Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCaroline Henriksen Redigeret for ca. et år siden
1
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår for dialogprocessen Finde bestyrelsens to repræsentanter til den arbejdsgruppe, der skal lave det praktiske arbejde i dialogprocessen Værktøjskassen Skoleledelsen Skolebestyrelsen
2
Hvorfor sætte fokus på skole-hjem samarbejdet ”Vi plejer” skolekultur og traditioner for skole-hjem samarbejde - dvs. uklart formål, ikke konkretiseret, og hvor forventningerne ikke er afstemt Forskellige forventninger til rolle- og ansvarsfordelingen i skole-hjem samarbejde, pga. folkeskolens udvikling, forældrenes forskellige skoleerfaringer i og uden for Danmark Ny viden om forældrenes betydning for deres børns læring og trivsel viser, at det er nødvendigt at gentænke forældrenes rolle i skole-hjem samarbejdet og forældrenes indbyrdes relationer Mange elever oplever, at de ikke bliver inddraget i skole hjem samarbejdet, og at de voksne taler hen over hovedet på dem
3
Værktøjskassen Skoleledelsen Skolebestyrelsen
4
Arbejdsgruppens opgaver Arbejdsgruppen står for det praktiske arbejde i forbindelse med dialogprocessen: Tilrettelægger møderne: ”Hvorfor har vi skole-hjem samarbejde?” med medarbejdere, bestyrelse og elevråd Samler alle input fra møderne: ”Hvorfor har vi skole-hjem samarbejde?”, og udarbejder et udkast til et revideret princip for skole-hjem samarbejde Tilrettelægger møderne: ”Hvad gør vi fremover i skole-hjem samarbejdet?” med medarbejdere, bestyrelse og ledelse
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.