Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEmilie Pedersen Redigeret for ca. et år siden
2
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde, 5. april 2006, Århus
3
2 Agenda : Kampagneopstarts møde 5. april 10.00 Kampagne introduktion Få et 2-timers gratis serviceeftersyn af din virksomheds IT Baggrund og formål Erfaringer fra tidligere eftersynskampagne Hvad skal du gøre 10.30 Gennemgang af kampagnens elementer Vejledning i anvendelse Tilmelding og praktiske spørgsmål Pause 11.15 Service eftersynet Hvordan anvender I alle tjek skemaerne Få det maksimale ud af kundebesøget Tips og tricks Spørgsmål 12.15 Afslutning
4
3 Kampagnens formål Mange små og mindre virksomheder har en potentiel sikkerhedsrisiko ved manglende opdateringer, firewalls og antivirus samt med ældre servere og andre programmer. Formålet med ”Få et gratis serviceeftersyn” er, at få virksomhedens beslutningstager motiveret for et sundheds-tjek af deres IT-installationer, netværk, mm. Kampagnen har et sikkerheds- og effektivitets budskab; - sparer kunden for ærgrelser, tid og penge
5
4 Kampagne beskrivelse Kampagnen tilbyder mindre virksomheder et ”gratis” serviceeftersyn af ca. 2 timers varighed Serviceeftersynet gennemføres af en Small Business Specialist Partner eller en Certified Partner, som har opfyldt deltagekravet. Ved at anvende de til kampagnen udviklede tjek-skemaer og behovsanalyse skema og de dertil hørende vejledninger, skal it-forhandleren vurdere virksomhedens IT, aflevere en eftersynsrapport og rådgive virksomheden om evt. forbedringer og andre foranstaltninger, der bør foretages i virksomhedens it-miljø.
6
5 Målgrupper og lærdom fra sidste kampagne Målgrupper Vi anbefaler, at kampagnen rettes mod virksomheder fra 1-25 computere Sæt fokus på sikkerhed og motiver virksomheden til at være opmærksom og blive bevidst om vigtigheden af at være opdateret til et sikkert it-miljø Mange virksomhedsejere i målgruppen har reelt ikke en tilstrækkelig viden om serverens og netværkets sundhedstilstand, og hvilken funktion den har Produktmål: at få opgraderet gamle servere eller andet software til en ny og mere sikker version Hvad lærte vi fra sidste gang? Budskabet rammer Attraktive tilbud (værdi ansæt) rammer bedst Deltagende partnere har haft 40% vækst i forretningen Inddel kampagnen i tids faser – når der er ledig kapacitet Opfølgning er et ”must” for at din kampagne bliver en succes
7
6 Sådan vil vi markedsføre kampagnen Microsoft’s kundeportal (SB) : www.microsoft.dk/dinvirksomhedwww.microsoft.dk/dinvirksomhed Online banner – forsiden Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler Geografisk forhandler listning pr. postnr. Link til jeres eget site Månedlige nyhedsbrev (ca. 800 abonnenter) www.virk.dk/IT : Microsofts tema - IT sponsor sider www.virk.dk/IT Online banner på forsiden Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler Link til MS kampagneside – jvf. ovenstående Virk’s nyhedsbreve
8
7 SB Customer Portal: www.microsoft.dk/dinvirksomhed Forhandler henvisning til gratis servicetjek Fordele ved tilbudet Hvad er et servicetjek? Test om du har brug for et tjek
9
8 Markedsføring på virk.dk portalen Forhandler henvisning til servicetjek Spejling af indhold fra SB portal Tilbud og kampagner Mulighed for markedsføring til 20.000 mindre virksomheder som anvender virk.dk
10
9 Kampagne - overblik Kampagneelementer Forberedelse Marketing Kundemøde Gode tilbud
11
10 Forberedelsen Læs nedenstående dokumenter grundigt Anbefaling til mødeforløb hos kunden Sundhedscheck vejledning Excel-skema til Sundhedscheck Vejledning til Behovsanalyse for løsninger Skema til udfyldelse af ”Behovsanalyse for løsninger” Quick ”Salgsguide for Microsoft Small Business Server 2003” Salgsbudskaber og salgsmanuskript (10 købs årsager) for Microsoft Small Business Server 2003: Forretningsdokument: Forhandler fordele – når du sælger en Small Business Server 2003
12
11 Marketing fasen Forhandler kampagneelementer Banner annoncer til forhandlers egen hjemmeside Kunde brochure ”11 gode grunde til at få serviceeftersyn” Annonce skabeloner til markedsføring i lokale medier Skabelon til pressemeddelelse – til påvirkning af lokale medier
13
12 Sådan kommer du i gang... Step 1: Kampagne på hjemmeside Online banner ud på din hjemmeside Udform dit tilbud ”få et gratis 2- timers eftersyn..” sæt evt. en værdi på dit serviceeftersyns tilbud 5 liniers tekst på hvad kunden får Klip og klister fra kampagneelementerne Step 2: Påvirk dit lokalområdet Indryk evt. lokalannonce Udsend evt. pressemateriale Brug PR skabelonen
14
13 Sådan kommer du i gang... Step 3: Udsendelse af kampagnebrochure Forbered udsendelse af brochuren: ”Du ser 11 gode grunde til at få et gratis 2-timers serviceeftersyn” Fastlæg din målgruppe Begynd med dine eksisterende kunder Nye kunde emner Følgebrev der skal ledsage brochuren Brug evt. forslag til brevskabelon Du kan tilføje din egen tekst (eks. har du et særligt tilbud....) Flet med adresser og print på dit eget brevpapir Husk at sætte en udløbsdato for dit tilbud Anbefaling! Send max 5 - 10 breve ud ad gangen – så har du bedre mulighed for at følge op på hver enkel udsendelse
15
14 Sådan gør du... Step 4: Telefonisk opfølgning Følg op på din udsendelse pr. telefon Brug de 11 gode grunde argumenter eller Brug ”SBS salgsmanuskriptet” til at identificere din kunde/dit emne og hans it problemer Du kan evt. bruge sidste side: ”fordele – spørgsmål og svar”
16
15 Sådan gør du... Step 5: Afholdelse af møde Aftal mødetidspunkt med kunden Send en mødebekræftelse på dato og tidspunkt
17
16 Sådan gør du... Step 6: Afholdelse af serviceeftersyn hos kunden Læs Sundhedscheck vejledning og gå Exel checkskemaet grundigt igennem Husk at efterlade dit visitkort
18
17 Sådan gør du... Step 7: Eftersynsrapport med forbedringsoplæg til kunden Brug evt. behovsanalyse skemaet Evt. sidste side i Excel sundhedscheck skemaet Oplæg til forbedringer
19
18 – aktuelle tilbud Tjek de gode tilbud hos vores distributører ! Actebis – Weber grill tilbud Ved køb af SBS’2003 optjenes point Point omsættes til en Weber grill Actebis + Tech Data – iPod tilbud HP Reseller Option Kit tilbud Køb HP Server og HP udgave af SBS2003 til en super pris Points der konverteres til den smarte iPod fra Apple SMG - Påsketilbud Påsketilbud – for nye kunder hos SMG Modtag et stort påskeæg, hvis det er første gang du køber en SBS Ved køb af SBS2003 optjenes point Points omsættes til et gavekort eks. påskefrokost
20
19 SMG Intel baseret serverløsning med præinstalleret SBS2003 Attraktive specifikationer målrettet den mindre virksomhed Stærke pristilbud Tech Data SBS2003 + HP server inkl. CA PS2 kampagnetilbud Forhandler kampagnetræning 19. og 20. april Slutkunde seminar maj / juni – afholdes af udvalgte forhandlere kr. 5.000,- i tilskud pr. slutkundeseminar...... flere tilbud
21
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Praktiske erfaringer med brug af Serviceeftersynskampagnen Johnny Broe, Broe Computer Service
22
21 Historie fra det virkelige liv: januar – februar 100 breve udsendt med folder Resultat: 8 nye kunder - heraf 1 der har ordret for 54.000 kr. og 3 kunder hvor der er afgivet tilbud på omkring 100.000 kr. stykket 8 emner - hvor serviceeftersynet mangler at blive afholdt
23
22 Hvordan ? 1. Udvalgt emner - mindre virksomheder mellem 5-25 ansatte i lokalområdet (490 stk) 2. Frasorterede multinationale selskaber o.lign. - til rest ialt 250 emner 3. Udsendt 25 breve hver 2. onsdag med kampagnematerialet 4. Efterfølgende onsdag telefonkontakt 5. Afholdelse af Serviceeftersynet – ved brug af Microsoft’s skabelon 6. Resultatet kender I
24
23 Tilmeld dig serviceeftersynskampagnen Hvem kan deltage Certified Partner Small Business Specialist Small Business Specialist under uddannelse Tilmeld dig og bestil kampagnematerialet Deadline: 12. april 2006 Læs om kampagnen her http://www.microsoft.com/danmark/smallbusinesspartnere/kampagner/service.mspx Tilmeld dig her http://microsoft.server01.dk/serviceeftersyn/
25
24 Tilmelding- og bestillingsblanket Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes Senest den 12. april 2006 Link til blanket Link til blanket Email kvittering fremsendes til Partner på det registrerede i ”Tilmelding- og bestillingsblanketten”
26
25 Spørgsmål
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.