Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger."— Præsentationens transcript:

1 Constructive Alignment BLM Research Methods 1

2 Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger

3 Teacher’s intention Student’s activity Exam’s assessment  e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - memorize - describe U NALIGNED C OURSE e.g. - memorize - describe "Dealing with the test"

4 Teacher’s intention Student’s activity Exam’s assessment e.g. - explain - relate - prove - apply A LIGNED C OURSE e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - explain - relate - prove - apply

5 Research Methods 1 KNOWLEDGE  The objective of the course is to provide the students with knowledge – practical, theoretical and methodological – about research skills at an introductory level.

6 Research Methods 1 SKILLS  The course will provide students with the basic skills to carry out project work, including: skills in problem formulation, methods, data collection and analysis of secondary data, working with theories and writing reports. Apart from the direct evaluation through the course examination, the skills acquired in Research Methods I will be applied directly for the examination of the course Introduction to the Leisure Industries, where the students will conduct a group project and write a report based on the proficiency obtained in Research Methods I.

7 Research Methods 1 COMPETENCES  Through the course the students will acquire study and academic competences in terms of understanding of how to approach a project in order to provide valid and reliable knowledge throughout their course of studies and henceforward in their working life, whenever project writing skills are required.

8 Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger

9 Semesterplan for RM 1: Læringsaktiviteter Research Methods 1 Efterår 2010 Roskilde Lærer: Erik Staunstrup eriks@rhs.dkeriks@rhs.dk Version 12. september Ug e nr DatoLe k EmneLitteraturLektionsindholdBemærk 35 36 37 38 39Ons 29. sept 3Arbejde med kilder Planning Chap 2+3 Træning i akademisk læsning PP_Develop_Aca d Hurtiglæsning 40Tirs 5. okt 3Research- filosofier Planning Chap 4 Tilgange til research strategier, modeller og værktøjer PP_Research_Ph il 41Fre 15. okt 3At undersøge et problem Guide – hele bogen Problemformulering s mange tilgange PP_Problem PP problemformulerin g demo Skema til PF og metodevalg 42 Lektionerne er endnu ikke fastlagt efter efterårsferien. 43 44 Manual til studieprojekt ILI og RM1Manual til studieprojekt ILI og RM1 – Bilag om individuel RM1-synopsisBilag om individuel RM1-synopsis Eksempel på formulering af problem- og metodeafsnit http://theses.asb.dk/projekter/fbspretrieve/1477/000160884-160884.pdf PS! Det er fra en kandidatafhandling, så niveauet er langt over hvad I skal præstere – men brug det til inspiration! 453ObservationerDownload: Veal Chap 7 Obervationsmetode r PP_Observation 46 47 48 493Projekt planlægning Passenhei m Chap 4 (download Se nedenfor) Arbejde med problemformulering og planlægning Individuel RM1-synopsis afleveres Tirsdag 7. december 2010 kl 12 hos udd.sekr. 50 513Executive Summary Akademisk skriveform Udleveret materiale Litteratur: Ib Andersen: Guide to Problem Formulation, Samfundslitteratur Press, 2005, ISBN 9788759311318 Levent Altinay and Alexandros Paraskevas: Planning Research in Hospitality and Tourism, Butterworth-Heinemann, 2008 ISBN 9780750681100


Download ppt "Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google