Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMargrethe Mogensen Redigeret for ca. et år siden
1
Info-søjlen
2
Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitektstuderende og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Formål Prototypen Konstruktionen Erfaringer fra biblioteket Vision/redesign Info-søjlen
3
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen
4
Info-søjlens formål Udstille digitale ressourcer i det fysiske rum Inspirere lånerne + vække deres nysgerrighed Give lånerne en oplevelse: ny måde at arbejde med digitale medier Sende signal om bibliotekets arbejde med det digitale medie Info-søjlen
6
iBib-browser Info-søjlen
7
HTML XML HTML iBib-browser Flash Blipnode
8
Konstruktion Konstruktionen af søjlen blev en stor udfordring Hvordan får vi et billedfelt, der er stort nok? Hvordan projicerer man op på en krum flade? Info-søjlen
9
1. Version med bord og håndtag Info-søjlen
10
Projektioner Info-søjlen
11
Projektioner 2 Info-søjlen
12
Endelig arbejdstegning Info-søjlen
13
Konstruktion Info-søjlen
14
Konstruktion Info-søjlen
15
Konstruktion Info-søjlen
16
Konstruktion Info-søjlen
17
Konstruktion Info-søjlen
18
Konstruktion Info-søjlen
19
Konstruktion Info-søjlen
20
Konstruktion Placering af projektor Info-søjlen
21
Konstruktion Info-søjlen
22
Erfaringer og observationer Info-søjlen
23
Info-søjlens styrke Info-søjlen er anderledes En ny måde at interagere på Brugerne syntes det var sjovt at dreje på håndtaget, fordi det er så stort og robust – ikke et lille interaktionsartefakt, som man skal stå og fedte med Info-søjlen
24
Info-søjlens styrke Info-søjlen er pæn og stilren Godt redskab til at vise de digitale ressourcer Den kan stå midt i rummet og ses fra alle sider Info-søjlen er til at få øje på Info-søjlen
25
3 kritiske observationer Info-søjlen
26
Mange går hurtigt igen - 1 Brugerne opdager ikke, at man kan dreje på håndtaget Info-søjlen ”Jeg startede med at trykke på skærmen, jeg synes, man er vant til, at der er noget, man skal trykke på, når man ser sådan en stor skærm” ”Jamen jeg ved ikke, hvad man skal med den, hvad kan man med den?”
27
Mange går hurtigt igen - 2 Der er for få interaktionsmuligheder Info-søjlen ”Kan man gå længere ind – kan man fx gå ind på bogpriser.dk?” ”Jeg forventer nok, at jeg kan røre ved den, og at jeg kan noget mere”
28
Søjlen ligner et flerbrugersystem, men… Form og størrelse lægger op til, at man skal stå flere omkring søjlen – MEN kun én bruger kan tage styringen over interaktionen Man må forhandle – men det gør brugerne ikke! Fungerer dog rigtigt godt, når folk kender hinanden Info-søjlen
29
Mange går forbi søjlen Dårlig placering af søjlen Info-søjlen Søjlen stod for langt nede i rummet Folk er målrettede i forhallen, og koncentrerer sig om, at komme til en bestemt afdeling Lånerne møder søjlen på det forkerte tidspunkt
30
Redesign Erfaringerne fra projektet giver anledning til at foreslå forskellige redesigns Info-søjlen
31
Mobil søjle Placeringen af søjlen i det fysiske rum har stor betydning En mobil søjle giver mulighed for, at man kan køre søjlen derhen, hvor målgruppen er: fx musikafdelingen Info-søjlen
32
Individuel view og interaktion I stedet for at navigere med det store håndtag, skal der være mulighed for at navigere individuelt Interaktionen kan foregå via en trackpad eller via et joystickagtigt håndtag Info-søjlen
33
Forslag Info-søjlen
34
Vision Formen og størrelsen Man kan tage noget med fra søjlen Anderledes måde at interagere på Søjlen viser bibliotekarens udvalg Der skal være mulighed for individuel interaktion Individuelle views n antal views Flere interaktionsmuligheder Info-søjlen
35
Søjlen på fremtidens bibliotek Info-søjlen Det digitale bliver udstillet i det fysiske bibliotek Biblioteket fanger lånerne på det rigtige tidspunkt Søjlen giver lånerne en anden brugsoplevelse En ny måde at inspirere lånerne på Et godt redskab for bibliotekarerne
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.