Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFredrik Justesen Redigeret for ca. et år siden
1
Undervise og lære på nettet? Erfaringer fra InterKomm+ og MCC Robin Cheesman www.ruc.dk/~robin
2
27.4.2001: 2 Netbaserede uddannelser InterKomm+ Faget Kommunikation Åbent Universitet (RUC + Søminestationen) MCC Master of Computer-Mediated Communication (Svaneke, Bornholm)
3
27.4.2001: 3 Deltagere Bachelor/kandidatniveau Hel/deltidsarbejde 30-50 år Lige fordeling m/k Ambitiøse, minimalt frafald
4
27.4.2001: 4 Arbejdsformer Kurser Seminarer Projekt >50% Internater 20% Netbaseret 80% Grupper
5
27.4.2001: 5 Interaktionsformer Information/distribution fra lærere og administration Kommunikation mellem lærere og studerende mellem studerende mellem lærere Transaktion/samarbejde mellem studerende (grupper) mellem lærere (planlægning)
6
27.4.2001: 6 Interaktionsformer
7
27.4.2001: 7 Læringsmål
8
27.4.2001: 8 Løsninger E-post Tekstbaseret konferencesystem (www.ing.dk/netdebat) Filbaseret konferencesystem (FirstClass) CSCW (BSCW)
9
27.4.2001: 9
10
27.4.2001: 10
11
27.4.2001: 11 Kursus vs. projekt Lærerstyret Afgrænset Planlagt Forudsigelige behov Student-styret Gradvis fokusering Planlagt? Uforudsigelige behov
12
27.4.2001: 12 Problem-orientering Problemstilling Emne, vidensproblem Problemfelt Teoretisk og empirisk kontekst Problem-formulering Undersøgelsens fokus
13
27.4.2001: 13 Projektstart/research Emnemæssig afgrænsning Andre afgrænsninger Problemformulering Research Valg af søgeværktøjer Referencer Dokumenter Ny problemformulering, osv …
14
27.4.2001: 14 Svært på nettet, fx Struktur Aftaler, tovholder Beslutninger Ansvarsfordeling, møder Informationssøgning Kursus, udvidet biblioteksservice
15
27.4.2001: 15 Fordele i netmiljø, fx Skriftlighed Dokumenteret forløb, arkiv Synlighed Grupper, lærere Fleksibilitet Tid og sted Studerende og lærere Ny kompetence
16
27.4.2001: 16 Kvalitet, relevans Niveau, indhold Det er svært … … men man kan hvis man vil Pædagogik, værktøjer Variation, i forhold til læringsmål Lærere De bedste, mundtligt og skriftligt Disciplin Tidsfrister gælder for alle
17
27.4.2001: 17 Aktivitetsfremme Ansigt-til-ansigt Start, snart igen, uden forstyrrelser Præsentation Gerne forud, både fysisk og skriftligt/net Frekvens Hurtig -> langsom Rotation Øvelser, korte sessioner Vejledning, support Studier, teknik
18
27.4.2001: 18 Afhængighed Socialt miljø Studerende og lærere Fysiske rammer Arbejdsrelateret Forventninger: også arbejdsgivers Aktualitet Just-in-time Pris Forpligter: studerende og lærere
19
27.4.2001: 19 Oversættelse: fra nærvær til ”netvær” Parallelle aktiviteter Seminar Kursus Pensum Evt. projekt Dominerende kommunikation Mundtlig Mundtlig/lytte Mundtlig/skriftlig
20
27.4.2001: 20 Net Møde Få parallelle aktiviteter: Opgaver Respons Workshops Konstruktion Netseminarer Dialog Projektarbejde Samarbejde
21
27.4.2001: 21 Interaktionsformer
22
27.4.2001: 22 User scenarios Activities ▼▼ Interaction ▼▼ Delivering instruction Locating information Construction activities Collaborative programme 123 Distance education 456 Classroom 789
23
27.4.2001: 23 User scenarios Activities ▼▼ Interaction ▼▼ Delivering instruction Locating information Construction activities Collaborative programme 123 Distance education 456 Classroom 789
24
27.4.2001: 24 www.cmc.ruc.dk www.interkomm.ruc.dk www.ruc.dk/~robin www.cncl.ruc.dk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.