Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh"— Præsentationens transcript:

1 v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen (christie@itu.dk) Jesper Høffner Krogh (yewer@itu.dk) Lotte Lund Larsen (lolula@itu.dk) Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab

2 Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring og prototype 3 (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)

3

4 Markedsføring og prototype 3 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Gladwelll

5 Markedsføring og prototype 3

6

7

8

9

10 Et paradoks i Roskilde Rates 1.Paradoks for bands 2.Mark Poster 3.Ytringer og anmeldelser

11 Et paradoks i Roskilde Rates

12

13

14

15

16 1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self. 1991. In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p. 415-427) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace. 1997 [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20) Struktur for oplæg 3

17 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991

18 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991

19 Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Social viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s. 13-14)

20 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates kan placeres i senmodernitetens spændingsforhold for subjektet 2.Og er et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace) Opsummering

21 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentiale er svære at spå om 2.Roskilde Rates vendes på hovedet? 3.Oplæg til decentralisering Vores perspektiv

22 Sidste slide 1.Diskussion


Download ppt "V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google