Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnna Juhl Redigeret for ca. et år siden
1
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester
2
Mål At de studerende opnår følgende kompetencer Praktiske færdigheder – udføre anvende Reflektion
3
Praktiske færdigheder – udføre anvende I forhold til produktet (inkl. kontext): –Analyse af behov –Analyse af muligheder –Konstruktion og vurdering af alternativer I forhold til processen –Anvende teknikket for interview, observation, … –anvende design heuristikker –anvende envisionment og prototyping teknikker –anvende evalueringsteknikker –tilrettelægge og udføre....<
4
Reflektion Karakterisere Analysere Reflektion over produktet –Perspektiver på produktet Karakterisere Analysere Reflektion over processen –Typer af bruger –Systemudvikler roller
5
Reflektion Karakterisere Analysere Reflektion over teknikker og metoder Styrker, svagheder, antagelser Sammenligne og udvælge baseret på kar, anal og refl. Teoretisk begrundet tilrettelæggelse...
6
Eksamensform Mindre grupper Gennemførelse af udviklingsprojekt for ‘ekstern klient’ Aflevering af to foreløbige og en Endelig projektrapport Analyse Design Prototype Inklusiv begrundelse af valg Procesrefleksion Specielt vedrørende brugerinddragelse
7
Individuel Mundtlig eksamen med udgangspunkt i projektrapporten <kontrolspørgsmål til deltagelse i projektarbejdet <kontrolspørgsmål til analyse, design og prototype <produkt... <proces... <processammenligning
8
Undervisningsform
9
Evalueringsform To semi-strukturerede spørgeskemaer –Omkring kvarterspause –Mod kursus-slut
10
En på hatten Rød: –Hjerteblod, et væsentligt kursus –Det gik godt, og vi er optimistiske med at gå videre –NEJ!!
11
Gul Der er godt for os of for de studerende Åbenlyst konstruktiv måde at få udviklet vore kurser sammen. Og at formidle det til vore studerende. Lært at se eksplicitering som en mulighed og ikke en bureaukratisk nødvendighed.
12
Sort At vi ikke har tid når vi kommer hjem For ambitiøst – vil vi for meget (både omfang og SOLO-niveau) Vi risikerer at miste dybdelæring Er vi blinde fordi vi gerne vil have et projektforløb
13
Grøn At lave første delaflevering om så den er rettet til ”kunden” At arbejde med at få de studerende til at tænke på at der ikke er EN rigtig løsning Tænk hvis virksomhederne stor i kø! Database over projektmuligheder Gå videre som programmeringsprojekt, og levere et produkt til virksomhed
14
Blå Det var svært men godt Vi bliver glad for det i længden Niveau 5+
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.