Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Konklusionen: Flere egentlige funktioner Flere professionelle udøvere “Rigtig” organisatorisk.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Konklusionen: Flere egentlige funktioner Flere professionelle udøvere “Rigtig” organisatorisk."— Præsentationens transcript:

1 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Konklusionen: Flere egentlige funktioner Flere professionelle udøvere “Rigtig” organisatorisk placering Kommunikation er blevet en aktiv del af god ledelse Vi laver stort set det samme som tidligere

2 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Hvem har informationsfunktion & chef

3 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Udviklingen over tid

4 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Hvor organiseret 46% 33% 8% 13% 75% 17% 3% 5%5%

5 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Kønsfordelingen 73% 27% 18% 82% 19881998

6 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening merc mag ingeniør andet merkonom HD HA i%i% polit andet ingeniør polit merc mag HD merkonom Infochefens udddannelse i 1988 og 98

7 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Kurt ansætter Kurt 35% 17% 3% 45% 15% 41% 3% 41% 12% 9% 16% 63% 13% 2% 72%

8 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Afdelingens størrelse Antal medarb. %

9 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Prioritering af opgaverne Personaleblad Pressemeddelelser Presseklip Opslagstavler Rundvisninger Kundeinformation Annoncer Årsberetning Personale”håndbøger” Lobbyarbejde Personaleblad Kundeinformation Intranet Pressekontakt Internet Præsentationsmateriale Marketingsupport Medarbejder”pleje” Projektkoordinering Elektronisk kommunikation Top 10 - 1988Top 10 - 1998

10 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Magt som agt Engagement God presseomtale Medarbejderpopulært personaleblad Rådgivning Årsberetning Opgaveopsamling Engagement God pressekontakt Værdikommunikation Rådgivning Forretningsorientering Opgaveopsamling Fokus på de simple succeskriterier - De 3 R’er FørNu

11 7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Fremtidens Kommunikationsfunktion Mere intern konsulenttjeneste Tættere til marketing Organisering ikke vigtig Fageksperter Mindre funktioner Outsourcing delvist eller helt Endnu flere kvinder Fra indhold & form til struktur & vej


Download ppt "7. Juni 2005 René la Cour Sell til Dansk Kommunikationsforening Konklusionen: Flere egentlige funktioner Flere professionelle udøvere “Rigtig” organisatorisk."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google