Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kaplan og Norton: The balanced scorecard

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kaplan og Norton: The balanced scorecard"— Præsentationens transcript:

1 Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Kundeperspektivet

2 Baggrund Målsætning, strategi og vision ofte(st) markedsrelateret
Målene skal identificere den værdipakke, der skal leveres til de udvalgte segmenter Fravalg af segmenter er den vanskeligste og væsentligste rolle for strategien Kundeperspektivet udarbejdes oftest efter det økonomiske p.

3 Måleksempler for kundeperspektiv – fig 4.1 s 84
markedsandel kundefastholdelse Kundetilgang Kundetilfredshed Kunderentabilitet NB MÅLENE ER PR SEGMENT

4 Segmentering Eksempel på kundesegmenter (benzin) -se side 82
Opdeling segment/rentabilitet, fig 4.2 side 88 Kundeværdipakke, eks fig 4-3 side 90 Produkt/serviceegenskaber Image Relationer

5 Drivere (Levering)tid Kvalitet Pris Hurtig sikker Lav pris
Lav omkostning

6 Cases Kenyon Stores (tøjbutikker), side 93 - 96
Rockwater (entreprenør), side Pioneer Petroleum (benzin), side


Download ppt "Kaplan og Norton: The balanced scorecard"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google