Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Dagsorden for konferencen onsdag d. 11. marts kl – :

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Dagsorden for konferencen onsdag d. 11. marts kl – :"— Præsentationens transcript:

1 Dagsorden for konferencen onsdag d. 11. marts kl. 9.30 – 16.00 :
  Ankomst og kaffe Velkomst og præsentation v. undervisningsministeriet: Undervisningskonsulent Claus Helmann Christensen Tidsplan for projektets dele v. undervisningsministeriet: Læringskonsulent Susanne Torp Socioøkonomiske referencer og skolernes løfteevne v. Undervisningsministeriet: Læringskonsulent Dennis Hellegaard Præsentation af evalueringsprojektet v. Rambøll: Chefkonsulent Line Renate Gustafsson Præsentation af forskningsprojektet v. Institut for naturfagenes didaktik, KU: Professor Helle Mathiasen, Præsentation af skolenetværksprojektet, Høje-Tåstrup Gymnasium: Uddannelsesleder Karin Hestbech Frokost; der bydes på en sandwich og en vand. Oplæg om forandringsteori i forhold til ansøgningerne Rambøll: Chefkonsulent Line Renate Gustafsson    Skolerne samarbejder i 7 mindre grupper og præsenterer og drøfter deres projekter i lyset af dagens oplæg og med udgangspunkt i de korte oplæg forberedt inden konferencen. Hver skole har 5 min til minioplæg + tid til efterfølgende spørgsmål. Kaffepause Skolerne samarbejder i de syv grupper: Hvordan går skolerne konkret i gang med projektet efter startkonferencen. Hvordan kan skolerne i løbet af projektet kan bruge hinanden i netværket, læringskonsulenter, fagkonsulenter og netværksskolens website for projektet. Hvordan kan( har) projektgruppen sikre videndeling om projektet på skolen så kendeskabet til projektet spredes i organisationen. Gruppen overvejer forslag til form og indhold på de to arbejdsseminarer De syv grupper forbereder kort præsentation (3-4 min.) til plenum med de vigtigste generelle pointer fra denne drøftelse. Plenum: De syv grupper melder kort tilbage fra gruppedrøftelsen. Afrunding v. UVM Læringskonsulent Dennis Hellegaard.

2 Stor interesse og mange ansøgninger. Projektet dubleret.
Fælles for projekterne er det, at man på skolerne vil undersøge, hvordan forskellige indsatser påvirker elevernes faglige resultater. Projekterne har både et fagligt fokus/udgangspunkt og beskriver samtidig nogle mere generelle overordnede tematiske /didaktiske metoder til arbejdet med projekterne. Nogle af de bevilgede projekter har primært fokus på udvikling indenfor specifikke fag, mens andre projekter i højere grad har fokus på generelle pædagogiske indsatser. Derfor er der både tilknyttet læringskonsulenter og relevante fagkonsulenter til projektet. Dermed kan skolerne få den mest relevante sparring undervejs i projektet.

3 Analyse og evaluering, støtte og sparring:
KU : Institut for naturfagenes didaktik Rambøll management UVM: Fagkonsulenter UVM: Læringskonsulenter Vigtigt med tydelig koordinering samt klarhed og viden om egen rolle i projekterne.

4 Læringskonsulenter Fagkonsulenter KU : Analyse Rambøll: Evaluering
Skoler Alle Forår 15 Besøg på alle skoleprojekter med bevilling. Ansøgninger fokuseres/ arbejde med forandringsteori. LK kontakter skoler efter startkonference. 11.3 Startkonference Juni 15 Afleverer endelig projektbeskrivelse inden 10.6. Efterår 15 Sparring på relevante skoler Skolerne kan kontakte deres kontaktperson for et besøg eller anden mail/telefon sparring Sparring på relevante skoler: Imperiindsamling på de 12 udvalgte skoler Aug: spørgeskema elever Okt: Tel. rundspørge ledelse Gennem-fører projektet Arbejdsseminar Forår 16 April/maj: Casestudier på fire skoler Efterår 16 Afleverer forskningsrapport Afleverer endelig evaluerings-rapport Afleverer evaluering Slutkonference

5 FoU14 Soc. øk. Startkonference 11. 3
FoU14 Soc. øk. Startkonference på Høje Tåstrup Gymnasium (markeret med fed: gruppens moderator, skoler i kursiv og fed KU-projektskoler) Gruppeinddeling d Gruppe 1: Sune Weile +KU: Christian Jacobsen Silkeborg G. (ENG,MAT, SAMF), Hanne Kær Pedersen Marie Rosborg G (DA, ENG, MAT, SAMF) Bent Fischer Nielsen Dennis Horsens Statsskole (DA, ENG, MAT) Sune Weile Dennis Tietgenskolen (DA) Lars Holst Jesper Gruppe 2: Peter Larsen ZBC (VØ) Mads Achilles Susanne OTG (BIOTEK, DA, FY, KE, SA, TEK) Peter Learnmark, (TEKNOLOGI) Peter Aarhus købmandsskole (MA, SP, VØ) Lene Kirk-Sørensen Susanne Gruppe 3: Jesper Bienkowski + KU : Helle Mathiasen Bjerringbro G. (MAT) Bodil Bruun Jesper VUC Hvidovre/Amager (MAT) Bodil Bruun Jesper Ørestad G. (MAT) Bodil Bruun Jesper Gruppe 4: Hanne Kær Pedersen + KU/Gitte Ingerslev Marie Kruse skole (DA, ENG, MAT) Hanne Kær Pedersen Susanne Viby G. (DA, ENG, MAT, SAMF) Bent Fischer Neilsen Marie Høje Taastrup G. og HF (MAT, ENG, MAT) Sune Weile Nicolas HF og VUC Fyn (MAT, ENG, DA) Sune Weile Peter Gruppe 5: Lene Kirk-Sørensen: Allerød G. (SP) Lene Kirk-Sørensen Susanne Langkær Gymnasium (SRP/SSO) Keld Nielsen Nicolas Solrød G. (KEMI/MUSIK) Keld Nielsen Dennis Gruppe 6: Nicolas Marinos Egaa G. Nicolas Campus Bornholm Dennis Paderup G. Peter Midtsjællands G./Haslev: Nicolas Frederikshavn Gymnasium og HF-kursus Dennis Gruppe 7: Marie Kongskov + (KU) Nyk. Katedralskole Jesper Odder G. Marie Viborg G. Marie Tårnby G. Susanne Gruppe 8: Dennis Hellegaard og Susanne Torp Fåborg Gymnasium Randers HF og VUC Herning Gymnasium Ordrup Gymnasium TEC /HTX


Download ppt "Dagsorden for konferencen onsdag d. 11. marts kl – :"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google