest efter det økonomiske p.
3
Måleksempler for kundeperspektiv – fig 4.1 s 84
markedsandel kundefastholdelse Kundetilgang Kundetilfredshed Kunderentabilitet NB MÅLENE ER PR SEGMENT
4
Segmentering Eksempel på kundesegmenter (benzin) -se side 82
Opdeling segment/rentabilitet, fig 4.2 side 88 Kundeværdipakke, eks fig 4-3 side 90 Produkt/serviceegenskaber Image Relationer
5
Drivere (Levering)tid Kvalitet Pris Hurtig sikker Lav pris
Lav omkostning
6
Cases Kenyon Stores (tøjbutikker), side 93 - 96
Rockwater (entreprenør), side Pioneer Petroleum (benzin), side
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.