Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Censorlandsmøde 2014 Tjek ind -Hvad forventer du at få med hjem fra mødet i dag? -Snak med din sidemakker og noter på de sedler, der ligger rundt på bordene.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Censorlandsmøde 2014 Tjek ind -Hvad forventer du at få med hjem fra mødet i dag? -Snak med din sidemakker og noter på de sedler, der ligger rundt på bordene."— Præsentationens transcript:

1 Censorlandsmøde 2014 Tjek ind -Hvad forventer du at få med hjem fra mødet i dag? -Snak med din sidemakker og noter på de sedler, der ligger rundt på bordene.

2 Program: Kl. 10.00Det nye censorformandsskab – og tak til det afgående Kl. 10.30 Kort om det nye allokeringssystem og rapport v/ Kim Lee Kl. 10.45 Det formelle grundlag for censorfunktionen v/ Helle Mousing Kl. 11.10 Censoretik og forventninger til censorernes rolle ved eksamen v/ Line Folsgaard Petersen Kl. 12.00Frokost Kl. 13.00Gruppedrøftelser om dilemmaer ved censur v/ Kim Lee og Henrik Brøndum Holm Kl. 14.00Opsamling i plenum Kl. 14.20 Kaffe KL.14.30 Spørgsmål, evaluering af dagen og forslag til kommende emner – tjek ud Kl.15.00 Tak for i dag

3 Det nye censorformandsskab Deltagerorienteret tilgang til censorlandsmøderne Hurtig og klar formidling gennem censorsekretariatet Opbygning af hjemmeside Evaluering af det nye allokeringssystem Implementering af digital eksamen Til rådighed for censorer for afklaring af spørgsmål Samarbejde med ledelsen for ergoterapeutskolerne

4 Kort om det nye allokeringssystem og rapport Allokering til eksamen foregår elektronisk via censorsekretariatet. Rapport er de tidligere indberetningsskemaer, der bruges til årsrapport. Vigtigt at de bliver udfyldt, da det dels anvendes til dialog med uddannelsesinstitutionerne og dels til årsrapport til Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser. Årsrapporten fra 2013. Ikke indberettet væsentlige problemer på uddannelserne. 17% der er utilfredse med timeforbruget og 13% er utilfredse med det faglige niveau. I fht. det faglige niveau handlede det om: vanskeligheder for de studerende med at koble teori og praksis relevant, om vanskeligheder med: at definere aktivitetsproblematikker, at sætte relevante mål og handleplan for den ergoterapeutiske intervention, om manglende stringens i litteratursøgning og ukorrekte referencelister. Nogle fremhæver studerendes vanskeligheder med at anvende den relevante fagterminolog. Spørgsmål til anvendelse af censorsekretariatets hjemmeside www.censor-it.dk ?www.censor-it.dk


Download ppt "Censorlandsmøde 2014 Tjek ind -Hvad forventer du at få med hjem fra mødet i dag? -Snak med din sidemakker og noter på de sedler, der ligger rundt på bordene."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google