Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Reklamefilm Analysemodel
2
Præsentation Produkt - årstal Afsender (producent)
Modtager (målgruppe) Budskab Tid (sekunder)
3
Genre Musisk (fx Coca-Cola) Dramatisk (fx en historie
Lyrisk (fx Shampoo) Faktisk (fx tandpasta) Tilbud (tilbudsavis) Serie (fx Leasy)
4
Komposition Kort handlingsreferat Struktur – hvilke elementer (scener)
Berettermodel – anslag, præsentation, klimaks Handling – personer, symboler osv.
5
Filmiske virkemidler klipning – naturlig/kunstig – klipperytme
beskæring – supertotal, total, halvtotal, halvnær, nær, ultranær synsvinkel – fugl, normal, frø kamerabevægelser – panorering, tiltning lyd – synkron/asynkron, underlægningsmusik, monolog/dialog, voice-over
6
Tekst Sprog fx slang, fagsprog, hverdagssprog
Tekst fx slogan, tekst på skærmen, tekstens placering og varighed
7
Vurdering Virker budskabet – hvilke argumenter anvender reklamen (videnskabelige, følelsesmæssige, humoristiske, hukommelse fx rim/rytme ”I’m lovin it” Budskab ift. målgruppe Sammenligning med andre reklamer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.