Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

JOBVÆKST Mariagerfjord Værktøj til analyse og formulering af Vækst/Forretningsstrategi.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "JOBVÆKST Mariagerfjord Værktøj til analyse og formulering af Vækst/Forretningsstrategi."— Præsentationens transcript:

1 JOBVÆKST Mariagerfjord Værktøj til analyse og formulering af Vækst/Forretningsstrategi

2 Sådan bruger du værktøjet! Dette er en bred samling af værktøjer, som er centrale for analyse og formulering af Vækst/Forretningsstrategi. Du/I kan enten vælge en tilgang, hvor du selekterer imellem værktøjerne og udvælger de, der er relevante for dig og jeres virksomhed. Har du/I ingen eller mindre kendskab til strategi eller er i tvivl om ”hvor skoen trykker”, anbefales en systematisk tilgang fra start til slut. Hele gennemgangen anbefales også, hvis ambitionen er at lave en bred analyse til grund for strategiformuleringen. Det kan anbefales, at du/I inddrager assistance til strategiformuleringen. Se evt. menupunktet: Certificerede konsulenter Dette tegn betyder, at det er forklaring af et værktøj – dvs. teori og eksempler. Her skal man udfylde et skema med egne data Vejledning og Intro ! Skriv 2

3 Indhold i forretningsstrategi værktøjskasse 1.Vejledning og introduktion til strategi Side 2-7 2.Analyse og scenarier Side 8-33 3.Formulering af strategi Side 34-46 4.Handlingsplaner og Gameplan Side 47-51 Vejledning og Intro 3

4 Hvad er en strategi? Strategi kommer af det græske ord Strategos som kan oversættes med krigskunst eller krigslist. Den erhvervsmæssige betydning af strategibegrebet kan beskrives som et handlingsprogram, der søger at fastlægge: –hvor en virksomhed ønsker at bevæge sig hen –hvilke mål, der skal styre denne udvikling og –hvilke aktiviteter, der skal gennemføres for at nå disse mål. 4 ! Vejledning og Intro

5 Hvad omhandler en strategi? Det er det overordnede, det drejer sig om. Det handler om: –Det fremtidsrettede –Det, som kun vanskeligt, eller med store omkostninger, kan ændres igen, når det først er besluttet. Har stor betydning i relativ lang tid for virksomheden –Det, som tilsigter at skabe klarhed over, hvad virksomheden VIL og SKAL GØRE 5 ! Vejledning og Intro

6 Hvad skal vi vide for at lave en strategi? Indhold i analysen: Egne ønsker og motivationer - hvad ønsker I at arbejde med og hvordan? Omverdenen og dens krav og forventninger (ekstern analyse) Virksomhedens ressourcer (intern analyse) 6 ! Vejledning og Intro

7 Egne ønsker og motivationer Hvad er jeres ambitioner med virksomheden? – Vækst? Hvordan ønsker I virksomheden udvikles? Hvordan ser jeres drømme for fremtiden ud? 7 Vejledning og Intro !


Download ppt "JOBVÆKST Mariagerfjord Værktøj til analyse og formulering af Vækst/Forretningsstrategi."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google