Download præsentationen
1
v/ Anne Hvejsel Anna K. Olesen
Specialeeksamen v/ Anne Hvejsel Anna K. Olesen
2
Dagsorden Hovedkonklusioner fra rapport MoveIT præsentation
Sundhedskompetencen Fremtidsperspektiv Diskussion
3
Hovedpunkter fra rapport
Netværkssamfund og nye medier Sundhed Vaneændring Dialog
4
MoveIT Mobile
5
Emulator Emulator skal indsættes hvis muligt – ellers bare minimere pp og starte emulatoren.
6
Flødeskumskagespillet
B SMS med link til MoveIT og spillet A Hop Duk Højre Venstre Send - Hop
7
Interaktion med web
8
Interaktion mellem mobil og web
1: Motion og kost indtastes på i Kalorie-tælleren 2: Dataen sendes til det personlige website 3: Dataen vises på websitet i grafer med en ugeoversigt
9
SMS-påmindelse SMS
10
Website
11
Skitse over fysiologiske målinger
12
Idé til Valutaveksler Kilde: iform.dk
13
GetMoving Kilde: CrossRoads
14
Tidsforløb Uge 48: Målinger Vinter Uge 10: Målinger Efterår Forår
Uge 22: Målinger + Kalorietæller Uge 36: Målinger + Kalorietæller Sommer
15
Kompetencer i netværkssamfundet
Det nationale Kompetenceregnskab Definition: ”Kompetence er individets evne til i handling at møde krav og udfordringer.” [ Fokus på handling
16
De 10 kompetencer Literacy-kompetence Læringskompetence
Selvledelseskompetence Kreativ og innovativ kompetence Social kompetence Kommunikationskompetence Interkulturel kompetence Demokratisk kompetence Sundhedskompetence Miljøkompetence
17
Sundhedskompetencen Både fysisk og psykisk helbred
Kan forbedre livets kvalitet Består af: Kost, rygning og alkohol Motion og bevægelse Belastende arbejdssituationer Trivsel MoveIT understøtter en del af Sundhedskompetencen
18
Konceptets fremtid MoveIT bliver realiseret
19
Æstetisk interaktion Målet er at få kroppen til at interagere mere med IT Læring fremmes, hvis positiv og sanselig oplevelse Eksempler: BodyGames, Nintendo Wii og EyeToy
20
BodyGames: Vidensbrønd
21
Nintendo Wii Baseball-spil:
22
EyeToy
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.