Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed."— Præsentationens transcript:

1 2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed

2 Butikkens resultater  Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3)  Butiksresultat: Index (for Coop-butikker)  Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26)  Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned)  Derfor gik det sådan (Varehuschefen/uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)

3 Hovedbegivenheder i vores butik i 2011 * Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc.

4 Dagli’- og LokalBrugsen Resultat cirka som sidste år Trods forstærket konkurrence har Dagli’Brugsen øget sin markedsandel Fokus på service og ansvarlighed i lokalområdet Åbning af 14 nye Dagli’Brugsen og modernisering af 30 butikker

5 Coop Danmark A/S Tilfredsstillende resultat Samlet salg i Coop og brugsforeningerne: over 43 milliarder kroner ex. moms Fortsat forbedring og modernisering af butiksnettet Nyt webvarehus www.coop.dk, hvor kunderne kan bestille og betale varer på nettet, enten til levering hjemme eller til lokal butik Nyt anlæg for kødforædling opført i samarbejde med det børsnoterede britiske selskab, Hilton Food Group.

6 Ansvarlighed Afslutning på ansvarlighedsplanen: 1-4-40 – 1 vision, 4 områder, 40 handlinger Indsatser indenfor miljø og økologi, sundhed, klima og etisk handel Arbejdet kan følges på www.coop.dk Ansvarlighedsrapport 2011 er på coop.dk i løbet af foråret 2012 Ny ansvarlighedsstrategi 2012-2015

7 Miljø og klima Änglamark – Danmarks førende omtanke brand –over 600 varer indenfor fødevarer, husholdning og personlig pleje –Änglamark på Facebook –annoncering og tv-spot Økologi –vækst i salget med 4 procent Aftale om CO2 kompensering af Änglamark vaskepulver forlænget. Der plantes træer på et areal svarende til 36 fodboldbaner i Mozambique. Coops klimaråd

8 Sundhed Nøglehullet – over 750 nøglehulsmærkede varer + frugt & grønt i Coops butikker –Kendskab på over 80 % –Salget er steget med 20 % Nyt orange fuldkornslogo, som gør det nemt for forbrugerne at vælge fuldkorn Alle Coops egne varemærker er uden hormonforstyrrende stoffer

9 Etisk Handel Fairtrade – omsætningsfremgang på 15 procent –25 nye varer Ny serie af varer fra Afrika, Savannah, lanceret primo 2012 Coops kunder donerede 7.7 millioner kroner til Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden i 2011 gennem Velgørenhedsknappen på flaskeautomaterne Alle Coops kæder solgte i januar 2011 en bærepose hvoraf 2 kroner gik til Danmarks Indsamling. FDB rundede beløbet op, og der blev overrakt en check på 1.701.636 kr. ved TV-showet Via indsamlingsbøtter og salg af stregkode gav Coops kunder 3.6 millioner kroner til Afrikas Horn i august/september


Download ppt "2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google