Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,"— Præsentationens transcript:

1

2 SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde, 5. april 2006, Århus

3 2 Agenda : Kampagneopstarts møde 5. april  10.00 Kampagne introduktion  Få et 2-timers gratis serviceeftersyn af din virksomheds IT  Baggrund og formål  Erfaringer fra tidligere eftersynskampagne  Hvad skal du gøre  10.30 Gennemgang af kampagnens elementer  Vejledning i anvendelse  Tilmelding og praktiske spørgsmål  Pause  11.15 Service eftersynet  Hvordan anvender I alle tjek skemaerne  Få det maksimale ud af kundebesøget  Tips og tricks  Spørgsmål  12.15 Afslutning

4 3 Kampagnens formål  Mange små og mindre virksomheder har en potentiel sikkerhedsrisiko ved manglende opdateringer, firewalls og antivirus samt med ældre servere og andre programmer.  Formålet med ”Få et gratis serviceeftersyn” er, at få virksomhedens beslutningstager motiveret for et sundheds-tjek af deres IT-installationer, netværk, mm.  Kampagnen har et sikkerheds- og effektivitets budskab; - sparer kunden for ærgrelser, tid og penge

5 4 Kampagne beskrivelse  Kampagnen tilbyder mindre virksomheder et ”gratis” serviceeftersyn af ca. 2 timers varighed  Serviceeftersynet gennemføres af en Small Business Specialist Partner eller en Certified Partner, som har opfyldt deltagekravet.  Ved at anvende de til kampagnen udviklede tjek-skemaer og behovsanalyse skema og de dertil hørende vejledninger, skal it-forhandleren vurdere virksomhedens IT, aflevere en eftersynsrapport og rådgive virksomheden om evt. forbedringer og andre foranstaltninger, der bør foretages i virksomhedens it-miljø.

6 5 Målgrupper og lærdom fra sidste kampagne  Målgrupper  Vi anbefaler, at kampagnen rettes mod virksomheder fra 1-25 computere  Sæt fokus på sikkerhed og motiver virksomheden til at være opmærksom og blive bevidst om vigtigheden af at være opdateret til et sikkert it-miljø  Mange virksomhedsejere i målgruppen har reelt ikke en tilstrækkelig viden om serverens og netværkets sundhedstilstand, og hvilken funktion den har  Produktmål: at få opgraderet gamle servere eller andet software til en ny og mere sikker version  Hvad lærte vi fra sidste gang?  Budskabet rammer  Attraktive tilbud (værdi ansæt) rammer bedst  Deltagende partnere har haft 40% vækst i forretningen  Inddel kampagnen i tids faser – når der er ledig kapacitet  Opfølgning er et ”must” for at din kampagne bliver en succes

7 6 Sådan vil vi markedsføre kampagnen  Microsoft’s kundeportal (SB) : www.microsoft.dk/dinvirksomhedwww.microsoft.dk/dinvirksomhed  Online banner – forsiden  Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler  Geografisk forhandler listning pr. postnr.  Link til jeres eget site  Månedlige nyhedsbrev (ca. 800 abonnenter)  www.virk.dk/IT : Microsofts tema - IT sponsor sider www.virk.dk/IT  Online banner på forsiden  Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler  Link til MS kampagneside – jvf. ovenstående  Virk’s nyhedsbreve

8 7 SB Customer Portal: www.microsoft.dk/dinvirksomhed Forhandler henvisning til gratis servicetjek Fordele ved tilbudet Hvad er et servicetjek? Test om du har brug for et tjek

9 8 Markedsføring på virk.dk portalen Forhandler henvisning til servicetjek Spejling af indhold fra SB portal Tilbud og kampagner Mulighed for markedsføring til 20.000 mindre virksomheder som anvender virk.dk

10 9 Kampagne - overblik Kampagneelementer  Forberedelse  Marketing  Kundemøde  Gode tilbud

11 10 Forberedelsen Læs nedenstående dokumenter grundigt  Anbefaling til mødeforløb hos kunden  Sundhedscheck vejledning  Excel-skema til Sundhedscheck  Vejledning til Behovsanalyse for løsninger  Skema til udfyldelse af ”Behovsanalyse for løsninger”  Quick ”Salgsguide for Microsoft Small Business Server 2003”  Salgsbudskaber og salgsmanuskript (10 købs årsager) for Microsoft Small Business Server 2003:  Forretningsdokument: Forhandler fordele – når du sælger en Small Business Server 2003

12 11 Marketing fasen Forhandler kampagneelementer  Banner annoncer til forhandlers egen hjemmeside  Kunde brochure ”11 gode grunde til at få serviceeftersyn”  Annonce skabeloner til markedsføring i lokale medier  Skabelon til pressemeddelelse – til påvirkning af lokale medier

13 12 Sådan kommer du i gang... Step 1: Kampagne på hjemmeside  Online banner ud på din hjemmeside  Udform dit tilbud ”få et gratis 2- timers eftersyn..” sæt evt. en værdi på dit serviceeftersyns tilbud  5 liniers tekst på hvad kunden får  Klip og klister fra kampagneelementerne Step 2: Påvirk dit lokalområdet  Indryk evt. lokalannonce  Udsend evt. pressemateriale  Brug PR skabelonen

14 13 Sådan kommer du i gang... Step 3: Udsendelse af kampagnebrochure  Forbered udsendelse af brochuren:  ”Du ser 11 gode grunde til at få et gratis 2-timers serviceeftersyn”  Fastlæg din målgruppe  Begynd med dine eksisterende kunder  Nye kunde emner  Følgebrev der skal ledsage brochuren  Brug evt. forslag til brevskabelon  Du kan tilføje din egen tekst (eks. har du et særligt tilbud....)  Flet med adresser og print på dit eget brevpapir  Husk at sætte en udløbsdato for dit tilbud  Anbefaling! Send max 5 - 10 breve ud ad gangen – så har du bedre mulighed for at følge op på hver enkel udsendelse

15 14 Sådan gør du...  Step 4: Telefonisk opfølgning  Følg op på din udsendelse pr. telefon  Brug de 11 gode grunde argumenter eller  Brug ”SBS salgsmanuskriptet” til at identificere din kunde/dit emne og hans it problemer  Du kan evt. bruge sidste side: ”fordele – spørgsmål og svar”

16 15 Sådan gør du... Step 5: Afholdelse af møde  Aftal mødetidspunkt med kunden  Send en mødebekræftelse på dato og tidspunkt

17 16 Sådan gør du... Step 6: Afholdelse af serviceeftersyn hos kunden  Læs Sundhedscheck vejledning og gå Exel checkskemaet grundigt igennem Husk at efterlade dit visitkort

18 17 Sådan gør du... Step 7: Eftersynsrapport med forbedringsoplæg til kunden  Brug evt. behovsanalyse skemaet  Evt. sidste side i Excel sundhedscheck skemaet  Oplæg til forbedringer

19 18 – aktuelle tilbud Tjek de gode tilbud hos vores distributører ! Actebis – Weber grill tilbud  Ved køb af SBS’2003 optjenes point  Point omsættes til en Weber grill Actebis + Tech Data – iPod tilbud  HP Reseller Option Kit tilbud  Køb HP Server og HP udgave af SBS2003 til en super pris  Points der konverteres til den smarte iPod fra Apple SMG - Påsketilbud  Påsketilbud – for nye kunder hos SMG  Modtag et stort påskeæg, hvis det er første gang du køber en SBS  Ved køb af SBS2003 optjenes point  Points omsættes til et gavekort eks. påskefrokost

20 19 SMG  Intel baseret serverløsning med præinstalleret SBS2003  Attraktive specifikationer målrettet den mindre virksomhed  Stærke pristilbud Tech Data  SBS2003 + HP server inkl. CA PS2 kampagnetilbud  Forhandler kampagnetræning 19. og 20. april  Slutkunde seminar maj / juni – afholdes af udvalgte forhandlere  kr. 5.000,- i tilskud pr. slutkundeseminar...... flere tilbud

21 SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Praktiske erfaringer med brug af Serviceeftersynskampagnen Johnny Broe, Broe Computer Service

22 21 Historie fra det virkelige liv: januar – februar  100 breve udsendt med folder  Resultat: 8 nye kunder - heraf 1 der har ordret for 54.000 kr. og 3 kunder hvor der er afgivet tilbud på omkring 100.000 kr. stykket  8 emner - hvor serviceeftersynet mangler at blive afholdt

23 22 Hvordan ? 1. Udvalgt emner - mindre virksomheder mellem 5-25 ansatte i lokalområdet (490 stk) 2. Frasorterede multinationale selskaber o.lign. - til rest ialt 250 emner 3. Udsendt 25 breve hver 2. onsdag med kampagnematerialet 4. Efterfølgende onsdag telefonkontakt 5. Afholdelse af Serviceeftersynet – ved brug af Microsoft’s skabelon 6. Resultatet kender I

24 23 Tilmeld dig serviceeftersynskampagnen Hvem kan deltage  Certified Partner  Small Business Specialist  Small Business Specialist under uddannelse  Tilmeld dig og bestil kampagnematerialet  Deadline: 12. april 2006  Læs om kampagnen her  http://www.microsoft.com/danmark/smallbusinesspartnere/kampagner/service.mspx  Tilmeld dig her  http://microsoft.server01.dk/serviceeftersyn/

25 24 Tilmelding- og bestillingsblanket Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes  Senest den 12. april 2006  Link til blanket Link til blanket  Email kvittering fremsendes til Partner på det registrerede i ”Tilmelding- og bestillingsblanketten”

26 25 Spørgsmål


Download ppt "SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google