Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012."— Præsentationens transcript:

1 Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012

2 Læring i praksis Uddannelseslægens læringsprofil - Hvordan lærer man ?

3 KOLBS LÆRINGSCIRKEL

4 LÆRINGSSTILE Aktivisten Reflektoren Teoretikeren Pragmatikeren

5 KOLBS LÆRINGSCIRKEL

6 Kobl og læring i praksis
Hvordan kan viden om Kobl anvendes i relation til uddannelse - af uddannelseslægen ?

7 Udviklingssamtalen To typer samtaler:
udviklingssamtalen vs kontrol/bedømmelsessamtale Rammen: Tid uden forstyrrelser Klare spilleregler (magt, fortrolighed) Fælles dagsorden

8 Udviklingssamtalen Forløb: Fælles dagsorden Skriftligt referat ?
Spørgsmål: Vær nysgerrig og åben Søg refleksionen Åbne spørgsmål – mere end svar Opsaml og konkluder (hvad aftaler vi ?)

9 Udviklingssamtalen Hvordan tilrettelægger du praksis udviklingssamtaler ? Har du en skabelon ? Systematisk opfølgning ?

10 Læring i praksis - Hvordan understøtter du læring

11 Transfer Motivation - den lærende er bevidst om egne læringsbehov !
Relevans - det der læres skal anvendes og der skal være et behov for at anvende det. Jobnytte = transfer

12 Positiv indflydelse på transfer
Medinddragelse Indflydelse på undervisningen Umiddelbar behovsopfyldelse Undervisning tæt på det erkendte behov

13 Positiv indflydelse på transfer
Målsætning og målforpligtelse den lærende sætter tydelige mål (realiseringen af behov- ambitiøse mål) Tiltro til egne evner Selvforstærkende effekt! jo mere man tror, man kan og anvender det, jo større motivation for at lære = transfer

14 Transfer – og praksis ! Organisering af arbejdssituationen
Anvende det lærte i direkte forlængelse Understøttende miljø Post-training Vejledning, logbøger mv


Download ppt "Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google