Download præsentationen
Offentliggjort afSidsel Fischer Redigeret for ca. et år siden
1
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
Eliminering af valutakursrisiko Prisfastsættelse for serviceproduter 15 Promotion
2
Promotionparametrene
reklame sales promotion public relations (PR) personligt salg sponsorering direct marketing online marketing 2
3
Generel kommunikationsmodel
3
4
Standardisering kontra tilpasning af medievalget
Følgende faktorer spiller ind Målgruppens mediavaner herunder vidensformidling Indrykningspriser og betingelser Befolkningens intellektuelle stadie analfabetisme mv. Lovgivningsmæssige begrænsninger 4
5
Sales promotion Opdeles i Forhandlerpromotion Trade marketing
Forbrugerpromotion Consumer marketing 5
6
Trade marketingaktiviteter
Midler Hyldepenge Reklametilskud Kampagnetilskud Rabatter/prisnedsættelser i forbindelse med priskampagner for produktet. Specialinventar fx isproducenternes frysere, der opstilles i butikkerne. Merchandising forskellige aktiviteter i butikken, 6
7
Consumer marketingaktiviteter
Midler Introduktionsrabatter typisk kombineret med køb af flere enheder af produktet Kampagnepakninger med større indhold end normalt Rabatkuponer Konkurrencer Udlevering af vareprøver i butikkerne, på udstillinger eller trafikerede steder 7
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.