Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Constructive Alignment

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Constructive Alignment"— Præsentationens transcript:

1 Constructive Alignment
En tankegang om afstemt konstruktiv kommunikation - At konstruere fælles billeder af læringsudbytte

2 Alignment - afstemthed
Undervisningsforløb, der tilgodeser ’krav’ til læringsmæssigt udbytte og tager hensyn til studerendes forskelligheder Hvad skal der i planlægningen tages højde for og hvordan skal undervisningen foregå ?

3 Based on John Biggs' Theories
"Teaching for Quality Learning at University", John Biggs 2nd edition (3rd edition expected this fall)

4  UNALIGNED COURSE Teacher’s intention Student’s activity Exam’s
e.g. explain relate prove apply "Dealing with the test" Exam’s assessment e.g. memorize describe e.g. memorize describe

5  ALIGNED COURSE Teacher’s intention Student’s activity Exam’s
e.g. explain relate prove apply e.g. explain relate prove apply e.g. explain relate prove apply Exam’s assessment e.g. explain relate prove apply e.g. explain relate prove apply

6 Implementation Process
Process (course specific): 1) Think carefully about: overall goal of course (what are the stud. to learn?) 2) Operationalize these goals: and express them as intended learning outcomes alignment 3) Choose carefully the form(s) of examination (~ intended learning outcomes) 4) Choose carefully the form(s) of teaching (~ intended learning outcomes)

7 Constructive Alignment
Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Kvantitativt Kvalitativt Personligt Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

8 Constructive Alignment
Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Kvantitativt Kvalitativt Personligt Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

9 Constructive Alignment
Forudsætninger Proces Produkt Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Læringsudbytte: Kvantitativt Kvalitativt Personligt Læringsaktiviteter Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm Værdier Læringsprofil Læringsrum John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University

10 3 Constructive Alignments
1. Den Røde: Værdier Læringselementer 2. Den Gule Læringsmedier 3. Den Grønne: Læringsprofiler Læringsrummet Værdier Læringsprofiler Lærings-elementer Læringsrummet Med læringsmedier (fx blended learning, sociale medier, klasseuv osv, osv.)


Download ppt "Constructive Alignment"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google