Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBenjamin Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
Support – og overvågning af Kortforsyningen Anna Brinch Thorsen Markedsområdet Kort & Matrikelstyrelsen Maj 2007
2
Support - Kortforsyningen Kortforsyningens supportfunktion -hvem er vi? Overvågningsrutiner Afhjælpning af driftsproblemer Opfølgning på fejl Nødvendigt systemarbejde Udmelding ved driftsforstyrrelse Support - kontakt 2007
3
Hvem er vi? Markedsområdet National Geodatabank IT området – fælles fokus
4
Overvågningsrutiner Værktøjer: WhatsUp Switchboard-meddelelser Database Monitorering - servere - services ADSL Internt brug af Kortforsyningen
5
Serverovervågning
6
Overvågningsserver (9 URLs)
7
Services
8
Real-time statistik
9
E-mails fra Switchboard
10
Afhjælpning af driftsproblemer - og opfølgning på fejl Når uheldet er ude: Beredskab (KFI) Mobiltelefoner Scenarie - ”stands ulykken” - udmelding - problem afdækkes - omfang afgrænses - (udmelding) - problem afhjælpes - log - opfølgning på fejl (KFI)
11
Udmelding - driftsforstyrrelse til Udviklere - http://udvikler.kms.dk under "Seneste Nyheder”http://udvikler.kms.dk - Direkte mails til de der ønsker til Brugerne - Web-services: http://brugerindgang.kms.dkhttp://brugerindgang.kms.dk - Applikationer: der gives besked via applikationens interface eller på http://www.kms.dkhttp://www.kms.dk til Partners kunder - udvikleren tager de fornødne forholdsregler i forhold til de applikationer, der anvender web-services fra Kortforsyningen
12
Nødvendigt systemarbejde Den anden onsdag i måneden Opgraderinger, omlægninger, udskiftninger m.m. på KMS' systemer Kortforsyningen kan blive berørt …… … i så fald efter kl. 18:00 Udmelding ? – kun hvis større arbejder er påkrævet
13
http://udvikler.kms.dk
14
Support - kontakt Koordinering, udvikling, teknisk support, drift, adgangskontrol, brugeradministration m.m. Email:Webtjenester@kms.dk Telefon: 7254 5000 Forretningsrelaterede henvendelser Kontaktperson
15
2007 KMS resultatkrav – oppetid Konsolidering af driftsmiljø Optimering af interne rutiner Driftsstatistik baseret på specifikke brugerforespørgsler Afrapportering af svartider Fokus på OIO’s standardaftale (Offentlig Information Online ) & MVTU’s retningslinier for servicemål (Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.