Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afUlrik Frederiksen Redigeret for ca. et år siden
1
v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen (christie@itu.dk) Jesper Høffner Krogh (yewer@itu.dk) Lotte Lund Larsen (lolula@itu.dk) Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab
2
Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring og prototype 3 (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)
4
Markedsføring og prototype 3 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Gladwelll
5
Markedsføring og prototype 3
10
Et paradoks i Roskilde Rates 1.Paradoks for bands 2.Mark Poster 3.Ytringer og anmeldelser
11
Et paradoks i Roskilde Rates
16
1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self. 1991. In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p. 415-427) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace. 1997 [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20) Struktur for oplæg 3
17
Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991
18
Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991
19
Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Social viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s. 13-14)
20
Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates kan placeres i senmodernitetens spændingsforhold for subjektet 2.Og er et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace) Opsummering
21
Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentiale er svære at spå om 2.Roskilde Rates vendes på hovedet? 3.Oplæg til decentralisering Vores perspektiv
22
Sidste slide 1.Diskussion
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.