Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005."— Præsentationens transcript:

1 Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005

2 Opsummering af rapporten Identificeret 7 designelementer –Troværdig & kompetent –Målgruppeorienteret –Stemningsskabende –Overskueligt laoyout –Teknisk ikke-krævende –Empati & baggrundsviden Genreforventning og basale informationsbehov skal dækkes Site designes i forhold til Livsliniens præmisser

3

4 Fokus for oplæg Livsliniens kommunikationsstrategi Kritik af min metodik Feedback fra brugere

5 Livsliniens kommunikationsstrategi IdégrundlagMålsætning og målgruppe Valg af informa- tionsstrategi Hvad skal der kommunikeres? Hvordan skal det kommunikeres? Hvor skal det siges? Hvad koster det? Hvordan kontrolleres effekten? Strategisk niveau Taktisk niveau

6 Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet Trivsel Selvmordsforebyggelse Alder Nye LivslinienGamle Livslinien BEDRE LIV

7 Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet

8 Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet

9 Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget  Formålet med websitet  Vise at organisationen tager hånd om trivsel  Inkludere flere interessenter  Skabe flere interaktionsmuligheder for kontakt = Skabes via mere info, funktioner og ny designlinje

10 Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Selvmordsforebyggende afdeling med de frivillige og den beslutningstagende direktør Kommunikationsafdelingen med underdirektøren – som er initivtager til selve trivselsdelen

11 Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Identitet - Hvem er vi og hvad magter vi? Ethos - Hvad er mindstekravene, vi skal leve op til for at fremstå som troværdige? Image-ønske - Hvad ville være det ideelle?

12 Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Anne Katrine Lund, 2003 Brugeroplevelse Forventning Justeret forventning/oplevelse

13 Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper  Organisationen som afsender Utilgængelig målgruppe  Brugte De Frivillige Ingen koorpatativ genkendelighed hos De Frivillige eller hos kommunikationsafd. Ethos = image-ønsker = identitet

14 Livsliniens kommunikationsstrategi Perspektiv: Rosenfeld og Moville: To målgrupper – to sites?

15 Kritik af min metodik Fundne nøgleord farvet af min tilgang til analysen i forhold til: Æstetik, Funktionalitet og Indhold Kendskab til Livsliniens ønsker og præmisser

16 Kritik af min metodik En anden tilgang: Peter Morville, 2004

17 Kritik af min metodik Begrundelse for valg af Generalistmodellen: Svært tilgængelig empiri ifht. Morvilles kubemodel – kritisk for udviklingen! Metoden er velegnet til analyse af især æstetik pga. den brede definition Blev min analyse for subjektiv - eller bred?

18 Feedback fra brugere Påstand: Humanitære organisationer har ikke alternativer til genreforventninger Ida Engholm: To genreperspektiver: Individualisering Normbevarende Hvordan brander man Livslinien ud fra det normbevarende perspektiv?

19 Feedback fra brugere Branding ud fra genrekonventioner – men med et andet æstetisk udtryk God feedback fra 6 brugertests – med enkelte undtagelser!

20 Feedback fra brugere Æstetik: Stor tilfredshed – dog enkelte elementer, der bør skiftes ud Funktionalitet: Alle kunne navigere rundt på sitet. Men menuen/undermenuen havde kontrastmæssige problemer Indhold: Ændringsforslag gik på temaer fremfor formuleringer. Undren over trivselselementer

21 Afrunding Kliché: Sitet er en igangværende proces, der aldrig bliver et færdigt produkt – men hele tiden udvikles. Men: Organisationens egen (manglende) strategi er største hæmsko for lanceringen.


Download ppt "Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google