Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

VækstDrive-projektet er velegnet til at:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "VækstDrive-projektet er velegnet til at:"— Præsentationens transcript:

1

2 VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Sætte skub i virksomhedens udvikling på markedet Mere fokuseret indsats Bedre koordineret indsats; Ledelse, salg og produkter Fjerne ubalancer i indsatsen Åbne øjnene for nye muligheder Udvide antallet af ”vækstansvarlige” i virksomheden Øge innovationshastigheden Opnå konkrete markedsresultater på kort tid

3 Effekten af indsatsområderne
VækstDrive-modellen Interne Indsatsområder Ledelsens VækstDrive Produkter, services og udvikling Salg og markedsføring Konkurrence Kunder Resultatsiden = Effekten af indsatsområderne

4 VækstDrive-faserne Fase 1 Eye Opener Fase 2 Forberedelse Fase 3
Initiativ 1½ - 2 mdr. 1½ - 2 mdr. 3 - 6 mdr.

5 Dynamiske VækstDrive-forløb Eksempel 1
Fase 1 - Eye Opener Fase 3 - Initiativ Fase 2 - Forberedelse Fase 3 - Initiativ Fase 2 - Forb. Fase 3 - Initiativ Projektperiode

6 Fase 1 Eye Opener

7 Vækstpilen Kunder Målgrupper Ledelsens VækstDrive
Produkter, services og udvikling Salg og markeds-føring Konkurrence Kunder Målgrupper

8 Eksempel på besvarelse af delspørgsmål
Område Lav 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Høj Strategi Har virksomheden en konkurrencedygtig og velformuleret strategi? X > Forretningsidé Er forretningsidéen god? X> Visioner og mål Findes der visioner og mål for virksomhedens udvikling? Vækststrategi Findes der en klar strategi for virksomhedens udvikling? Vækstambition Har man i virksomheden vækstambitioner?

9 Eksempel på væksttavle
Ledelse Produkter, services og udvikling Salg og markedsføring Konkurrence Strategi 8 Produkter og services Generelt Konkurrence-profil 9 Management 6 Udviklingsres-sourcer og resultater Ressourcer og resultater Konkurrence-evne 7 Konsensus Udviklings-processer 5 Salgsproces-ser Konkurrence-intensitet Vækstfor-hindringer Udviklingskom-petencer Salgskompe-tencer Konkurrent-reaktion

10 Fase 2 Forberedelse

11 Fase 2: Aktivitetseksempler
Strategi og forretningsplan Ledelse og HR Markedsanalyser Kundestyring, CRM Afdækning af kundens behov – 360 grader Klargøring af salgsmaterialer, branding Fornyelse af WWW Indhentning af kundeudtalelser til brug for markedsføringsmaterialer Implementering af Best Practice og kvalitetssikring Gennemførelse af kurser inden for opsøgende salg Produktkatalog Produktpakker målrettet kundegrupper VirksomhedsRådgivning Normtal og benchmarking On-line opkobling

12 Fase 3 Initiativ

13 Aktiviteterne i fase 3 1. Projektledelse 2. Ledelsens VækstDrive
3. Gennemførelse af 1-3 initiativer 4. Projektafslutning


Download ppt "VækstDrive-projektet er velegnet til at:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google