Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVibeke Holm Redigeret for ca. et år siden
1
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation Fagspecialicerede funktioner Fagligt kompetente medarbejdere Lille helhedforståelse Silotænkning og flaskehalsproblemer Viden om produktion er individuel kompetence Ingen nedskrevne retningslinjer og procedurer Lav fleksibilitet til at flytte ressourcer Sårbarhed ved fravær Ansvar er placeret ved enkeltpersoner Lav og ujævn kapacitetsudnyttelse
2
Carsten Lindorf Lean administration og service Utilstrækkelig planlægning Planlægning sker fra sag til sag Planlægning med kort tidshorisont Opfattelse af at indkomne sager er uforudsigelig Flaskehalse Uforudsete bunkedannelser Dårlig kapacitetsudnyttelse Svingende overholdese af servicemål Manglende afpasning af personer contra opgaver
3
Carsten Lindorf Lean administration og service Procesansvar og styring Fokus på styring inden for egen afdeling Mangel på styring på tværs af afdelinger Styring på enkeltaktiviteter frem for hele processen Manglende måling på produktivitet, kvalitet Manglende måling på ekspeditionstider Målinger anvendes ikke aktivt ogver medarbejderne Fysiske indretning hæmmer overblik og styring Forskellig færdiggørelsesniveau = kompleksitet Beslutningskompetence er samlet hos lederne
4
Carsten Lindorf Lean administration og service Ingen tradition for synlig ledelse Kommunikation af operationelle mål fra ledelsen ledelsen Mangel på opfølgning af forbedringsaktiviter Manglende medarbejderinvolvering ved forbedringsforslag forbedringsforslag Udnytter ikke medarbejdernes potentiale til andet end direkte opgaveløsning andet end direkte opgaveløsning
5
Carsten Lindorf Lean administration og service Ingen tradition for synlig ledelse Kommunikation af operationelle mål fra ledelsen ledelsen Mangel på opfølgning af forbedringsaktiviter Manglende medarbejderinvolvering ved forbedringsforslag forbedringsforslag Udnytter ikke medarbejdernes potentiale til andet end direkte opgaveløsning andet end direkte opgaveløsning
6
Carsten Lindorf Lean administration og service Fejlretning Fokus på slutkvalitet Ringe fokus på overdragelser Retur på grund af fejl eller korrektioner Fejlretning og kontrol er naturlig i hverdagen Fejl gentages uden konsekvens, læring, Dobbeltarbejde = unødvendige ressourcer
7
Carsten Lindorf Lean administration og service Uekspederede opgaver Ventelister/sager afventer behandling Merarbejde i forbindelse med rykkere Fjerner fokus fra de nye sager Mange ressourcer på hastesager Bunkerne er ”skjulte” ved enkeltpersoner Mangler det fulde overblik Bunkerne giver længere ekspeditionstid
8
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser ”Kunden” er i processen, i stedet for slutprocessen ”Kunden” har mulighed for at forstyrre Kontakte medarbejderen undervejs i processen Håndtering af afbrydelser Løbende omprioritering Ressourcer til genoptagelse af opgaverne Medarbejderen mister nemt overblikket
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.