Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast."— Præsentationens transcript:

1 Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen

2 Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast element i enhver MF plan Forskel mellem at skubbe og mase (push and too pushy) Spam Hvad er der egentlig af godt ved push?

3 Balance RSS: vi udvælger de kilder, som får lov at skubbe materiale til os Vi filtrerer i det der kommer fra listerne Google ramte balancen mellem Push og Pull

4 Marketing OG koncepter Hvordan tænkes marketing ind i et koncept fra starten? Hvordan skal man finde ud af, at I er på Roskilde? Og hvor I er? (Og hvornår det foregår?) Hvad er vores ambitoner i antal brugere? Hvordan når vi det antal?

5 Marketing ”En proces der består i at planlægge og udføre konceptualisering, prissætning, promovering og distribution af ideér, varer og servicesydelser for at skabe forandringer der tilfredsstiller individuelle og organisatoriske mål” ”Målet med marketing er at komme til at forstå din kunde så godt at produktet eller servicen sælger sig selv”

6 Herbert Simon om opm æ rksomhed ” What information consumes is rather obvious: it consumes the attention of its recipients. Hence a wealth of information creates a poverty of attention and a need to allocate that attention efficiently among the overaboundance of information sources that might consume it ” H. Simon(1971): ” Designing Organizations for an Information_Rich World ” Computers, Communications and the Public Interest, Martin Greenberg, edd. John Hopkins Press, Baltimore, pp-40-41 Nobelpris vinder, Turing Award vinder

7 Brugsoplevelser Hvad har vi glemt? Hvad har vi nok af?

8 Øjeblikkelig intellektuel Det principielt interessante... Det tidstypiske... Det nybrydende... Den litteratur/film/musik/kunst... Den pensumlitteratur..... - som jeg umiddelbart kommer til at tænke på når jeg hører dette koncept beskrevet er........

9 Oplægget for RF 25/5 Get buy in! Brug hovedpointer fra jeres artikel Være visuelle Planlæg 10 minutters show Afsæt 10 til 12 plus 13 til 15.


Download ppt "Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google