Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Spillet er af adventure typen. Det skal foregå i real time 3D. Spillet foregår i en model af et eksisterende, velkendt bymiljø i København. Udtrykket skal.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Spillet er af adventure typen. Det skal foregå i real time 3D. Spillet foregår i en model af et eksisterende, velkendt bymiljø i København. Udtrykket skal."— Præsentationens transcript:

1 Spillet er af adventure typen. Det skal foregå i real time 3D. Spillet foregår i en model af et eksisterende, velkendt bymiljø i København. Udtrykket skal være stærkt stiliseret, dvs. forenklet og stemningsmættet med hensyn til detaljering, farveholdning og lyssætning. Vi tager udgangspunkt i tegnede miljøer, der repræsenterer forskellige kvaliteter i forhold til denne grundide. Vi udvælger og modellerer et bestemt byrum, en plads eller en gade i København, som skal eksemplificere ideen. Udvalgte stillbilleder renderes med hver deres særlige, tilsigtede stemning, f.eks en frostklar morgen eller en regnfuld aften. :: Grundide :: Fra ”Ghost in the Shell” Af Masamune

2 Proportionerne er realistiske og billedvinklen er uden fortegning (normaloptik) og typisk i øjenhøjde. Detaljeringsgraden i bygninger, belægninger, køretøjer osv. er lav. Det samme gælder effekter såsom spejlinger. Sammenskæringer i ”modellen” er ikke præcist formidlet og på samme måde som helheden lavt detaljeret. Bybilledet er relativt kraftigt beskåret (åben frame) Farveholdningen er monokrom og holdt i få toner. Lyssætningen er kontrastfuld. :: Form og komposition :: Fra ”Ghost in the Shell” Af Masamune

3 Vi vil eksperimentere med, hvor langt vi kan gå ned i detaljeringsgrad, uden at miljøet mister sin karakter. Nedenstående eksempel beskriver en sådan ekstrem lav detaljering og kraftig stilisering af en bil i et landskab. Vores miljø skal dog være mere genkendeligt, hvorfor detaljeringsgraden vil ligge et sted imellem de to viste eksempler. :: Detaljeringsgrad :: Fra ”Flugten” Af Varenne Fra ”Flugten” Af Varenne

4 Farveholdningen vil generelt være næsten monokrom dvs. holdt i få toner, som vist til højre. Vi vil desuden eksperimentere med antydede farvekontraster til at understøtte den tilsigtede stemningsbeskrivelse Nedenstående tegning illustrerer princippet. Her er anvendt et varmt, gulligt lygteskær i en overvejende (blå)hvid komposition :: Farveholdning :: Fra ”Java mennesket” Af Pierre-Yves Gabion Fra ”Sambre” Af Yslaire og Balac

5 Som med hensyn til detaljeringsgrad vil vi eksperimentere med, hvor få toner der skal til for at beskrive de tilsigtede stemninger. Lyssætningen vil derfor typisk være kontrastfuld, som i disse eksempler, hvor der med meget få midler (ændret lys) er beskrevet to stemninger/situationer i samme ”model” :: Lys og kontraster :: Fra ”Flugten” Af Varenne Fra ”Flugten” Af Varenne

6 Det lille menneske i det store rum… Tomhed, stilhed, forfald… Umenneskeligt, håbløshed, opgivende… :: Stemning 1 :: Fra ”Flugten” Af Varenne

7 Det store lukkede rum, høje vægge… Mørke, dynamik, spænding… Angst, frygt :: Stemning 2 ::

8 København Nordvest :: Location ::

9 Tilnærmet stilisering :: Location ::

10 Palet :: Palet ::

11 For fotorealistisk

12 For få detaljer

13 På vej: højhuse og hal OK detaljeret. Fejl: Mønstergentagelse i belægningen. Mangler detaljering af randbebyggelse… Skygger mangler/misvisende…

14 Tegnet gavl for grov. Fliser for enkle og mørke Mangler forgrund. Skygger mangler/misvisende…

15 Gavl skal modelleres. Flere standere. Fliser for mørke. Tom himmel. Skygger for blå og lyse.


Download ppt "Spillet er af adventure typen. Det skal foregå i real time 3D. Spillet foregår i en model af et eksisterende, velkendt bymiljø i København. Udtrykket skal."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google