Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afChristina Mørk Redigeret for ca. et år siden
1
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto, men primært vores materiale (tekst og foto) Butikkens placering og indretning = inspirationskilde
2
Vores proces 1.Fundet behov og afstemt forventninger 2.Udviklet alternative løsninger 3.Lavet en interaktiv version - prototype 4.Evalueret design og funktionaliteter Rammen: vores projektplan
4
Projektstart Kundekontakt Første møde: site behov (målgruppe, informationer etc.) Collage præsenteret – vores elementer Indsamlet materiale – løbende Research Andre websites – funktion, navigation & grafiske fremtoning Ideen: fornemmelse af butik
9
Udfald af test
11
Implementerinsfasen
12
Tilpasninger & beslutninger Endelig beslutning omkring placeringen af tekst, billede og undermenufelter. Endelig beslutning om informationsarkitekturen: det tekstlige indhold på hver af hovedmenuens undersider blev fordelt med en kort tekst på menupunktets hovedside og yderligere information tilgængeligt på en underside til denne via et undermenupunkt. Det transparente stykke på forsiden blev gjort mindre transparent for at skabe mere ro omkring logoet i midten. Baggrundsfarven på undersidernes tekstfelter blev gjort mættet frem for transparent for at skabe mere ro omkring teksten og forbedre læsbarheden. Beslutning om at anvende rammerne fra butikken til at vise billeder af butikkens produkter i. Tilføjelse af en smal linie på den ene side af hhv. tekst, billede og undermenufelterne for at afgrænse indholdet fra baggrunden. Tilføjelse af skjult navigation via midterstykket/ logoet på forsiden, der forbinder direkte til informationssiden om butikkens åbningstider, som ofte vil være de helt centrale informationer, brugeren søger på websitet. Tilføjelse af en krummesti på alle undersider, for at synliggøre, hvor brugeren er på siden og for at lette bagudrettet navigation. Ændring af placeringen af hhv. den primære menu med mærkerne og den sekundære menu med information omkring butikken. Tilpasning af adresselinie nederst i billedet, hvor footer-stykket blev gjort bredere for at skabe mere en bedre proportion mellem dette stykke og resten af siden og derved en bedre balance rent visuelt. Tilføjelse af logo i øverste højre hjørne på alle undersider, som samtidig fungere som link tilbage til forsiden.
13
Sidens hoveddele
15
Navigation
21
Hovedmenuer
23
Krummesti
24
Billedenavigation
26
Evaluering af websitet Iterativ arbejdsproces
27
Test -Stoptest -Brugertest -tænke-højt-testen
28
Forbedringer -Ændring af menupunkter -Primær og sekundær menu -Klik på link frem for billede -Flytte undertitel ”mere om” -Logoet på forsiden -Scrollbaren -Skarpere billeder -Ændring af billeder til sort/hvid
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.