Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning."— Præsentationens transcript:

1

2 1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning Nye skriftlige arbejdsformer, mere variation Nye evalueringsformer, retteformer

3 2 Skriftlighed på nye måder efter reformen Samarbejdsudfordringer: Bidrag til elevernes samlede kompetenceudvikling Øget samarbejde mellem fagene Mere vægt på kompetencer - på tværs af fag

4 3 Skriftlighed på nye måder efter reformen Teknologiske udfordringer: It-anvendelse udfordrer traditionelt skel ml. mundtlighed og skriftlighed Nye produkttyper Lettere vidensdeling og informationssøgning Lettere kopiering af tekster mv.

5 4 Skriftlighed på nye måder efter reformen Ledelsesmæssige udfordringer: Krav om pædagogisk ledelse Klarere mål- og rammestyring Krav om lokal kvalitetssikring af produkt og proces Øgede krav til lokal ressourceprioritering

6 5 Svar på udfordringer Pædagogiske udfordringer: BK-krav om kvalitetssikring, progression og evaluering Mulighed for kommentering af delvist færdige produkter Flere produkttyper: tekster, rapporter, it- præsentationer, multimedieproduktioner mv. Nye evalueringsformer: elevsamtaler, løbende dialog

7 6 Svar på udfordringer Samarbejdsudfordringer: Fælles begreb for alle fag: elevtid Skolens leder prioriterer elevtidsanvendelse og fordeler en del elevtid (drøftelse) Skolens leder fastsætter principper for fastlæggelse af elevtid for den enkelte opgave (drøftelse)

8 7 Svar på udfordringer Teknologiske udfordringer: Nye produkttyper: It-præsentationer, multimedieproduktioner mv. Større vægt på løbende dialog om skriftligt arbejde Mulighed for gruppebesvarelser Mulighed for it-baserede rettemetoder

9 8 Svar på udfordringer Ledelsesmæssige udfordringer: Nye ledelsesværktøjer ift. mål med, prioritering af, anvendelse og evaluering af skriftligt arbejde i BK Skriftligt arbejde indgår i studieplanen Skriftligt arbejde indgår i skolens evalueringsplan Mulighed for vidensbanker og it-baserede rettemetoder


Download ppt "1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google