Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning."— Præsentationens transcript:

1 KMS organisation

2 Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning at skabe synergi mellem brugeres og partneres opgaveløsning og KMS’ ydelser at være bindeled mellem omverdenens behov og KMS’ faglighed at sikre finansiering at KMS’ aktiviteter

3 Ny organisation i Markedsområdet Område- ledelse Partnere og Virksomheder Staten og Forsvaret Kommuner og Regioner Funktions- koordinatorer Staben

4 Tværgående sektoranvendelser Særlig fokus på geodatas tematiske anvendelse indenfor en række tværgående sektorer Digital Forvaltning – Jens Hollænder Ejendomsdannelse – Peter Knudsen Landbrug – Ulla Skelbo Miljø – Zine Lange Sundhed – Ulla Skelbo Transport – Olav Eggers

5 Kortforsyningen Videreudvikling af koncept, forretningsmodel, partnerskaber, serviceudbud, support m.v. omkring Kortforsyningen Strategi og intern (KMS) koordination – Thorben Hansen Forretningsudvikling – Jens Hollænder Partnerskaber – Peter Knudsen Platform og support – Anna Brink Thorsen Hertil kommer udviklings- og driftsorganisation Forankret i Den Nationale Geodatabank og IT-området

6 Den daglige kontaktflade Den overordnede kontakt til udviklingspartnere sker via teamet omkring Kortforsyningen Den daglige kontakt omkring partnerskaber og support varetages af Team Partnere og Virksomheder Konkrete løsningssamarbejder sker i direkte samarbejde med relevant kundeteam og/eller relevant ansvarlig for tværgående sektoranvendelse

7 Bærende idé i organisationen Mål: Kundetilfredshed Geodata i spil Midler Fokus på eksisterende kunder og kundegrupper Forstå kundernes behov - domæneviden Vidensdeling - rådgivning Etablering af prototypeløsninger Projektsamarbejder med kunder og partnere Seminarer

8 Marked Strategisk marked Aftalekunder Strategiske kunder H a n d e l s p a r t n e r e U d v i k l i n g s p a r t n e r e Marked, kunder og partnere

9 Strategiske kunder og samarbejder Strategisk betydning for KMS Fora vedr. samarbejde af strategisk betydning for KMS Offentlige nøglekunder Kunder med strategisk samarbejdsrelation KMS samarbejder med kunden om både infrastruktur og løsninger Partnere involveres i det omfang kunden og KMS skønner det hensigtsmæssigt

10 Aftalekunder Kunder med aftaleforhold på køb eller services med løbende betalingsstrøm Tilbydes standardydelser fra KMS KMS fremmer bevidst partnerskaber til dækning af kundernes behov


Download ppt "KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google