Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMathias Steensen Redigeret for ca. et år siden
1
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013
2
Kommunikationsstrategiske mål At styrke kommunens borgerservice – især digital selvbetjening. Borgerinvolvering i politikudvikling og udvikling af serviceydelser - fx Børne- og Ungepolitik og ny hjemmeside. Branding af kommunen. At nå de unge.
3
KL’s undersøgelse Brugerne er vilde med kommunale FB-sider. Løfter kommunens omdømme og styrker lokaldemokratiet: Brugerne har fået en mere positiv opfattelse af kommunen. Brugerne oplever, at de har bedre mulighed for at deltage i debatten. De bruger ikke deres kommunes hjemmeside eller nyhedsbrev i dag.
4
Facebook og hjemmeside (februar)
5
HTKS Facebookside 1700 borgere ”synes godt om vores Facebookside - vores ”venners venner” udgør 160.000. Ca. 23.000 af kommunens borgere er på Facebook. På Sjælland er vi kun overgået af Gladsaxe, Frederiksberg og Københavns kommuner.
6
HTK er 6. størst i Danmark
7
Vi spørger borgerne
8
Branding
9
Service til borgerne
10
Digital selvbetjening
11
Skæve og søde historier
12
Skæve og sjove historier
13
Ros til medarbejdere
14
Kritisk input fra borgerne
16
Eksempler på svar – 3-6 linjer
17
Opening Up Facebook-indsatsen er led i EU-projektet Opening Up, som kører 2011-2014. Formålet er at øge borger- og brugerinddragelsen via sociale medier. Projektet er besluttet af Borger- og Erhvervsudvalget. Borger- og Erhvervsudvalget har udpeget børn og unge som en særlig målgruppe.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.