Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLaura Larsen Redigeret for ca. et år siden
1
The publisher/developer relationship – or how to make money off those whiny bastards
2
Økonomiske sammenhænge Det er givtigt at kigge på en værdikæde for industrien DeveloperPublisherPlatformManufacturerRetail $3,4$50$32,5$27,5$18,5
3
Forhandlere Forhandlerne modtager en stor del af pengene De fleste publishere aftaler hvilke titler som skal promoveres på bestemte tidspunkter. Derfor er projektet sidste deadline så vigtig. Selvom mange taler om digital distribution, så betyder supermarkeder stadig meget for salget. Ovenstående er også vigtigt for et spils ESRB-rating fordi f.eks. Wal-Mart ikke sælger Mature
4
Platformudviklere Der er stor forskel på PC og konsolmarkedet: PC-fabrikanterne giver hjælp gennem tilgængelige API Konsollerne sælger deres SDK til udviklere/publishere
5
Publishere “In it for the money” Der er mange udgifter knyttet til publishing. En publisher skal forhandle aftaler til en bestemt deadline og hyldeplads. Dette er igen vigtigt i forhold til supermarkedkæder.
6
Udviklere Størstedelen af projekterne kører på ikke-original IP Hvis spillet bliver et hit, så skal der stadig sælges mange kopier for at udviklerne ser flere penge Publishere giver ofte en større udbetaling på Gold Master’en De $3,4 udviklerne får går også til middleware, mo- cap og animation
7
Publisher/developer relationship -The Pitch Indeholder: –Prototype –Pitch –Outline –Technical spec. –Schedule + Budget Tvivl hos publisheren dræber et muligt samarbejde: Lav contingencies for projektet og referer til lignende produktioner. HUSK: PUBLISHERE ER IKKE FJENDEN!
8
Publisher/developer relationship -The Deal En aftale skal være skudsikker:Ingen uklare formuleringer. Er publisheren passende til projektet? IP-rettigheder? Ports og franchises? Der er mange catch-22’s når man forhandler nye aftaler.
9
Publisher/developer relationship -The Project Et budget og game design skal altid være skalerbart. Vær altid realistisk omkring tidslinien. Klar definition af milestones Ved afslutning skal firmaet have 1-2 måneders “burn” “Step-up rate” betaling. De vigtigste stadier: Alpha, QA og Beta
10
Liv uden publishere? Hvilke metoder kan man forestille sig i fremtiden for at gå uden om publishere? Uden om retail? Er det realistisk? Hvilke begivenheder tyder på denne bevægelse
11
Integration Horizontal integration Vertikal integration
12
City states EA’s nye developer strategi. Tror man på den? Giver den økonomisk mening? Under hvilke omstændigheder.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.