Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLine Christensen Redigeret for ca. et år siden
4
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte til FDB
5
Historik: Har i dag 100.000 m2 under glas i Danmark og 80.000 m2 i Sverige Leverer sæsonen fra 1 marts til midt i november ca. 50 tons tomater om dagen. Vi er ca. 150 medarbejdere.
6
Markedssituation: Markeds situationen har de seneste 10 år ændret sig radikalt. Spanien – Sydeuropa Polen - Østeuropa
7
Markedssituation: Konkurrenternes tilgang til EU midler ”Dansk kvalitet” er det nok? Grossistens behov Sorter
8
Kvalitet ”Tænketank” med FDB Kvalitets koncept Differentiering Gamle værdier med moderne principper ”Win Win” koncept
10
Branding Ville skabe et unikt varemærke Varemærket skulle ikke stå alene Værdierne skulle sælge produktet ”Story telling”
11
Hvordan differencer vi os? Plukker direkte i emballagen Plukker tomaterne sol modne Anvender biologisk bekæmpelse Sorter med smag
12
Har det været en succes ? Fra 1994 til 1996 steg vores salg af pakkede produkter med 60 % Opnår i dag en merpris på ca. 10 % Pakker til stadighed flere vare under Katrine & Alfred varemærket Har styrket vores samarbejde med Coop.
13
Produktudvikling Gerne et nyt produkt hvert år Test af nye sorter Smag som 1 prioritet Nye typer Peberfrugter Ny emballage
14
Fremtiden Kvalitetsudvikle ”Added Value” for: Producent Detail Forbrugeren Det danske må aldrig stå alene Arbejde videre med differentiering
15
Konklusion: Ville nogle savne dit produkt hvis det ikke var på hylden? Produktudvikle Differentiering Skab mere værdi
16
Tak for jeres opmærksomhed
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.