Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKim Lorentzen Redigeret for ca. et år siden
1
Leg og læring i virtuelle verdener Tine Jensen, Ph.d.-studerende Roskilde Universitetscenter, Danmark tinex@ruc.dk
2
Baggrund Empirisk projekt Active Worlds 5D i skolen Udfordringer Femteditterne
3
Baggrund Tre-årigt ph.d.-stipendium ved Roskilde Universitetscenter Forskningsprojektet 5te Dimension Forskningsprojektet Local Learning in a Global World under EU’s 5. rammeprogram, School of Tomorrow Nordic Network of 5th Dimensions
4
Empiri 2000-2001: Efterskoleaktivitet –Hver mandag på en skole i det indre København og en skole i Ronneby, Sverige –Børn fra København og Ronneby on-line i Eduverse –Rammehistorie med cybervæsenet Avafar i centrum –Semistruktureret aktivitet Efteråret 2001: Hver tirsdag i skoletiden –Børn fra 4. klasse i København og Ronneby –”Spil” om at opbygge personligheder i Activeworlds
5
Formål 5D København –At etablere ”multiple user”-centrerede aktiviteter omkring computere, virker og udvikle metoder og teorier om disse aktiviteter Ph.d.-projekt –At udvikle teorier om, subjektuering igennem deltager i og på tværs af fysiske og virtuelle praksisfællesskaber
6
Activeworlds - femtedim
7
Udfordringer Fastholde interessen for AW og et fælles mål –Gameplay Anspore dansk/svensk samarbejde –Gameplay afhængigt af samarbejde Overensstemmelse mellem læreres, forældres og forskeres interesser –Formulere klare læringsmål
8
Femte Dimension,Version 2 5D ind i skolen –Læringsmål –Skolestruktur Formål –Udforskning af programmer –Kritisk informationssøgning –Kommunikation og samarbejde –Design og kreativitet
9
Femteditterne samarbejdsstruktur SEDK
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.