Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,"— Præsentationens transcript:

1 Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder, jevin@digst.dk, tlf. 4187 8712

2 Hvad er opgaven? Målet er: At borgerne informeres om overgangen til digital kommunikation og digital selvbetjening i det offentlige At borgerne orienteres om hvilke områder der overgår til obligatorisk digital selvbetjening At borgerne oplever digital kommunikation med det offentlige som nem og tryg At kommunikationsindsatsen bidrager til at flytte borgerne fra analog til digital kommunikation med det offentlige

3 Idealtypemodel for kommunikation KendskabInteresse/ motivation Efterspørgsel HandlingFastholdelse Processer Output EffekterInput

4 Vi leverer indhold inden for fire områder i den samlede kommunikationsmodel Massemedieindsats Netværkskommunikation PR-indsats Borger Myndighedskommunikation

5 Kommunikationselementer Massemedieindsats Borger Centralt budskab til alle at borgernes førstevalg skal være det digitale, når de søger kontakt med det offentlige. Printannoncer Søgemaskine-optimering Annoncering i Google og Facebook Købte bannerannoncer

6 Kommunikationselementer PR-indsats Borger Påvirkning af den historie, der fortælles om digital kommunikation med det offentlige. De gode historier skal i pressen, nationalt og lokalt. Dem der har taletid, skal sige det rigtige Artikelskrivning og opsøgende arbejde Assistance til biblioteker mv. ift. lokal omtale Skabeloner til pressemeddelelser Strategiske samarbejder

7 Kommunikationselementer Borger Myndighedskommunikation Myndighederne skal være velinformerede, have gode materialer til rådighed og bidrage til det fælles mål. Materialer, der skal informere medarbejdere om hvad der sker, så de er fuldt opdateret. Materialer, som myndighederne kan bruge i deres vejledning til borgerne.

8 Kommunikationselementer Netværkskommunikation Borger Netværkskommunikation kan give borgernær vejledning. Borgerservicecentre, biblioteker, ældreorganisationer, oplysningsforbund, fagforbund osv. er ambassadører med høj troværdighed og stor viden. Undervisningsmoduler Videoguides FAQ´er Foldere Roll-ups Gulvklistermærker Bannere til hjemmesider Bolsjer Skabeloner til tryksager Hjemmesidetekster Borgermøde-kit Samlet værktøjskasse

9 Nu skal du gå på nettet, når du f.eks. skal: Melde flytning Bestille nyt sundhedskort Ansøge om børnepasning Skrive dit barn op til skole, SFO og fritidshjem Borger.dk er din indgang til det offentlige. Her kan du betjene dig selv og få information, når det passer dig. På borger.dk kan du også sende og modtage digital post. Det er både hurtigt og sikkert. Gå ind på www.borger.dk Det offentlige bliver mere digitalt

10

11

12

13 13 Materialeoversigt Roll up Floorsticker Flyer Visitkort Bolche

14 Borger.dk-ugen (uge 47) bliver starten på kampagnen. Borger.dk-ugen er startskud og intensivt arbejde på alle niveauer. Kommunikationsindsatsen spreder sig helt frem til udgangen af januar. Borger.dk-uge

15 I kan bidrage Information på den enkelte myndigheds hjemmeside om digitaliseringen af kommunikationen med det offentlige Information på intranet Information med i evt. udsendelser af breve Information med i nyhedsbreve Direkte borgerkontakt – brug vores materiale Såfremt nogen planlægger egne kommunikationsindsatser om f.eks. digital post: Spar pengene – brug vores materialer. Hold borger-møder Lav events, konkurrencer osv. Lær af de andre og øs ud af din erfaring – en idé-bank på borger.dk Lav lokalt pressearbejde ”For myndigheder” på borger.dk. Her vil ligge informationsmaterialer, værktøjskasse, borgermøde-kit, presse-kit, beredskab, designmanual m.v. fra den 22. oktober

16 Tak for jeres tid Kontakt: Jeanette Leah Vinther jevin@digst.dk


Download ppt "Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google