Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMarie Lange Redigeret for ca. et år siden
1
Syddanmarks position og rolle i det nye nationale turismesystem Professor Henrik Halkier halkier@cgs.aau.dk 1. Hvad kan Syddanmark bidrage med? 2. Hvordan kan Syddanmark gavne Danmark? 3. Hvordan kan Danmark gavne Syddanmark (?)
2
1. SYDDANMARKS BIDRAG ? Turismeindsatser 2½ internationale brands: Lego, HCA, (Vadehavet) Hands-off, 2 x netværksfacilitering med lokal DMO National position: Mødeturisme Fortsat primært lokal aktivitet Mere af det samme: Øvrige natur/kulturattraktioner Markedsføring/udvikling via ny partnerskaber Facilitering af DMOer og erhvervsservice Turismestruktur One/two sizes do not fit all (fodnote 4 side 5) Vigtig at opretholde lokal kapacitet, initiativ, kreativ irritation, utilpassethed
3
2. SYDDANMARK GAVNER DANMARK ? Turismeindsatser Mest mulig gavn af internationale brands Mødeturisme uden for hovedstadsområdet Større/bredere udbud af natur/kulturattraktioner (Lid andre) nye markeder Turismestruktur Insister på at Vestkysten er andet end Hvide Sande Insister på at kulturturisme findes vest for Valby bakke Særlige kompetencer: SIT? Erhvervsservice?
4
3. DANMARK GAVNER SYDDANMARK ? Turismestruktur/indsatser International markedsføring Fælles tværgående indsatser i selskaber/partnerskaber Vidensdeling og konstruktiv irritation Til videre overvejelse Produktivitet, kvalitet, volumen? Samarbejde med vidensinstitutioner? Intern arbejdsdeling mellem region og DMOer?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.