Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure."— Præsentationens transcript:

1 ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6

2 ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure –Generel gennemgang og eksempler –Specifikke eksempler fra TDC Internet

3 ANALYSE AF WEBADFÆRD FØR RED MEASURE … Fire faktiske undersøgelser: FAKDIS WebTrends (logfil), et netpanel og to store spørgeskema-undersøgelser Samme periode (efterår 1999) : antal besøgende pr. uge This slide is © Claus Schmidt, 2002

4 ANALYSE AF WEBADFÆRD GALLUP REDMEASURE Totaltælling – ingen statistisk usikkerhed Ingen cacheproblemer Tredjepartsvalideret Hyppig opdatering (4-8 gange om dagen) Unique Visitors Dækning og frekvens Veldefinerede begreber ”Spider” holder øje med snyd Indledende tagning / planlægning Ingen demografi Fordele:Ulemper: Reliabilitet og størst mulig validitet This slide is © Claus Schmidt, 2002

5 ANALYSE AF WEBADFÆRD … EFTER RED MEASURE -en ”fælles valuta” ! Screendump fra FDIMs website – den officielle liste This slide is © Claus Schmidt, 2002

6 ANALYSE AF WEBADFÆRD UNIQUE VISITORS 2000-2002 Tallene er opgjort v.hj.a. RedMeasure efter de FDIM-regler der var gældende frem til uge 2002-22 This slide is © Claus Schmidt, 2002

7 ANALYSE AF WEBADFÆRD MARKEDSTENDENS: DIX 2001 DIX er et sammenvejet indeks over aktiviteten på de ti største sites. Indeks 100 = Uge 2000-13 Fra uge 2002-07 omfatter DIX de 20 største udgivelser på Toplisten This slide is © Claus Schmidt, 2002

8 ANALYSE AF WEBADFÆRD FORELØBIG OPSUMMERING Red Measure er standard for trafikmåling –Unikke besøgende, sidevisninger, antal besøg –Tal (Toplisten, Udgiverlisten og DIX) offentliggøres hver uge –www.fdim.dk, www.gallup.dk samt Dagbladet Børsen –Flere andre lister på vej (f.eks. Job/CV-liste) FDIM koordinerer metode og holdninger - Gallup leverer måleværktøjet Vi har (endnu) ikke tilknyttet en demografimåling –Her bruges f.eks. NetValue, Net//Ratings, Indeks Danmark, Market*Monitor, egne undersøgelser … This slide is © Claus Schmidt, 2002

9 ANALYSE AF WEBADFÆRD OM SELVE WEBMEASURE SYSTEMET

10 ANALYSE AF WEBADFÆRD EN STUMP KODE PÅ HVER WEBSIDE Gallups egen website er her brugt som eksempel This slide is © Claus Schmidt, 2002

11 ANALYSE AF WEBADFÆRD FIND TALLENE I WEBMEASURE … This slide is © Claus Schmidt, 2002

12 ANALYSE AF WEBADFÆRD Eksemplet er venligst stillet til rådighed af Gallup A/S This slide is © Claus Schmidt, 2002

13 ANALYSE AF WEBADFÆRD SELVE BRUGEN AF WEBMEASURE PRO –unikke brugere = dækning –totaltælling - ingen cache = sikkerhed –udføres og valideres af tredjepart –Standardiseret metode –Tal for forskellige sites kan sammenlignes direkte ! –konstant opdaterede online- data –mange rapporter –”intet” arbejde selv! CON –lidt ekstra arbejde ved implementering og ved nye sektioner –gør siderne marginalt tungere –ingen udenlandske sites –ingen demografi This slide is © Claus Schmidt, 2002

14 ANALYSE AF WEBADFÆRD BRUGEN I TDC INTERNET (i hovedtræk) Benchmark i forhold til konkurrenter –FDIM-sites, DIX, WebSiteIndex Historisk udvikling –Total og på delområder Udvikling på enkeltområder / delsites –Områdeansvarlige kan selv følge med i deres område Rapportering til samarbejdspartnere Trafiktal til dokumentation af potentiale ved bannersalg Design: OS og browsere Navigation: referring URL / path This slide is © Claus Schmidt, 2002

15 ANALYSE AF WEBADFÆRD BASISINFO: BROWSERE This slide is © Claus Schmidt, 2002

16 ANALYSE AF WEBADFÆRD BASISINFO: SKÆRMOPLØSNING This slide is © Claus Schmidt, 2002

17 ANALYSE AF WEBADFÆRD Basisinfo: FARVEDYBDE / -PALETTE This slide is © Claus Schmidt, 2002

18 ANALYSE AF WEBADFÆRD DOKUMENTATION: SITENIVEAU Anført som procent af total-trafik en bestemt uge i 2001 This slide is © Claus Schmidt, 2002

19 ANALYSE AF WEBADFÆRD AKTIVITET/ FREKVENS Anført for en bestemt uge i 2001 This slide is © Claus Schmidt, 2002

20 ANALYSE AF WEBADFÆRD TIDSSTYRING Anført for en bestemt uge i 2001 for opasia.dk This slide is © Claus Schmidt, 2002

21 ANALYSE AF WEBADFÆRD ADVANCED INFO: BESØGSFREKVENS This slide is © Claus Schmidt, 2002

22 ANALYSE AF WEBADFÆRD ADVANCED INFO: SØGEMASKINER This slide is © Claus Schmidt, 2002

23 ANALYSE AF WEBADFÆRD ADVANCED INFO: STIANALYSE This slide is © Claus Schmidt, 2002

24 ANALYSE AF WEBADFÆRD ADVANCED INFO: LOYALITET This slide is © Claus Schmidt, 2002

25 ANALYSE AF WEBADFÆRD THE QUIZ RedMeasure systemet ejes af Gallup Det kræver medlemskab af FDIM at benytte RedMeasure systemet på et dansk website Det er muligt at eksportere data fra RedMeasure til brug i andre applikationer RedMeasure kører lidt hurtigere på et websitet baseret på Apache end på et website baseret på Microsoft Internet Information Server RedMeasure og WebMeasure er det samme – systemet har blot skiftet navn RedMeasure sætter som udgangspunkt en session cookie og ikke en persistent cookie på klienten.


Download ppt "ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google