Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013."— Præsentationens transcript:

1 Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013

2 Kommunikationsstrategiske mål At styrke kommunens borgerservice – især digital selvbetjening. Borgerinvolvering i politikudvikling og udvikling af serviceydelser - fx Børne- og Ungepolitik og ny hjemmeside. Branding af kommunen. At nå de unge.

3 KL’s undersøgelse Brugerne er vilde med kommunale FB-sider. Løfter kommunens omdømme og styrker lokaldemokratiet: Brugerne har fået en mere positiv opfattelse af kommunen. Brugerne oplever, at de har bedre mulighed for at deltage i debatten. De bruger ikke deres kommunes hjemmeside eller nyhedsbrev i dag.

4 Facebook og hjemmeside (februar)

5 HTKS Facebookside 1700 borgere ”synes godt om vores Facebookside - vores ”venners venner” udgør 160.000. Ca. 23.000 af kommunens borgere er på Facebook. På Sjælland er vi kun overgået af Gladsaxe, Frederiksberg og Københavns kommuner.

6 HTK er 6. størst i Danmark

7 Vi spørger borgerne

8 Branding

9 Service til borgerne

10 Digital selvbetjening

11 Skæve og søde historier

12 Skæve og sjove historier

13 Ros til medarbejdere

14 Kritisk input fra borgerne

15

16 Eksempler på svar – 3-6 linjer

17 Opening Up Facebook-indsatsen er led i EU-projektet Opening Up, som kører 2011-2014. Formålet er at øge borger- og brugerinddragelsen via sociale medier. Projektet er besluttet af Borger- og Erhvervsudvalget. Borger- og Erhvervsudvalget har udpeget børn og unge som en særlig målgruppe.


Download ppt "Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google