Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel"— Præsentationens transcript:

1 15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
Eliminering af valutakursrisiko Prisfastsættelse for serviceproduter 15 Promotion

2 Promotionparametrene
reklame sales promotion public relations (PR) personligt salg sponsorering direct marketing online marketing 2

3 Generel kommunikationsmodel
3

4 Standardisering kontra tilpasning af medievalget
Følgende faktorer spiller ind Målgruppens mediavaner herunder vidensformidling Indrykningspriser og betingelser Befolkningens intellektuelle stadie analfabetisme mv. Lovgivningsmæssige begrænsninger 4

5 Sales promotion Opdeles i Forhandlerpromotion Trade marketing
Forbrugerpromotion Consumer marketing 5

6 Trade marketingaktiviteter
Midler Hyldepenge Reklametilskud Kampagnetilskud Rabatter/prisnedsættelser i forbindelse med priskampagner for produktet. Specialinventar fx isproducenternes frysere, der opstilles i butikkerne. Merchandising forskellige aktiviteter i butikken, 6

7 Consumer marketingaktiviteter
Midler Introduktionsrabatter typisk kombineret med køb af flere enheder af produktet Kampagnepakninger med større indhold end normalt Rabatkuponer Konkurrencer Udlevering af vareprøver i butikkerne, på udstillinger eller trafikerede steder 7


Download ppt "15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google