Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forældremøde 9. april.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forældremøde 9. april."— Præsentationens transcript:

1 Forældremøde 9. april

2 Agenda Velkomst Formandens beretning Generel information
Ind/udtjekning af børn Ny børnehave struktur

3 Formandens beretning Forældre arrangementer Ansættelsessamtaler
Sommerfest Arbejdsdage Ansættelsessamtaler Facebookgruppe Problemstilling omkring spøgelserne -> ny børnehave struktur Lukning af lågen mod stationen. Foredrag om børn og seksualitet Mål: Lave fælles information om udflytter og koloni

4 Valg til Forældrerådet
Udskiftning giver plads til nye ansigter Opgaver Deltage i møder 4-6 gange årligt Praktik og koordinering af arbejdsdage, fællesaktiviteter Planlægge forældremøde i efteråret

5 KBH barn Opbygning: Hjemmeside – (Reklame søjle) Medarbejder Net
Entre Net (info side til forældre) Kbh Tjek ind

6 Hjemmesiden

7 Medarbejder Net

8 Entre net

9 Her vil i kunne tjekke jeres børn ind og ud

10 Hvad kan det? Der bliver sat info skærme/ tablet op ved indgangene
Vi ligger alt materiale på intranettet (lukket system) Billeder og video, projekter, læreplaner, dagssedler m.v. I kan tjekke ind fra enhver pc/ tablet via nemID og se hvad dit barn har lavet i løbet af dagen. I kan kommunikere direkte med personalet via mail systemet og personalet kan sende nyhedsbreve ud og meget mere. I skal tjekke børnene ind når i kommer og går på tablet. Via nem id kan i komme på intranettet. Alt data ligger i forvejen via jeres barns cpr. nr.

11 Hvad betyder det for jer?
I skal tjekke børnene ind når i kommer og går på tablet. Vi har en forventninger om at i orientere jer via intranettet Melder ferie, sygdom og andet Vi starter i løbet af efteråret Spørgsmål?

12 Ny Bh struktur Problemstilling: stort boom af børn som skal i skole har bevirket at vi ikke har haft mulighed for at tilbyde pladser i 5 års gruppen til alle børn, men har været nødsaget til at lave et gæsteprojekt. Formål: at sikre alle børn får samme tilbud.

13

14 Hvad ændres Vi laver en Vippemodel der betyder at personalet følger børnene. - Dvs. er der et år hvor vi har 25 børn som skal i 5 års gruppen vil der være 3 personaler, har vi som i år hvor der er 40 børn som skal i 5 års gruppen, nednormere vi de nuværende bh grupper til et lavere antal børn og personale. Normeringer hedder 125 børnehave børn og den vil ikke ændres. Stuebegrebet ophører i børnehaven, dvs. Grønspætter og Blåmejser slås sammen til et team (Team Blå/grøn) Rødspætter og Solsorte slås sammen til et team (Team Rød/sol) Spøgelserne 5 års gruppen forsætter som et team med 2 grupper.

15 Hvordan ser teams ud Team Rød/ Sol: 5 voksne til ca. 38-40 børn
Team Blå/ Grøn: 5 voksne til ca børn Team Spøgelser (5 årsgruppen) 5 voksne til ca børn

16 Fysiske ændringer Spøgelserne bytter lokale og garderober med Blåmejser og Rødhalse. Det vil ske inden august.

17 Hvornår optager vi børn til Spøgelserne/ 5 års gruppen
Principperne: Alle flyttes i 5 års gruppen i det år de fylder 5 og skal i skole året efter. Optagelse sker efter fødselsdato fra de 2 nye teams. Optagelse vil ske i tråd med at vi får udmeldelser/ overflytninger på de børn der skal starte på fritidshjem. Dvs. i perioden 1. april-31 august.

18 Hvornår går vi igang Alle 3 Teams er i gang med velkomstfolder og fælles principper. - Bl.a. Har vi besluttet at der holdes fælles fødselsdag sidste fredag i måneden, hvilket betyder at vi ikke tager på besøg hos jer. Vi er i gang med at vende os til tanken om at arbejde i et stort team – bl.a. indkøring af nye børn Senest 31. august er de sidste børn overflyttet til spøgelserne.

19 Output i Team Rød/sol & Blå/ grøn
Større fleksibilitet i alle teams ift. fordeling af personale ressourcer/ aktiviteter Eks. Alders differenciering ift. ture ud af huset/ projekter for 3 årige, 4 årige opdelt Primær/ sekundær voksne så alle børn ses Temaer/ projekter vil laves så børnene får det bedst mulige udbytte og læring af det planlagte.  Vi kommer til at have en praktisk papir mappe der indeholder hvordan vi afholder 3 måneders samtaler og andre papirer som er ens for begge team.  Samme principper ift. udflytterdelen 2 uger hjemme, 2 uger i udflytter

20 Output Spøgelser/ 5 års gruppen
Større fleksibilitet i alle teams ift. fordeling af personale ressourcer/ aktiviteter Fortsat fokus på skoleparathed – og almen dannelse, krav/ forventninger. Før skoleprojekt ved Hanne En gruppe i udflytter og en gruppe hjemme Roterende personale i de 2 grupper så alle får glæde af de voksnes forskellige ekspertise Primær/ sekundær voksne så alle børn ses

21 Generelt Jer der har børn som fylder 5 i år 2010 er velkommen til at starte op hos spøgelserne og høre lidt mere om deres tanker. Generelt er vi i gang men har ikke alt på plads, det er nyt for alle og vi skal gøre vores erfaringer og justere/ evaluere løbende. Spørgsmål?

22 Team møde i Ellepilen Kl. ca når valgt er færdig vil der være forældremøder i afdelingerne fra Vuggestuerne i den gamle afd. Nr. 32 holder møde sammen i fællesrummet ved køkkenet. Vuggestuerne i den ny afd. Nr. 32A holder møde sammen i fællesrummet ved køkkenet. Team Rød/Sol holder møde i Børnehaven i Rødhalsenes og blåmejsernes lokale. Team Blå/Grøn holder møde i børnehaven i Solsortenes & Grønspætternes lokale. Spøgelserne holder møde i eget grupperum.


Download ppt "Forældremøde 9. april."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google