Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Reklamefilm Analysemodel.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Reklamefilm Analysemodel."— Præsentationens transcript:

1 Reklamefilm Analysemodel

2 Præsentation Produkt - årstal Afsender (producent)
Modtager (målgruppe) Budskab Tid (sekunder)

3 Genre Musisk (fx Coca-Cola) Dramatisk (fx en historie
Lyrisk (fx Shampoo) Faktisk (fx tandpasta) Tilbud (tilbudsavis) Serie (fx Leasy)

4 Komposition Kort handlingsreferat Struktur – hvilke elementer (scener)
Berettermodel – anslag, præsentation, klimaks Handling – personer, symboler osv.

5 Filmiske virkemidler klipning – naturlig/kunstig – klipperytme
beskæring – supertotal, total, halvtotal, halvnær, nær, ultranær synsvinkel – fugl, normal, frø kamerabevægelser – panorering, tiltning lyd – synkron/asynkron, underlægningsmusik, monolog/dialog, voice-over

6 Tekst Sprog fx slang, fagsprog, hverdagssprog
Tekst fx slogan, tekst på skærmen, tekstens placering og varighed

7 Vurdering Virker budskabet – hvilke argumenter anvender reklamen (videnskabelige, følelsesmæssige, humoristiske, hukommelse fx rim/rytme ”I’m lovin it” Budskab ift. målgruppe Sammenligning med andre reklamer


Download ppt "Reklamefilm Analysemodel."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google