Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen."— Præsentationens transcript:

1 Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen

2 Baggrund Behovet for simultan styring efter flere mål illustreres med pilot analogi Immaterielle aktiver bliver stadigt vigtigere

3 Miljøet idag Funktioner på tværs i organisationen Værdikæde udenfor virksomhed betydningsfuld Globalisering Segmentering Forandring

4 Balanced scorecard Det økonomiske perspektiv Kundeperspektivet Den interne forretningsproces perspektivet Lærings- og vækst perspektivet ALT udgår fra STRATEGIERNE (se fig 1-1 side 21)

5 BSC som strategisk ramme om handlingerne BSC kommunikerer strategien, lægger den ikke Planlægning og fastlæggelse af mål Strategisk feed back og læring Præcisering og omsætning af vision og strategier Kommunikation og sammenkobling Se fig 1-2 side 24


Download ppt "Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google