Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen."— Præsentationens transcript:

1 Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen 27. marts 2006

2  Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering introduktion

3  Arbejdsprocessen :  Defineret problemfelt =>  Undersøgt markedet for produkter =>  Fundet velegnet læringsteori =>  Konceptudviklet program =>  Implementeret prototype => Pædagogisk forsvarligt processen

4 Udfordringen:  Formidle et instruktivistisk fagområde  på en konstruktivistisk måde  Brugeren skal arbejde alene processen

5  Eksisterende e-læringsteori vedrører  Udvikling af kompetencer (2. vidensniveau)  Projektarbejde  Sammen med andre => Et hul i den e-læringsteoretiske forskning processen

6  Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering teoriafsnit

7  Undervisning og Læring beskriver IKKE det samme fænomen  Undervisning = kommunikation  Læring = individets erkendelse/erfaringsdannelse  Uddannelse = Undervisning + Læring teoriafsnit

8 Det er muligt at nærme sig et typisk instruktivistisk fagområde med en konstruktivistisk tilgang Ved at bibeholde det faglige indhold og undervisningsmetodik ( drill & error ), men bruge konstruktivistiske metoder til at formidle det. teoriafsnit

9 Heilesen: teoriafsnit

10

11  Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering prototype

12  Introduktion  Processen  Teoriafsnit  Prototype  Perspektivering perspektivering

13  Orkesterhøring – en disciplin i DoReMi  Rytmediktat (hvad spiller trommeslageren?)  Akkordhøring (hvad spiller pianisten?)  Melodidiktat (hvad synger sangeren?)  Skalaer (hvilken tonalitet spilles der i?) perspektivering

14  Implementering af tredje vidensniveau  Arrangement  Implementering af fjerde vidensniveau? perspektivering


Download ppt "Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google