Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot."— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot

2 Indhold Kursusformaliteter –Se kursusweb –Quiz ved første øvelsesgang –Hvis I er i tvivl, så spørg! Hvad er programmering? –Eksemplificeret med sudoku-løser Undervisnings og studieformer dIntProg, E13 cs.au.dk/dIntProg

3 Bemanding dIntProg, E13 Aino Vonge Corry Mathias Bak Bertelsen, Ole Rasmussen Steffen Diswal, Casper Freksen, Lau Skorstengaard, Benjamin Barslev Nielsen, Kasper Lynderup Jensen, Joakim Gregersen Quach, Kenneth Kudsk, Simon Hammerholt Madsen, Jens Emil Grønbæk, Benjamin Blankholm, Kristoffer Just Andersen, Morten Henriksen Birk, Esben Glavind Clausen, Nils Asbjørn Joensen, Jon Jacobsen, Camilla M. V. Frederiksen, Nikolai Øllegaard, Mathies Boile Christensen, Sune Ohrt Sørensen, Andreas Troelsen, Marc Skodborg Michael E. Caspersen

4 Hvad er programmering?

5 Programmering af Sudoku-løser dIntProg, E13

6 Hvordan bedriver vi programmering i dIntProg? Greenfoot

7 Programeksempler dIntProg, E13 Greenfoot

8 Hvad skal I lære? Og hvordan tjekker vi at I har lært det?

9 dIntProg, E13 Mål og valg af prøveform Deltagerne skal ved afslutning af kurset kunne –anvende grundlæggende konstruktioner i et sædvanligt programmeringssprog –identificere og forklare arkitekturen af simple programmer –identificere og forklare betydningen af simple specifikationsmodeller –implementere simple specifikationsmodeller i et sædvanligt programmeringssprog –anvende standardklasser ved realisering af programmer. Mundtlig prøve Skriftlig prøve Multiple choice Praktisk prøve Det obligatoriske program checker lidt bredere ift. læringsmålene

10 Undervisnings – og studieformer

11 dIntProg, E13 Undervisningsformer i dIntProg Forelæsninger –overblik, begreber, principper og eksempler (forud) –detaljer (bagud) Videoer –alternativ præsentation af centralt stof –tilgængeligt når som helst Hjemmearbejde –læs bogen og lav opgaverne samtidig med (se video) –forbered øvrige opgaver Øvelser (vigtigst!) –praktisk arbejde under vejledning –styret refleksion (efter behov) Afleveringsopgaver –holde jer til ilden (kærligt spark bagi) –feedback (til jer og til os) Projekt (uge 6) –bringer mange ting sammen –”højdetræning” inden eksamen

12 Vejledende timeforbrug Forelæsninger: Øvelser: ”Hjemmearbejde”: Ialt < 4 timer 4 timer > 7 timer ~15 timer dIntProg, E13

13 Studieformer Par-programmering (driver og navigator) –øvelser –studier –afleveringsopgave Disciplin –lav jeres ting til tiden –kurset er tilrettelagt ud fra den forudsætning Kreativitet –find selv på udvidelse af opgaverne –udfordr jeres forståelse og kompetencer Spørg –vent ikke! –brug hinanden, jeres instruktor, os, webboardet,...

14 dIntProg, E13 Om programmering Programmering –Anderledes –Svær tankegang Faser –Motivation –Begejstring –Tvivl –Frustration –Eksistentiel krise –Heureka! –Fascination –Kompetencer –Indsigt –Magt over teknologien ”Human beings are not accustomed to being perfect, and few areas of human activity demand it. Adjusting to the requirement for perfection is, I think, the most difficult part of learning to program.” F. Brooks, The Mythical Man-Month, pp. 7-8 Tid Begejstring


Download ppt "Introduktion til programmering Kursusintroduktion Greenfoot."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google