Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012"— Præsentationens transcript:

1 Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012
Birthe Henriksen Trine L.P. Minuva Projektudviklere INNOVATIONSFABRIKKEN Københavns åbne Gymnasium

2 INNOVATIONSFABRIKKEN
Bevægelse Det globale

3 move&learn -et bevægelseskoncept
Målsætning: At alle skolens elever har et break i hver lektion for at øge motivation og læring At alle skolens elever har et minutters bevægelsesmodul i løbet af skoledagen

4 Breaks: 2-5 minutter i løbet af hver lektion
Tre slags breaks: Brain breaks 3-d cases energizers

5 Brain breaks Inspireret af Naperville Central High School,
Illinois, hvor brain breaks og bevægelse er en del af alle elevers hverdag.

6 3-d: sprog, krop og indstilling
Konvergent tænkning: Det logiske Det lineære Det rationelle Planlægning Kritisk sans Blik for detaljen Divergent tænkning: Fremmer kreativitet Bryder med vanetænkning Ser flere løsninger Bruger fantasien Nye visioner Grænseoverskridende Evnen til divergent tænkning: 3-5 år: 98%; 8-10 år:32%; år: 10%; 25+: 2% De vante tankemønstre nulstilles Der skabes tilstedeværelse i nuet Der skabes tryghed, koncentration og motivation Handling i stedet for reflektion

7 Energizers: blandede bolcher
Alle mulige forskellige aktiviteter: dans, yoga, fællesskabs-øvelser, boldspil etc. for at skabe variation Eleverne kan selv finde på- skaber motivation vi er gode til forskellige ting: ejerskab

8 Links: www. learningreadinesspe. com http://brainbreaks. blogspot

9 TAK!


Download ppt "Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google