Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing."— Præsentationens transcript:

1 Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing 2009 og Carsten Stig Poulsen

2 Velkomst og introduktion Baggrunden for undersøgelsen Undersøgelsens gennemførelse Undersøgelsens resultater Anbefalinger

3 Baggrunden for undersøgelsen Ch 153 En ny uddannelse, matematik-økonomi (mat-øk), starter efter sommerferien på AAU Spørgsmål: ◦Hvor udbredt er kendskabet til, at uddannelsen starter? ◦Hvor stor en tilgang kan forventes tildenne uddannelse?

4 Undersøgelsens gennemførelse Ch 154 Populationen er elever i Nordjylland, der er på afsluttende trin af deres gymnasiale uddannelse. På basis af statistik fra DS anslås antallet til 2,500. Studievejledere på alle nordjyske skoler med gymnasiale uddannelser blev kontakltet og spurgt om de ville formidle et link til undersøgelsens hjemmeside videre til de studerende. Af 26 vejledere var 24 villige til at hjælpe, 2 svarede ikke. De studerende skulle dernæst selv logge sig ind til undersøgelsen. Det var der 359, der gjorde. Der er i pricippet tale om en totaltælling, og deltagende 359 respondenter kan ikke siges at udgøre en repræsentativt udvalgt stikprøve. Dataindsamlingen fandt sted i perioden 26.2.09 til 8.3.09

5 Materialets sammensætning

6

7

8

9

10 Hvad er dit køn? * Adgangskrav opfyldt

11 Hvad skal der ske efter sommerferien?

12 Faglige interesser

13 Hvad bestemmer, hvad man vil studere

14 Hvad bestemmer, hvad man vil studere? Betydningen af Nordjylland som studiested er det eneste kriterium, der hænger sammen med, om adgangskravene til mat-øk er opfyldt.

15 Valg af studieby

16 Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

17 Kendskab til, hvor man kan læse matematik-økonomi Betingelse: Kendskab til uddannelsen Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

18

19 Kendskab til uddannelse i matematisk-økonomi Basis: Fysik mv, Samfundsforhold mv. eller Erhvervsøkonomi mv. under faglige interesser

20

21

22

23 Hvor mange studerende kan så forventes på mat.-øk., AAU? Populationen er anslået til 2500 elever Konfidensinterval for andelen, der påbegynder mat-øk-studium på AAU: ◦1% Dvs. forventet antal studenter: 25 Konfidensinterval for antal mat-øk- studerende: 25 ± 10 (baseret på Poissonfordelinegn)

24 Q&A


Download ppt "Studievalgsundersøgelse Foråret 2009 Et projekt gennemført som del af kurset Markedsanalyse på HD- studiet, Aalborg Universitet Holdet på HD Marketing."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google